Mis juhtub, kui õlitase on liiga kõrge?
Iga sisepõlemismootor vajab õli selle komponentide määrimiseks. Sõidukitel on eri suurusega mootorid, olenevalt sõiduki enda massist ja suurusest. Sõiduki jaoks vajaliku õli kogus sõltub konkreetse mootori suurusest. Enamikul juhtudest vajab mootor vähemalt 5 kuni 9 liitrit õli. Väike sõiduk, mille mootor ei ole väga suur, kasutab vähem õli. Näiteks, 6-silindrilise mootoriga sõiduk vajab umbes 7 liitrit õli ja 4-silindrilise mootoriga sõiduk vähem kui 6 liitrit. Juhul, kui autol on V8 mootor, vajate ligikaudu 9 liitrit õli.
Õli on nagu sõiduki veri. See aitab vältida mootorite ülekuumenemist ning vähendab liikuvate osade poolt tekitatavat hõõrdumist. Sõidukis võib olla spetsiaalne süsteem, mis aitab temperatuuri alandada, kuid siiski on õli põhiline vahend mootori jahutamiseks. Lisaks aitab õli mootori eri komponente puhastada saaste- ja jääkainetest. See võimaldab neil toimida ootuspäraselt ja ilma tagasilöökideta.
autoDNA on juhtiv sõidukite ajaloo veebipõhise kontrollimise teenuste pakkuja. VIN-koodi põhjal saate autoDNA-ga enne ostu sooritamist kontrollida sõiduki ajalugu. Paljudel juhtudel võib VIN-koodi kontrollimine ära hoida soovimatute lisakulude tekkimise, mis on seotud tundmatu minevikuga sõiduki ostmisega.
Liigse õli toime
Õli vahetamine toimub tavaliselt iga 10000 kuni 15000 km järel. Mõned inimesed on veendunud, et liigse õli lisamine muudab selle määrdeomadused veelgi paremaks. Kahjuks ei ole see nii ning tegelikult võib valel doseerimisel olla hoopis vastupidine mõju. Selle asemel, et komponente põhjalikult määrida, ei ole sellest üldse kasu.
Juhul, kui õli on liiga palju, põhjustab pöörlev väntvõll määrdeaine kokkupuudet õhuga. Taolises olukorras hakkab õli töötavas mootoris ringlemise käigus vahutama. Õli muutub paksemaks ning selles tekib mitmeid õhutaskuid. See omakorda aeglustab vedeliku voolu ning seega ei jõua õli eri komponentideni piisavalt kiiresti, et mootorit maha jahutada.
Veelgi hullem on see, et õhu kaudu jõuavad mootoriõlisse väiksed prahi ja saasteainete osakesed. See tähendab, et õli on nüüd saastunud ja selle äärmiselt olulised määrdeomadused on tunduvalt vähenenud. Nagu arvata võib, kui mootori komponendid ei ole korralikult määritud, on tulemuseks ülekuumenemine. Sellisel juhul on oodata mitmesuguseid mootoriga seotud probleeme ja kahjustusi.
Kontrollige õlitaset mõõtevarda abil
Õlitaseme kontrollimiseks on kõige parem kasutada spetsiaalset mõõtevarrast. Enamik inimesi kasutab seda veendumaks, et õlitase ei ole liiga madal, kuid see töötab sama hästi ka vastupidiselt. Mõõtevardal peaks olema märked, mis näitavad, kas paak on täis või vajab täitmist. Mõõtevarrast kasutades jääb ideaalne õlitase tavaliselt nende kahe märgi vahele. Juhul, kui vedeliku tase ületab mõõtevarda maksimumi, on paagis liiga palju õli.
Eemaldage üleliigne õli koheselt
Niisiis, mida teha, kui õli on liiga palju? Ainuke asi, mida teha saate, on ülejäägi eemaldamine masinast. Sellega saab hakkama iga remonditöökoda, samuti võite seda teha ise. Juhul, kui olete varem mootoriõli vahetanud, siis olete tuttav ka selle eemaldamise protsessiga.
Esmalt tuleb leida äravoolukork, mis asub mootorist allpool õlipaagi alumises osas. Selleks on vaja sõiduk üles tõsta. Asetage äravoolukorgi alla õli jaoks sobiv mahuti. Seejärel kruvige äravoolukork lahti, et õli saaks mahutisse voolata. Normaalse õlitaseme saavutamiseks on raske eemaldada väikeseid koguseid. Seega on ilmselt mugavam eemaldada kogu masinas olev õli ja siis paak uuesti täita. Värske õli tuleb lisada aeglaselt ning selle taset tuleb pidevalt kontrollida, et mitte ületada vajalikku kogust.