Auto omanikule
sissepritsesüsteemi

Vigase sissepritsesüsteemi 9 sümptomit (lisaks puhastus- ja asenduskulud)

Lisas 23 aprill 2019

Enamik autodest, mis on valmistatud 1980ndatel või hiljem, on varustatud elektroonilise kütuse sissepritsesüsteemiga (asendab karburaatorit). Suure osa sellest süsteemist moodustavad kütusepihusti. Tavaliselt ei teki vastavate komponentidega mingeid probleeme (eriti, kui regulaarselt kasutada kütusepihusti puhastajat), kuid mõnikord pihustid määrduvad, ummistuvad või ütlevad täielikult üles, mistõttu tuleb need välja vahetada.

Allpool on välja toodud kõige levinumad vigase kütusepihusti sümptomid ning nende asendamise (pragude korral) ja puhastamise (ummistuste korral) maksumus.

Kuidas kütusepihusti toimib

Kütusepihusti põhifunktsioon on mootori varustamine kütusega. Injektor pihustab (süstib) kütuse mootori silindrisse läbi düüsi, nii et sisepõlemisprotsess võib alata. Kütus tuleb mootorisse toimetada õigel ajal, õiges koguses ning õige rõhu, kaldnurga ja pihustusmustriga.

Mootori juhtimisseade (ECU) on sõiduki keskne arvuti ehk “aju”, mis kontrollib paljusid üksikuid komponente, seal hulgas ka kütusepihustit. Erinevate andurite abil tagab ECU, et pihusti pritsib kütust õigel ajal ja õiges koguses, luues nii korrektse õhu/kütuse segu.

Sõiduki kütusepump surub paagis asuva bensiini läbi voolikute kütusepihustisse. Kui ECU arvab, et mootor vajab rohkem kütust, edastatakse vastav teave kütusepihusti solenoidile, mis seejärel avaneb, võimaldades survestatud kütusel silindrisse pritsida.

Vigase kütusepihusti 9 levinud sümptomit

Kui kas või ühe kütusepihustiga midagi valesti läheb, ei suuda sõiduki mootor enam ootuspäraselt toimida. Vigane kütusepihusti tähendab seda, et kütus ei jõua enam üldse mootorisse või jõuab sinna valede intervallide järel. Mõlemal juhul häirib see mootori tööd või muudab sõiduki hoopis kasutuskõlbmatuks.

Allpool on vigase kütusepihusti 9 tundemärki, mis ilmnevad juba varakult. Mõnikord võib määrdunud või ummistunud kütusepihusti esile kutsuda sarnaseid sümptomeid, seega tuleks kõigepealt proovida head puhastusvahendit. See võib aidata vältida kütusesüsteemi remonditöid.

Samuti võite osta kütusepihusti puhastuskomplekti koduseks kasutamiseks või külastada mehaanikut, kes suudab kütusepihustid korralikult ära puhastada. Igal juhul peate probleemiga kiiresti tegelema, sest muidu saab mootor tõsiselt kahjustada.

# 1 – Probleemid tühikäigul või mootori seiskumine

kolme-silindriga-mootorJuhul, kui sõiduk ei saa piisavalt kütust või kütuse voog on ebaühtlane, langeb tühikäigul töötava mootori pöörete arv allapoole optimaalset taset, mis omakorda põhjustab rappumist ning “köhimist”. Kui pöörete arv langeb liiga madalale, siis mootor peatub ja vajab taaskäivitamist.

# 2 – Mootori vibratsioon

Vigane kütusepihusti häirib sellele vastava silindri tööd. See tähendab seda, et sõidu ajal hakkab mootor vibreerima või müra tegema, sest sinna ei jõua piisaval hulgal kütust.

# 3 – Mootori tõrked

kolmesilindriline-mootor

Juhul, kui mootor ei saa ummistunud pihusti tõttu piisaval hulgal kütust, hakkab see sõidu ajal toimima ettearvamatult. Kiirendamine võib muutuda raskemaks ning gaasipedaalile astudes ei pruugi sõiduk koheselt reageerida. Mõlemal juhul peate rikkega tegelema kiiresti, sest mootorit ohustab ülekuumenemine ja muud probleemid, mis tekivad siis, kui korrektne õhu ja kütuse tasakaal on häiritud.

# 4 – Süttib mootori märgutuli

mootoririkke-tuli

Mootoriga seotud probleemide korral süttib armatuurlaual tavaliselt „Check Engine” (kontrolli mootorit) märgutuli. See võib viidata mitmetele erinevatele riketele, kuid vigane kütusepihusti on kindlasti üks neist. Iga kord, kui pihusti annab süsteemile vähem kütust kui vajalik (või mõnel juhul rohkem), langeb mootori efektiivsus ning süttib märgutuli. Probleemi kinnitamiseks kasutage OBD2 skannerit.

