
Ebakvaliteetse kütuse sümptomid ja probleemi lahendus
Võib juhtuda, et auto tankimise ajal sattub sõiduki kütusepaaki teatud määral vett. Vee segunemisel kütusega võib rolli mängida ka kondensatsioon, mida põhjustavad valitsevad ilmastikutingimused. Ükskõik millisel viisil see juhtub, vesi sõiduki kütusepaagis on probleem, mis tuleb lahendada viivitamatult.
Esimene märgatav sümptom on muutus sõiduki tavapärases jõudluses. Gaasipedaalile vajutades kulub oodatust rohkem aega, enne, kui sõiduk edasi liigub või kiirendab. Juhul, kui olete kiirteel ja üritate sõidukist maksimumi võtta, ei suuda auto alati soovitud tempot saavutada. Samuti võib sõiduk tekitada veidrat heli ning järsult oodatust kiiremini liikuda.
Juhul, kui eelnimetatud sümptomid ilmnevad igasuguse hoiatuseta, on tõenäoline, et kütusepaaki on sattunud vett. Viivitus kiirendamisel ja veidrad helid on tingitud sellest, et vesi on jõudnud kütusepihustisse. Kuna vesi, erinevalt kütusest, ei põle, häirib see kolbide tööd, sest selle pihustamisel põlemiskambrisse tekib aur. Seega, kui mehhanism üritab põlemiskambrisse kütust lisada, sattub samal ajal kütusepihustisse vett. See põhjustab äkilist ja oodatust suuremat kiirendust.
Lahendused
Ainuke viis probleemi lahendamiseks on paagi täielik tühjendamine, mis aitab vabaneda saastunud kütusest. Seejärel saate paagi täita värske kvaliteetse kütusega. Selle protseduuri käigus tuleb veenduda, et kogu kütusesüsteem on puhas. Mõnikord võib kütus olla ebakvaliteetne, kuna tarnija ei ole erinevaid lisandeid omavahel korralikult seganud. See muudab kütuselisandid ebatõhusaks ja võib põhjustada sette tekkimist. Sellisel juhul leidub kütusesüsteemis soovimatuid aineid.
Mõnikord võib vesi süsteemi sattuda ka siis, kui vihmase ilma korral ei ole kütusepaagile korki peale pandud. Teinekord võib süüdi olla bensiinijaam, näiteks, kui kütuse kvaliteedi tagamiseks mõeldud veefilter ei toimi ootuspäraselt. Samuti võib nii tankimisjaama kui Teie enda sõiduki kütusepaak olla korrodeerunud ning sisaldada mustust või vett. Hoolimata kõigist erinevatest filtritest ei ole filtratsioonisüsteemid 100% töökindlad. Selle tagajärjel sattub süsteemi jääk- ja saasteaineid, mis tekitavad sõidukile kahju. Võib juhtuda, et teatud tankimisjaamad reklaamivad oma standard bensiini kui kõrge oktaanarvuga kütust. Sel moel saavad nad rohkem raha küsida, kuigi kütuse tegelik kvaliteet ei ole muu bensiini omast sugugi erinev.
Väike hulk vett kütusepaagis on täiesti tavapärane. Taoline kogus ei põhjusta eelnimetatud sümptomite ilmnemist. Juhul, kui vastavad probleemid siiski tekivad, on paagis tõenäoliselt liiga palju vett ning seega tuleb tegutseda koheselt.
Kas teile meeldis see artikkel? Kas soovite oma kommentaarides midagi küsida? Jagage julgelt oma tagasisidet ja kommenteerige artikli allosas. Ja pidage meeles – alati enne auto, mootorratta või isegi haagise ostmist – kontrollige autoDNA-ga VIN-koodi alusel sõiduki ajalugu. VIN-koodi kontroll on üks olulisemaid asju, mida teha enne kasutatud sõiduki ostuotsust. Tänu sellele aitab autoDNA teil teha teadlikke otsuseid.