
Defektsete rattalaagrite 5 sümptomit (ja asenduskulud)
Rattalaagrid on olemas nii eesmistel kui ka tagumistel ratastel. Igal rattal on oma individuaalne laager, mis võib läbi kuluda isegi siis, kui teised rattalaagrid on ikka veel heas seisukorras.
Juhul, kui kasutuskõlbmatuks on muutunud vaid üks laagritest, ei vaja teised tingimata asendamist. Mõned (ebaausad) mehaanikud võivad väita, et kõik konkreetsed elemendid tuleb asenda samal ajal. See pole tavaliselt vajalik.
Kas olete sellest artiklist huvitatud? Tutvu ka toodetega, mida pakub autoDNA – juhtiv USA ja Euroopa päritoluga sõidukite ajaloo aruannete pakkuja . VIN-koodi kontroll aitab teil vältida lisakulusid, mis on seotud tundmatu minevikuga auto ostmisega. Teenus on saadaval 24/7 aastaringselt – vaja on vaid internetiühendust ja kontrollitava sõiduki VIN-numbrit.
Defektidest annavad märku mitmed sümptomid, kuid tingimata tuleb iga sõidukiga käia regulaarses hoolduses. Mehaanik oskab kindlasti öelda, kas rattalaagrid tuleb välja vahetada.
Defektsete rattalaagrite 5 peamist sümptomit
Rattalaagrite seisukorra hindamisel tuleb tähelepanu pöörata viiele levinud ohumärgile.
# 1 – Rehvide ebaühtlane kulumine
Tavaliselt juhtub nii, et rattalaagrid kipuvad kuluma ebaühtlaselt. See põhjustab konkreetsele laagrile vastava rehvi suuremat kulumist võrreldes teiste rehvidega.
Loomulikult mängib rolli ka sõiduki igapäevane kasutamine, kuid heas korras auto puhul peaksid kõigi rehvide kulumisastmed olema sarnased. Seega, ebaühtlase kulumise korral võib tegemist olla defektse rattalaagriga.
Muidugi võivad rehvide ebaühtlast kulumist põhjustada ka muud probleemid nagu vale rataste joondamine, tasakaalustamata rehvid jne, seega ärge eeldage, et tegu on rattalaagritega, kui teised sümptomid ei sobi.
# 2 – Krigisev müra
Väga levinud sümptom, mis viitab defektsetele laagritele, on ratastest kostuv tugev krigisev heli. See juhtub siis, kui rattalaagrid ei ole korralikult määritud ning komponentide töötamisel tekib palju kuumust.
Taoline heli tekib näiteks kahe metallitüki omavahelisel hõõrdumisel. Tavaliselt kostub konkreetne heli vaid ühest rattast, mitte kõikidest, sest rattad kuluvad ebaühtlaselt. Müra on kõige märgatavam käikude vahetamisel või pöörete sooritamisel.
# 3 – Rooliratta vibratsioon
Siis, kui probleem muutub väga tõsiseks, hakkab rool vibreerima. Vibratsiooni võib täheldada ka aeglaselt sõites, kuid suurtel kiirustel ja sõiduki kiirendamisel muutub see üha märgatavamaks.
Tihti arvatakse, et see sümptom on seotud sõiduki tasakaalustamata rehvidega. Kahte probleemi eristab see, et ebaühtlaselt tasakaalustatud rehvid tekitavad vibratsioone vaid suurel kiirusel. Igal juhul peaksite oma sõiduki viima mehaaniku juurde, kes suudab probleemi põhjuse ametlikult tuvastada.
# 4 – Sõiduk “kisub” ühe külje poole
Kui rattalaager hakkab kuluma või korrodeeruma, kaob laagrite jaoks hädavajalik sile pind. Ebaühtlane töötlemata pind tekitab omakorda konkreetse rehvi vibratsiooni. See vibratsioon võib põhjustada sõiduki tõmbumist ühe külje poole.
Samuti võite taolist tõmmet täheldada pidurite rakendamisel. Kuigi konkreetne sümptom viitab tihti defektsele rootorile või pidurisadulale, võib probleemi põhjus peituda ka rattalaagrites, mis põhjustavad ülemäärast väljajooksu.
# 5 – Ülemäärane loksumine või lõtk ratastes
Taolist probleemi on mõnevõrra keerulisem diagnoosida, sest selleks tuleb kasutada hüdraulilist tõstukit või tungrauda. Tõstke mõlemad ühel teljel asetsevad rattad õhku ja proovige ühte ratast kõigutada. See aitab kindlaks teha, kui suur on lõtk. Nüüd korrake seda protsessi teise rattaga.
Juhul, kui ratas kõigub või liigub edasi-tagasi, on probleemi põhjuseks tõenäoliselt defektne rattalaager. Korrektselt toimivate laagrite puhul taoline liikumine peaaegu puudub ja rattas ei ole liigset lõtku.
Eesmiste ja tagumiste rattalaagrite keskmine asenduskulu
Rattalaagrite asenduskulu
Mõlemad küljed
Eesmised rattalaagrid on sisseehitatud roolisüsteemi käändtelgedesse ja ühendatud sõiduki veotelje komponentidega. Need laagrid kestavad mitu aastat, ilma, et neid oleks vaja vahetada. Mõlema esiratta laagrite vahetamine läheb maksma 200-450 eurot.
Varuosade hind ilma paigalduseta jääb tavaliselt 100 ja 200 euro vahemikku. Seega tuleb meeles pidada, et tööjõukulud moodustavad suure osa teenuse kogumaksumusest. Täpne summa sõltub kohaliku remonditöökoja hinnakirjast ning konkreetse sõiduki margist ja mudelist. Suurte veoautode, sportautode ja luksusautode omanikud peavad arvatavasti maksma teistest rohkem.
Kas teile meeldis see artikkel? Kas soovite oma kommentaarides midagi küsida? Jagage julgelt oma tagasisidet ja kommenteerige artikli allosas. Ja pidage meeles – alati enne auto, mootorratta või isegi haagise ostmist – kontrollige autoDNA-ga VIN-koodi alusel sõiduki ajalugu. VIN-koodi kontroll on üks olulisemaid asju, mida teha enne kasutatud sõiduki ostuotsust. Tänu sellele aitab autoDNA teil teha teadlikke otsuseid.
Loe veel:
- Rehvide kulumine ja purunemine.
- Vigase CV-liigendi 5 sümptomit ja selle asenduskulu
- Immobilisaatoriga seotud probleemide 5 sümptomit
