
Vigase CV-liigendi 5 sümptomit ja selle asenduskulu
Püsikiirusliigendi ehk CV-liigendi funktsioon on jõu ülekandmine käigukastist ratastele. Jõu ülekanne toimub ühtlasel pöörlemiskiirusel ning hõõrdumine on minimaalne. Teisisõnu, mootori poolt genereeritud energia kantakse sujuvalt edasi sõiduki ratastele, olenemata rooli kaldenurgast.
CV-liigendeid kasutatakse nii nelik- kui ka esiveolistes sõidukites. Tagaveoliste sõidukite puhul, millel on eraldiseisev tagavedrustus, paigaldatakse CV-liigendid pooltelgede otstesse. CV-liigendit (seal hulgas välis- ja siseliidet) kaitseb kummist valmistatud sääris.
autoDNA on juhtiv sõidukite ajaloo veebipõhise kontrollimise teenuste pakkuja. VIN-koodi põhjal saate autoDNA-ga enne ostu sooritamist kontrollida sõiduki ajalugu. Paljudel juhtudel võib VIN-koodi kontrollimine ära hoida soovimatute lisakulude tekkimise, mis on seotud tundmatu minevikuga sõiduki ostmisega.
Vigase CV-liigendi 5 peamist sümptomit
CV-liigendiga seotud probleemidega kaasneb mitmeid hoiatavaid märke, millele tähelepanu pöörata. Allpool on välja toodud vigase CV-liigendi 5 levinuimat sümptomit:
# 1 – Määrdeõli rehvidel
Määrdeõli rehvi servades, mis on välja imbunud pisikestest pragudest, võib viidata vigasele CV-liigendile. Oluliselt kahjustatud CV-liigendi korral võib tumedamat värvi määrdeainet täheldada ka veljel ja ratta sisemuses.
# 2 – Pööramine põhjustab valju müra
Kui keerate rooli ja kuulete veidrat müra, näiteks klõpsuvat heli, on väga tõenäoline, et tegemist on katkise või kulunud CV-liigendiga. Seda saab testida järgmiselt:
Lülitage sisse tagasikäik
Pöörake rooliratast ühes suunas nii kaua kui võimalik
Astuge gaasipedaalile
Te hakkate sõitma ringiratast, nii et veenduge, et ümbritsev ala oleks takistustest vaba. Vigase CV-liigendi puhul peaks müra tagurpidi sõites valjemaks muutuma. Sellisel juhul tuleb välja vahetada kas ainult liigend või kogu komplekt.
# 3 – Hüplik sõit
CV-liigend on tõenäoliselt vigane, kui sõiduk hüpleb isegi tasastel sillutatud teedel liigeldes. Seda on võimalik kontrollida lähimas remonditöökojas.
# 4 – Vibratsioonid
Kulunud või kahjustatud CV-liigend vibreerib sõidu ajal. Taolises olukorras ei ole CV-liigendid pöörlemise ajal korralikult tasakaalustatud. Mida kiiremini auto liigub, seda intensiivsem on vibratsioon.
Kui vibratsioon on liiga tugev, muutub sõiduki juhtimine keerulisemaks ning üldine sõidukogemus palju ebameeldivamaks. Lisaks tuleb silmas pidada asjaolu, et taoline rike ohustab kõigi reisijate elu ja tervist. Ainus lahendus on CV-liigendi asendamine.
# 5 – Liikumine põhjustab koputamist meenutavaid helisid
CV-liigend, mis on liiga kulunud, põhjustab koputamist meenutavaid helisid. Esiveolise sõiduki puhul on müra allikaks sisemised liited. Tagaveolise sõiduki puhul võib tegemist olla nii sise- kui välisliidetega. Koputamist meenutavad helid võivad tulla ka diferentsiaalist.
Konkreetse probleemi diagnoosimiseks pange sisse sõiduki tagasikäik ja kiirendage, seejärel aeglustage. Kiirendage ja aeglustage vaheldumisi ning kuulake, kas koputamine kõlab valjemini. Vigase CV-liigendi korral peaks vastav heli muutuma tugevamaks.
CV-liigendi asenduskulud
CV- liigendi enda maksumus jääb 80 ja 200 euro vahemikku. Tööjõukulud sõltuvad suurel määral sellest, milline on valitud mehaaniku tunnitasu.
Töö kestus mõjutab aga see, kas tegemist on ühe- või kaheteljelise sõidukiga. Kaheteljelise sõiduki remondikulu on ligikaudu kaks korda suurem kui üheteljelise sõiduki oma. Seejuures on kahekordne ka varuosade hind, mis jääb vahemikku 180 kuni 350 eurot. Mehaanikute töötasud varieeruvad kõvasti, jäädes kuhugi 200 ja 1000 euro vahel.
Teine oluline tegur on auto mark ja mudel, sest teatud sõidukite puhul on konkreetne töö keerulisem ning seega ka aeganõudvam. Loomulikult, mida rohkem aega kulub töö läbiviimiseks, seda kõrgem on teenuse hind.
Pidage meeles, et tegemist on väga olulise elemendiga, seetõttu peab teenusepakkuja töö lõpus läbi viima üldise turvalisuse kontrolli, eriti mis puudutab telgi ja liigendite kummist katteid. Juhul, kui rehvidel on märgata määrdeainet, võivad katted lekkida. Lisaks, pööramisel tekkiv tugev klõpsuv heli tähendab seda, et tõenäoliselt tuleb välja vahetada ka teljed.
Kas teile meeldis see artikkel? Kas soovite oma kommentaarides midagi küsida? Jagage julgelt oma tagasisidet ja kommenteerige artikli allosas. Ja pidage meeles – alati enne auto, mootorratta või isegi haagise ostmist – kontrollige autoDNA-ga VIN-koodi alusel sõiduki ajalugu. VIN-koodi kontroll on üks olulisemaid asju, mida teha enne kasutatud sõiduki ostuotsust. Tänu sellele aitab autoDNA teil teha teadlikke otsuseid.
Loe veel:
- 5 tegurit, mis raskendavad rooliratta keeramist
- Auto sissesõitmine. Kas see on vajalik ka tänapäeval?
- Vigase amortisaatori 6 sümptomit ning kaasnevad asenduskulud
