Viimasel ajal on meedias hakanud levima jutud diiselmootoriga sõidukite sisenemiskeelu kehtestamise kohta Poola linnades. Keskkonnasäästliku transpordi tsoonid on ette nähtud 37 Poola omavalitsuses, kus elab üle 100 000 elaniku. Kuidas see praktikas töötab?
Euro standardid määratlevad uute autode heitgaaside piirnormid ELi ja Euroopa Majanduspiirkonna territooriumil. Erinevat tüüpi sõidukitele kehtivad erinevad standardid, näiteks on isemoodi määratletud sõiduautode ja rongide standardid. Silmas tuleb pidada seda, et piiranguid ületavaid sõidukeid ei saa müüa ELis ega EMPs, sealhulgas Eestis. Kuidas on heitgaaside normid aastate jooksul muutunud?
Uued diiselmootoriga sõiduautod on viimastel aastatel kiiresti populaarsust kaotanud. Kliendid eelistavad elektri- ja hübriidsõidukeid. Miline on diiselmootorite tulevik?
Kuidas mõjutab auto värv tõenäosust, et sõidukil on defekt? Otsustasime seda kontrollida, kasutades autoDNA andmebaasi ja klientide päringuid aastast 2020.
“Teabe asümmeetria on olukord, kus ühel tehingu osapoolel on märkimisväärne eelis teise ees – ta teab palju rohkem tehingu subjektist ja võib neid teadmisi kasutada ostja kulul enda kasuks.”
Ligi 80% juhtidest usub, et igas automüügi kuulutuses peaks olema sõiduki VIN-kood.
Uute ja kasutatud autode kuulutused võivad mõnikord sisaldada mõistet “mudeliaasta”. Mida see tähendab? Ning kuidas see erineb “tootmisaastast”?
autoDNA on koostanud ulatusliku aruande autoturu läbipaistvuse kohta. Lisaks ostu- ja müügipakkumistele analüüsitakse aruandes üksikasjalikult osalejate käitumist. See puudutab olulisi nähtusi nagu teabe asümmeetria ja vigased sõidukid. Tõmmatakse piir kasutatud sõidukite professionaalse müügi ja nn “halli ala” vahele, kus keskmist müüjat ei ole võimalik usaldada. Kuigi esmapilgul tunduvad aruandes tõstatatud küsimused olevat eriomased autoturule, siis tegelikult on uuritavad nähtused universaalse iseloomuga. Kirjeldatav on ülemaailmne probleem, kuid ühiskond ei ole sellest veel piisavalt teadlik.
USAs kutsutakse vigaseid autosid sidruniteks. Sinna hulka kuuluvad sõidukid, mis on: osalenud õnnetuses, veekahjustatud, seotud omandiõiguse probleemidega… Nimekiri jätkub. Üldiselt on taoline sõiduk läbi elanud olukordi, mis tõenäoliselt vähendavad selle väärtust. Kust konkreetne mõiste tuleneb? Ning miks see Eesti kasutatud autode turgu nii hästi kirjeldab?
See toimus 2015. aastal, veidike pärast aastavahetust, kui olin kätte saanud oma autojuhiload. Noore, uute lubadega mehena, kibelesin rooli, kuid mul polnud isiklikku autot. Õnneks sain sageli kasutada oma isa autot, milleks oli SEAT ALTEA XL 1.8 TFSI.
See on tänapäeval üks kiiremaid viise, kuidas kodust lahkumata kontrollida, kas kuulutuses välja toodud informatsioon vastab tegelikkusele. Peate lihtsalt välja selgitama sõiduki VIN-koodi, see on kõik, mida vajate. Tänu sellele saate juurdepääsu sõiduki ajalugu puudutavale teabele, tehnilistele parameetritele ja mitmetele teistele funktsioonidele.
Meie väike AutoDNA pere soovib Teile rahulikku pühade aega, palju kingitusi kuuse alla, ning ilusat aasta lōppu ja veel paremat uue algust!