Auto ostjale

Mootorikahjustused. Ärge neid tähelepanuta jätke.

Lisas 26 jaanuar 2017

Mootorikatte alt ja summutist tulevaid helisid ei saa kuidagi ignoreerida, samuti nagu ei saa tähelepanuta jätta ka ebatavalist lõhna auto salongis või väljalasketorust tulevat suitsu, sest tihtipeale osutavad need sümptomid raskele mootoririkkele. Iga-aastasest tehnilisest ülevaatusest ei piisa – seda eriti vanemate autode puhul – veendumaks, et meie auto töötab korrektselt ja et sellega sõitmine on turvaline. Seetõttu tuleks kindlasti pöörata tähelepanu kõigile, mootoridefektidele osutada võivatele märkidele.

vc

Auto mootor on iga päev allutatud ekstreemsetele koormustele. Neljasilindrilises mootoris toimub kütusesegu süttimine umbes 30 korda sekundis, ja kütusesegu iga plahvatus tekitab üle 2000 0C kraadise temperatuuri. See kõik viitab sellele, et selline võimas mehhanism nagu mootor on pidevalt allutatud  mitmesugustele ohtudele – ülekuumenemisele, ekstreemsetele rõhkudele jne.

Saladuslikud löögid

Mootorist kostev kriiksumine, krabin või löögid ei tähenda kunagi midagi head ning kahjuks tähendavad sellised helid seda, et lähiajal tuleb mootori peale raha kulutada. Ei ole sugugi raske märgata, et mootor töötab valesti, kuid täpne diagnoos tuleks siiski lasta panna kogenud automehaanikul. Väga oluline on ka tähele panna müra liiki ja seda, millisel hetkel ja millistel asjaoludel see tekib või kaob ning kas müra oli pidev või vaid lühiajaline. Selline detailne informatsioon aitab eksperdil müra põhjustele (võimalikule mootoririkkele) kiiremini jälile jõuda.

Kahtlased plekid

Auto mootorikahjustuse kohta võivad tunnistust anda ka määrdeainete lekkimisest tekkivad plekid. Auto korrasolekut võib kontrollida, parkides auto hoovi, parklasse või garaaži ja seejärel mõne aja pärast vaadata, kas midagi kuskilt ei tilgu. Auto eesosa all asuv loiguke või plekk võib osutada jahutusvedeliku lekkele. Sellist asja ei tohi tähelepanuta jätta ja viivitamatult tuleb selgeks teha selle põhjus. Väga ohtlik mootorile ja sõiduturvalisusele on ka mootoriõli leke. See võib põhjustada mootori kulumist ja ülekuumenemist. Seetõttu tuleb regulaarselt õlitaset kontrollida. Rasvastel, auto alla tekkinud plekkidel võib olla  mitmesuguseid tekkepõhjusi ja tavaliselt on selles süüdi katkised või kinnitusest lahti tulnud voolikud, mille kaudu õli jõuab näiteks selliste mootorikomponentideni nagu turbokompressor. Tihti on lekete põhjuseks ka läbilaskvad tihendid. Harvemini esineva põhjusena võivad lekked tekkida karteri korpuse kahjustuse tulemusena.

Suits

Väljalasketorust väljuv suits on samuti vägagi igapäevaseks ja mootori töös esineda võivast rikkest teatavaks nähuks. Must ja tahmane suits võib olla sissepritse vale töö tulemus, seda võib tekitada valesti reguleeritud karboraator, umbe läinud õhufilter või kehva kvaliteediga kütus. Sinine suits annab tunnistust sellest, et mootor kulutab liiga palju õli. Seda võivad põhjustada kahjustatud rõngad, kolvid või silinder. Valget suitsu võib aga tekitada jahutusvedelikku sattumine mootorisse. See võib juhtuda liiga lõtvade tihendite korral, mootoriplokis või silindriseinas oleva mõra tõttu. Selliste mootorikahjustuste kõrvaldamine nõuab tavaliselt üsna suuri kulutusi.

Imelik lõhn

Meid peaks ärevaks tegema ka auto salongi tekkinud ja seal püsiv imelik lõhn. Kõigepealt tuleks välja selgitada selle allikas. Magus lõhn võib tekkida auto jahutussüsteemi ülekuumenemise korral. Terav, ninna torkav ja plastmassi põlemisel tekkivat lõhna meenutav lõhn võib signaliseerida elektrisüsteemis olevast rikkest, mis võib lõppeda ka mõne detaili sulamisega. Põleva kummi lõhn võib tähendada piduri või siduri ülekuumenemist. Kõigil eelnimetatud juhtudel oleks kõige targem pöörduda autoteeninduse spetsialistide poole.

Remondi asemel valime pigem profülaktika

Mootorikahjustused võivad tekkida mootori konstruktsioonivigadest tulenevalt, auto east sõltuvalt või ka valede määrdeainete kasutamise tulemusena. Õige mootoriõli kasutamine aitab kindlasti kaasa mootori hea töökorra säilimisele.

Summad kommentaare: 0

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.