Enne kasutatud sõiduki soetamist tuleks kindlasti kontrollida sõiduki ajalugu. See on tähtsaim, mida peaksite tegema. Vastasel korral võib see Teile kalliks maksma minna, sest peidetud vigade kõrvaldamine võib osutuda kalliks.
Allpool on loetletud kõige olulisemad elemendid, millele tuleb kasutatud sõidukit ostes tähelepanu pöörata:
Sõiduki VIN kood
Tuntud ka kerenumbrina, on VIN kood unikaalne, 17 märgist koosnev sõiduki ID (VIN - Vehicle Identification Number). VIN koodi dešifreerimise teel saate Te määrata mudeliaasta, keretüübi ja isegi sõiduki esialgse varustuse. Sel põhjusel peaksite alati küsima müüjalt ihaldatud sõiduki VIN koodi. Dešifreerige VIN kood ja võrrelge saadud informatsiooni müüja poolt esitatuga.

Varustus
Sõiduki tegeliku olemasoleva varustuse võrdlemine sõiduki algse varustusega võib aidata Teil aru saada, kas sõiduk on osalenud õnnetustes. Tugevalt kahjustatud auto remont on kallis. Müüjad üritavad selle pealt tihti kokku hoida, asendades algse varustuse sama mudeli muu ja odavama varustusega. Sel põhjusel peaksite kasutatud autot soetades alati kontrollima sõiduki värvitooni, värvi ja klaase, värvi sellistel detailidel nagu pamperid, peeglid, käepidemed jne ning kontrollima näiteks ka seda, kas peeglid on köetavad ja kokkuklapitavad, kas autol on eesmise tuuleklaasi ja tagaklaasi soojendus, mitu turvapatja peab olema ja isegi fakti, kas sõidukil on elektriaknad. Ärge unustage ka vähemtähtsaid ekstraid, näiteks navigatsioonisüsteemi ja audiosüsteemi tüüpi. Juhul kui need süsteemid õnnetuses kannatada said, on need tõenäoliselt asendatud mitteoriginaalsete või kasutatud ja teiselt mudelilt võetud detailidega, millel on seega ka erinev spetsifikatsioon.
Te võite veenduda, et sõidukit müüakse tehase komplektatsioonist erineva komplektatsiooniga ja seda, kas on paigaldatud lisaseadmeid. Pöörake tähelepanu sellistele elementidele nagu näiteks elektriaknad või sportpakett.

Varastatud autode andmebaas
Kontrollige varastatud autode andmebaasist, veendumaks, et soetate enda poolt valitud auto seaduslikult. Kui dokumendid on autentsed ja sõiduk on seaduslik, võite olla veendunud, et see ei ole varastatud ja et seda ei kanta ühessegi varastatud autode andmebaasi. Kui Teile kuulub või plaanite osta varastatud auto, võib see kalliks maksma minna – see võidakse Teilt ära võtta ja lisaks sellele ei saa Te ka raha tagasi.

Odomeetri tagasikerimine
Odomeetri näidu korrigeerimine on levinud praktika paljudes
riikides, mitte ainult Eestist.
Arvatakse, et
ainuüksi Saksamaal on odomeetrinäit korrigeeritud 30%-l müüdud
kasutatud autodest. Eesti kohta selline informatsioon
puudub, kuid praktikas võib see esineda veelgi sagedamini kui
Saksamaal. Seda, miks nii seda tehakse nii paljude autode müügil,
ei ole raske mõista – mida suurem on läbisõit, seda odavam on hind
ja seda rohkem aega kulub auto müügiks. Fakt on see, et osadel
imporditud autodel võib odomeetrinäit olla korrigeeritud
kaks korda: esimest korda välismaal ja pärast
seda Eestiss. AutoDNA.ee kogub kokku informatsiooni
läbisõidu kohta ja juhul, kui selline
informatsioon on saadaval konkreetse auto kohta, kajastatakse see
ka aruandes.

Kahjustatud ja remonditud sõidukid
Kahjustatud ja remonditud autot osta on lihtsam ja odavam. Suurem osa neist on imporditud Saksamaalt ja Hollandist, kuid remonditud autode arv Eestis on kasvanud koos kogu Eestis registreeritud sõidukite arvuga. Kuna remonditud autod on lihtne kasumi teenimise viis, on need üsna populaarsed professionaalsete kasutatud autode müüjate keskel. Just sel põhjusel peaksite Te kontrollima, kas autoDNA.ee kajastab mingit informatsiooni sõidukil olevate kahjustuste kohta, sisestades Teie poolt soovitud sõiduki VIN koodi.

Sõidukite kasutamine
Taksodena kasutatud sõidukid on tavaliselt läbinud 400 000 - 500 000 km. Võrreldes sama aasta mudeli eraautodega, on nende läbisõit vähemalt kaks korda suurem. Rendiautosid on palju lihtsam kontrollida. Suuremat osa nendest müüvad liisingufirmad, kes sõiduki ajalugu ostja eest ei varja. Kui jutt on sõiduki tehnilisest seisundist, ei saa Te vist kunagi kindel olla enne, kui ei ole ise kontrollinud. Mõned nendest sõidukitest on olnud kahjustatud ja parandatud ainult osaliselt, samal ajal kui mõned teised on perfektses seisundis. Sama kehtib ka rendiautodena kasutatud autode kohta – kui jutt on tehnilisest seisundist, ei kehti mitte mingid mängureeglid. Lisaks sellele võib ka sõidukit aastate jooksul üürinud ja kasutanud inimeste arvu järgi oletada – võttes arvesse seda, et igalühel on erinevad oskused ja kogemused – et ilmselt ei saa sõiduki seisund pärast kõike seda eriti hea olla.

Sõidukite fotod
Kasutatud autot ostes on hea vaadata ka varasemaid fotosid juhul kui need on kättesaadavad. Te ei pruugi teada, et Teie poolt valitud auto on osalenud õnnetuses või kokkupõrkes, kuid fotodelt võite näha remonte ja muudatusi. Võrrelge arhiivifotosid müüja poolt näidatud fotodega ja Te leiate erinevused kergesti üles.
Paljud, erinevatest ajaperioodidest pärinevad fotod annavad tunnistust sellest, et sõiduk on olnud müügis mitu korda, kas siis ühe või paljude müüjate poolt pakutuna.
