
Kõige huvitavamad kasutatud autod hinnaga 1200 EUR
Kulub vaid mõni sekund ja paar klõpsu, et kuvada müügis olevate autode nimekiri, mille hind on umbes 1200 eurot. Taoliste sõidukite eeliseks on asjaolu, et valdav enamus neist pärineb aastast, mis algab numbriga 2. Paljud neist võivad kiidelda üllatavalt madala läbisõiduga. Ent sellega sarnasused ka lõppevad. Millele tuleb 1200-eurose auto ostmisel tähelepanu pöörata?
Kas soovid osta auto hinnaga 1200 eurot? Vaata sõidukeid, mille hind on 1500
Kas olete sellest artiklist huvitatud? Tutvu ka toodetega, mida pakub autoDNA – juhtiv USA ja Euroopa päritoluga sõidukite ajaloo aruannete pakkuja . VIN-koodi kontroll aitab teil vältida lisakulusid, mis on seotud tundmatu minevikuga auto ostmisega. Teenus on saadaval 24/7 aastaringselt – vaja on vaid internetiühendust ja kontrollitava sõiduki VIN-numbrit.
Alustame ühe väga olulise märkusega: otsi autosid, mis on kallimad kui 1200 eurot. Miks just neid? Selle põhjuseks on asjaolu, et pea igaüks, kes paneb oma auto internetis müüki, eeldab, et hinna suhtes tuleb pidada läbirääkimisi. Juhul, kui sisestad autode müügiga tegeleva veebisaidi otsingumootorisse hinnaks “kuni 1200 eurot”, näed sõidukeid, mis on tegelikult palju vähem väärt.
Odav auto 1200 euro eest – millist strateegiat kasutada?
Kuna selles hinnaklassis on pakkumiste hulk tohutult suur, tuleb kindlasti rakendada õiget strateegiat ja jätta valdav enamus odavad kasutatud autod kahetsuseta kõrvale. Kõige suurem tõenäosus ohtlikusse lõksu sattuda on siis, kui ostad auto, mis:
- on segmendis C või kõrgemal
- on pärit USA-st
- oli tootmises vaid lühikest aega, väikestes kogustes
- oli (ja on siiani) teedel haruldane nähtus
- kasutab ebaharilikke tehnilisi lahendusi
- võib kiidelda kirju minevikuga (on kuulunud mitmele omanikule, imporditud välismaalt jne)
Eeltoodud informatsiooni põhjal võib järeldada, et parimaks valikuks peaks olema auto, mis on:
- võimalikult väike, see tähendab enamikel juhtudel linnasõidukit
- toodetud Euroopas või Jaapanis
- toodetud suurtes kogustes, eelistatavalt mõne aasta vältel
- suhteliselt lihtsalt remonditav
- kergesti kättesaadavate varuosadega (ning lisaks soodsate osadega)
- ostetud Eestist või imporditud kellegi poolt, keda ostja tunneb
Mõnesaja eurose auto ostmisel ei ole vaja pöörata liigset tähelepanu sellele, kui palju kütust see 100 kilomeetri kohta põletab. Lihtsamalt öeldes – diisel ei ole alati parim valik:
- Esiteks seetõttu, et remondikulud võivad olla väga suured;
- Teiseks, diiselmootoriga sõidukite läbisõit on tavaliselt suurem (kuigi nende läbisõitu on tavaliselt kõvasti võltsitud);
- Kolmandaks, kui soovid oma autot kasutada vaid aeg-ajalt, siis sellisel juhul onbensiinimootor töökindlam.
Millised mudelid 1200-euroses hinnaklassis on tähelepanu väärt?
Tegelikult on nii, et kui seda küsida autojuhtide käest, annab igaüks neist erineva vastuse. Näiteks, kui kellelgi on olnud halbu kogemusi Citroeniga, siis arvatavasti ei tee ta sama viga kaks korda. Teisest küljest, autojuht, kes on aastaid ilma probleemideta omanud “sidrunit”, ei mõista teiste umbusku”prantslaste” suhtes.
Seetõttu pole lihtne anda head nõu ühe või teise automudeli töökindluse kohta. Proovime selle ülesandega siiski hakkama saada. Järgnevaid sõidukeid tasub kindlasti kaaluda, kui eelarveks on 1200 eurot:
- Ford Focus
- Nissan Micra (K11 / k12)
- Citroen C3
- Peugeot 206
- Honda Civic
- VW Polo III
- Fiat Punto II
- Toyota Corolla
- VW Golf IV
- Opel Astra II
Mis võib taoliste autode puhul probleeme põhjustada?
Tihti võib raskusi tekkida tehnilise kontrolli läbimisega. Täpsemalt, probleeme tuleb ette peaaegu kõigi elementidega, kuna tänaseks päevaks on suur osa neist oma eluea lõpus.
Juhul, kui sõiduk on suure osa oma pikast elust veetnud Eesti teedel, mis pole alati olnud nii siledad kui praegu, on vedrustus tõenäoliselt üsna kulunud. Järgmiseks mureks on korrosioon, mida esineb Jaapani autodel tihedamini kui Euroopa autodel. Selle järk-järgulisele kasvule aitab kaasa talvel kasutatav teesool.
Samuti ei tohiks unustada, et kirjutamata reegli kohaselt on vanade autodeläbisõit väiksem kui uute autode läbisõit. Põhjus on ilmne. Raske on hinnata rohkem kui kümne aastase auto väärtust, kui selle läbisõit ei küündi isegi kahesaja tuhande kilomeetrini.
Auto, mille väärtus on hinnanguliselt 1200 eurot, ei ole tõenäoliselt seda raha väärt.
Enne, kui lõpetame, lisame veel ühe väga olulise märkuse. Ostja võib sõiduki eest maksta 1200 eurot, kuid see ei tähenda, et sellega tema kulud ka piirduvad. Eriti, kui me räägime (palju) kasutatud autodest(odavauto). Selle hinnaklassi sõidukid kipuvad olema küllaltki kulunud ja igaüks neist vajab ohutuse tagamiseks väiksematvõi suurematinvesteeringut.
Kas teile meeldis see artikkel? Kas soovite oma kommentaarides midagi küsida? Jagage julgelt oma tagasisidet ja kommenteerige artikli allosas. Ja pidage meeles – alati enne auto, mootorratta või isegi haagise ostmist – kontrollige autoDNA-ga VIN-koodi alusel sõiduki ajalugu. VIN-koodi kontroll on üks olulisemaid asju, mida teha enne kasutatud sõiduki ostuotsust. Tänu sellele aitab autoDNA teil teha teadlikke otsuseid.
Loe veel:
- Tagasiost – edasimüüjate võte müügitulu kasvatamiseks ja autopargi omanikele paremate tingimuste pakkumiseks
- Uue auto laiendatud garantii – mida peaksid sellest teadma?
- 8 autot, mis kõige enam lagunevad
