autoDNA soovitab
kutusefiltriga-probleemid

Ummistunud kütusefiltriga seotud sümptomid

16 november 2018

Kas olete kunagi uurinud, kui palju tolmu, prahti ja muid väikeseid osakesi leiab tee sõiduki kütusepaaki? Kindlasti ei ole Te väga rõõmus, kui mõistate, millist kahju võivad põhjustada soovimatud osakesed, mis liiguvad auto kütusepumba suunas. Kuna kütusepaaki koguneb aja jooksul suur kogus tolmu, võib kuhjunud mustus kahjustada kütusefiltrit ning ohustada ka pumpa. Siis, kui mustus on kütusefiltri ummistanud, ei suuda filter pumpa läbivat kütust piisavalt tõhusalt puhastada.

Mustuse ja prügiga ummistunud kütusefiltri puhastamata või asendamata jätmine pikema aja jooksul võib tõsiselt mõjutada Teie auto mootori jõudlust. Ummistuste tõttu ei suuda kütus filtrit sujuvalt läbida ning see omakorda võib avaldada liiga suurt survet kütusepumbale.

Selleks, et Teie kütusefilter jääks puhtaks ja toimiks efektiivselt, tuleb see regulaarselt uue vastu välja vahetada ning mitte oodata, kuni komponent on täielikult läbikulunud. Kütusefiltri vahetamine on küllaltki taskukohane töö, mis enamikel juhtudest vajab tegemist pärast iga 20 000 kuni 30 000 km läbimist. Korrapäraste asenduste läbiviimine peaks aitama vältida kõiki probleeme, mis on seotud vigase kütusefiltriga.

 

Kasulik teada

autoDNA on juhtiv sõidukite ajaloo veebipõhise kontrollimise teenuste pakkuja. VIN-koodi põhjal saate autoDNA-ga enne ostu sooritamist kontrollida sõiduki ajalugu. Paljudel juhtudel võib VIN-koodi kontrollimine ära hoida soovimatute lisakulude tekkimise, mis on seotud tundmatu minevikuga sõiduki ostmisega.

 

Halvad sümptomid

Järgmised ummistunud kütusefiltri sümptomid aitavad probleemi kiiresti tuvastada ning loodetavasti säästavad Teid suurematest muredest nagu kahjustatud kütusepaak.

Probleemid mootoriga

Kui märkate, et gaasipedaali alla vajutamisel mootor pidevalt kõhkleb, peaksite kaaluma kütusefiltri kontrollimist, kuna sellel võib olla palju mustust. Igasugune hulk setet võib takistada kütuse tavapärast voolu mootorisse, mis omakorda põhjustab ebaharilikku põlemist ning sõiduki jõudluse ja reaktsioonikiiruse vähenemist. Määrdunud kütusefilter võib põhjustada sõiduki kõhklemist kiirendamisel.

Mootori märgutule süttimine

Kuigi armatuurlaual asuv mootori märgutuli võib süttida erinevate rikete tõttu, on üheks põhjuseks kindlasti ummistunud kütusefilter. Veelgi enam, mõned automargid ja -mudelid suudavad kütusefiltritega seotud probleemid tuvastada õhuvoolu rikkena. Igal juhul peaks professionaalne mehaanik olema suuteline süttinud märgutule põhjuseid diagnoosima.

Mootor ei käivitu

Iga auto mootor vajab käivitumiseks õhu ja gaasi segu. Seega, kui filter ei lase läbi piisaval hulgal kütust, ei ole võimalik sõidukit käivitada. See tähendab, et tegemist on ummistunud kütusefiltriga ning auto tavapäraseks kasutamiseks tuleb vastav komponent välja vahetada.

Väljalasketorustikust eraldub ebameeldivat lõhna

Juhul, kui tunnete, et väljalasketorustikust eraldub halba lõhna, peaksite viivitamata ühendust võtma professionaalse mehaanikuga, sest tegemist on tõenäoliselt ummistunud kütusefiltriga. Lisaks sellele viitavad ummistusele mootorist väljuvad tumedad ja hallid heitgaasid, mis tähendab seda, et kütusefilter vajab kas puhastamist või asendamist.

Samuti peaksite teadma, et mõned kütused võivad sisaldada alkoholi. Ummistunud ja musta kütusefiltri põhjuseks võivad olla nii lisaained kütuses kui ka roostes kütusepaak. Veenduge, et ostate kütust vaid usaldusväärsetest bensiinijaamadest, sest see aitab vältida lisandeid, mis põhjustavad kütusefiltri ummistusi.