Kasulik teada
kütusepihusti

7 levinumat kütusepihusti vea näitajat

Lisas 5 aprill 2018

Igal sõidukil on kütusesüsteemis kütusepihusti. Selle tööülesandeks on varustada mootorit ja silindreid pidevalt kütusega, et saaks toimuda sisepõlemisprotsess. Mootorit haldav arvuti (ehk mootori kontroll üksus) haldab ka seda tähtsat kompoenti ning vastutab selle eest, et pritseintervall ja kütuse kogus oleksid õiged.
Loe lähemalt millised on 7 levinumat kütusepihusti vea näitajat.

7 levinumat kütusepihusti rikke näitajat

 

Kui kütuse sissepritses on midagi valesti, siis ei suuda mootor korrektselt töötada. Vigane sissepritse võib tähendada seda, et mootorisse ei jõua piisavalt kütust, jõuab liigapalju kütust või on sissepritseintervall vale.

All on välja todud 7 levinumat sümptomit, mille järgi saate aru, et Teie kütusepihusti võib olla vigane.

  1. Mootor vibreerib

    Kui silindrid ei saa piisavas koguses kütust, siis hakkab mootor iga põletustsükkli lõpus vibreerima.

  2. Mootor tõrgub

    Kui mootor hakakb käivitumisel tõrkuma ja ei taha töötada nii nagu peaks, siis võib olla viga pritsepeades. Kui saate auto käima, kuid autot on raske vabakäigul töös hoida või tekkib peale gaasipedaali vajutust paus enne pöörete tõusmist, siis võib olla see märk sellest, et pritsepead on vanad või vigastatud.

  3. Mootori tuli süttib

    Kõige selgem märguanne on mootori tuli, see võib tähendada küll ka mõnda muud mootori riket, kuid see võib olla põhjustatud ka pritsepeade veast.

  4. Kütuse lõhn

    Kui sissepritse kogus on liiga suur, siis ujutab see üle silindrid ning auto salongis on tunda tugevat kütuse lõhna.

  5. Mootori puterdus

    Kui sissepritse kogus on liiga suur siis võib väljeduda see ka mootori “puterdamisest”. Näiteks võib kiirendus võtta rohkem aega kui tavaliselt.

  6. Suurenenud kütusekulu

    Kui mootor ei saa piisavalt kütust, siis annab see veateate auto ajule ning nõuab rohkem kütust, selle tagajärjel suureneb kütusekulu ja väheneb ökonoomsus.

  7. Kütuse leke

    Kui pritsepea on vana või vigane, näiteks pragunenud, siis ei jõua kütus enam pritsepeasse ning võib hakata lekkima. Seda on lihtne tuvastada kui leiate pritsepäid kontrollides ebatavaliselt palju kütuse jääke pritsepea lähedusest.

Hooldusnipid & keskmine puhastuskulu

Pritsepead ei kesta igavesti, kuid õige hoolduse puhul on Teil võimalik nende eluiga pikendada märgatavalt. Enamus eksperdid soovitavad pritsepäid puhastada umbkaudselt iga 25 000 km tagant. Sellisel juhul ei ummistu pritsepead nind kütus jõuab probleemideta silindritesse. Samas aga kuluvad pritsepead ajapikku ning tekivad samad sümptomid mis pritsepea ummistuse korral. Kui olete avastanud vigase pritsepea tuleks koheselt mehhaaniku poole pöörduda. Vahetuse maksumus on ligikudu 300 €.

Summad kommentaare: 0

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.