# 5 – Kütuse lekkimine

Juhul, kui kütusepihusti on pragunenud või mõnel muul viisil kahjustatud, hakkab bensiin lekkima. See omakorda tähendab seda, et suur osa kütusest ei jõua pihustini, vaid jookseb välja enne sinna sattumist. Kütusepihustit kontrollides võite märgata bensiini erinevate elementide välispindadel või ümbritseval kütusetorustikul. Sageli on lekke allikaks kütusepihusti tihend, mis aja jooksul kulub.

# 6 – Kütuse lõhn

See läheb kokku ka eelmise punktiga, kuid kahjustatud või avatud asendisse jäänud pihusti korral on kindlasti tunda põlemata kütuse lõhna. Mõnikord võib probleemiks olla kütusevoolik või vigane andur, mis annab ECU-le teada, et vaja on rohkem kütust. Mõlemal juhul peate leidma lõhna allika ja tegelema sellega koheselt, enne, kui see muutub suureks ohuks.

# 7 – Mootori pingeimpulss

rooliratta-võimendiKui kütusepihusti saadab mootori silindrisse liiga palju kütust, tekib selle tagajärjel pingeimpulss, mistõttu kiirendus muutub palju aeglasemaks. Sõites märkate, et mootori pöörlemiskiirus muutub püsiva koormuse juures märgatavalt, selle asemel, et jääda konstantseks.

# 8 – Suur kütusekulu

kütuse-hinnad

Kui mootor ei saa põletamiseks vajalikus koguses kütust, siis suureneb pihusti töökoormus, sest selle ülesanne on kütuse lisamine süsteemi. Rikke tulemuseks on suur kütusekulu, seda kütuse lisamise tõttu, mida auto ECU peab vajalikuks, kuid mis tegelikult on üleliigne.

# 9 – Heitkoguste testi ebaõnnestumine

HeitgaasideKuna purunenud või lekkiv pihusti võib põhjustada kütuse ebaühtlast või ebatäielikku põlemist, on tagajärjeks suurenenud heitkogused. Mõnel juhul võib pihusti leke muuta õhu/kütuse segu nii rikkalikuks, et see põletab läbi katalüsaatori.

Puhastamise maksumus

Kütusepihustid ei kesta igavesti, kuid teatud abinõud aitavad nende eluiga pikendada nii palju kui võimalik. Mitmed eksperdid soovitavad kütusepihustite puhastamist iga 50 000 kilomeetri järel. See aitab vältida ummistusi, mis võivad takistada kütuse pihustamist silindrisse.

Kütusepihusti puhastaja

Kütusepihusti puhastusvahend on suurepärane hooldusvahend, mis lisaks kõigele muule on üsna odav. Ühe pudeli maksumus jääb tavaliselt 8 ja 15 euro vahemikku. Ennetavaks hoolduseks piisab ühest pudelitäiest iga regulaarse õlivahetuse ajal. Samas, kui pihustid näitavad juba ummistumise märke, tuleb vastavat protseduuri korrata palju tihedamini.

Professionaalne kütusepihusti puhastamine

Raskemate ummistuste korral on vajalik kallim professionaalne puhastus. Taolise teenuse hinnad varieeruvad, kuid jäävad üldjuhul 50 ja 100 euro vahele. Mõned ettevõtted pakuvad puhastusteenust isegi posti teel. Määrdunud pihustid saadetakse teenusepakkujale, kes saadab need pärast puhastamist kliendile tagasi. Töö kvaliteet on tavaliselt väga kõrge, kuid ilmselgelt ei saa Te oma sõidukit mõnda aega kasutada.

Kütusepihusti puhastuskomplekt koduseks kasutamiseks

Teine võimalus on osta kütusepihusti puhastuskomplekt. Juhul, kui tegelete regulaarselt sõidukite hooldusega, teenib see ennast tasa juba mõne kasutuskorraga. Hea komplekt (nagu OTC komplekt) sisaldab mitmesuguseid adaptereid, mis sobivad enamiku mudelitega.

Asenduskulud

Õnneks on kütusepihustitega seotud probleeme tavaliselt võimalik lahendada professionaalse puhastamise või O-rõngaste vahetamise abil. Aga kui kütusepihusti on pragunenud või purunenud, on asendamine vajalik ning see võib olla kulukas.

Kuigi kütusepihustid on individuaalsed, peab igaüks neist töötama kooskõlas teiste pihustitega. Seega, enamasti ei ole võimalik asendada vaid ühte pihustit, selle asemel tuleb välja vahetada kõik pihustid korraga.

Tööde hind sõltub sõiduki margis ja mudelist, kuid võite eeldada, et maksta tuleb 700 kuni 1300 eurot kogu komplekti eest. Ainuüksi osade maksumus on 500 kuni 1000 eurot ning ülejäänu moodustavad tööjõukulud. Loomulikult leidub ka erandeid. OEM-osade alternatiivid võivad säästa raha, samas kui teatud mudelite asenduskulud võivad ületada 2000 euro piiri. Seega on mõistlik teha veidi eeltööd.

Loe veel:

Summad kommentaare: 0

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.