Auto ostjale

Uue auto laiendatud garantii – mida peaksid sellest teadma?

Lisas 13 august 2019

Iga uue auto ostja loodab, et nende sõiduk töötab tõrgeteta. Vähemalt mõnda aega. Nad teavad, et kõige mustema stsenaariumi korral on uue auto eeliseks sõidukiga kaasas käiv garantii. Siiski, paljud tootjad peibutavad oma kliente täiendava laiendatud garantiiga. Kui palju see maksab ja mida me sellisel juhul oodata võime?

Kui palju maksab garantii pikendamine?

Vastus on lihtne: see sõltub mitmest asjaolust. Iga mudeli laiendatud garantii ulatus on erinev, seetõttu on mõistetav, et ka teenuse hind on erinev. Siin on mitu näidet, mis illustreerivad seda väga hästi:

Volvo XC90: täiendava 2 aasta kulu on umbes 402 eurot (kuni 150 000 km).

Lexus NX 300h: eelmisel aastal pakkus Lexus 659 euro eest täiendavat kaitset veel 2 aastaks. Seni kaua, kuni sõiduki hooldust teostatakse iga 15 000 km tagant, ei ole Lexus 2-aastasele garantiiajale seadnud läbisõiduga seotud piiranguid, nii et kui soovid võib, maakerale tiiru peale teha.

VW Passat: 2 aastat lisaks maksab 414 eurot (kuni 120 000 km).

Toyota Auris: 2 aastat lisaks maksab 469 eurot.

Tegelikult öeldakse, et puhtalt laiendatud garantii tingimuste põhjal saab oletada (vähema või suurema täpsusega), millise autoga võib tulevikus probleeme tekkida, ning millist sõidukit pole mõnda aega vaja remontimas käia. Loomulikult ei nõustu sellega kõik asjatundjad, aga ma ütleksin, et selles peitub natukene tõde. Taolisel juhul tuleks vaadelda läbisõiduga seotud erinevusi, mis varieeruvad 75 000 kuni 500 000 kilomeetrini.

Milline peaks olema turvaline sõiduk?

Auto laiendatud garantii puhul leidub veel üks asjaolu, millele tuleb tähelepanu pöörata, sest see võib olla otsustav tegur kulutõhususes välja selgitamisel.

Üks laiendatud garantii tingimustest on see, et sõiduk peab regulaarselt läbima kohustusliku kontrolli volitatud teenindusjaamas. Võttes arvesse taolise teenuse maksumust, keelduksid paljud juhid kindlasti tootja (edasimüüja) pakkumisest ja valiksid selle asemel standardse garantii. Räägime ka volitatud teenindusjaamadest. Laiendatud garantiiga sõiduki parandamisel maksab omanik tööde eest omast taskust ning nõuab raha tagasi kindlustusfirmalt.

Millal tasub osta laiendatud garantii?

Enne täiendava garantii ostmist mõtle selle peale, milline on sõiduki eeldatav aastane läbisõit. Seejärel võrdle seda garantiitingimustes määratletud piirangutega. Tundub, et laiendatud garantii on optimaalne lahenduse nende inimeste jaoks, kes läbivad aasta jooksul suhteliselt lühikese vahemaa. Standardse garantii puhul jääb omanikule pärast kahe- või kolmeaastast kasutamist sõiduk, millel on küll madal läbisõit, aga vanuse tõttu tugevasti langenud turuhind. Täiendava garantii ostmine võib suurendada selle väärtust tulevase ostja silmis.

kasutatud

Teine taoline olukord hõlmab autosid, mille tehnilised lahendused on tihti nii keerulised, et statistiliselt on rikete tekke tõenäosus väga suur. Sarnaselt esimesele näitele muudab laiendatud garantii auto edasimüügiturul atraktiivsemaks, võrreldes sõidukiga, mille garantii on juba lõppenud.

Laiendatud garantii: väljaarvamised

See on tõenäoliselt kõige huvitavam osa laiendatud garantii arutelust. Seda seetõttu, et nagu eelnevalt selgitatud, kehtivad igale mudelile erinevad nõuded. Kohustuslikud väljaarvamised sisaldavad nn töötavaid osi, mis tähendab kõike, mis kulub auto korrektsel kasutamisel.

Mis on veel välja arvatud? Näiteks asjad, mis on lagunenud omaniku hooletuse tõttu, või sellised elemendid nagu polster ja aknad. Siin on mitu näidet eelmisest aastast, mis on meie arvates huvitavad:

Alfa Romeo Giulia: turbolaadur

BMW X3: ebameeldivad lõhnad

Toyota Auris: dekoratiivsed elemendid

Honda CR-V: käepidemed

Kas laiendatud garantii on ülekantav järgmisele omanikule?

Meil on hea uudis nende jaoks, kes tahavad auto osta esimeselt omanikult. Selgub, et enamikul juhtudel võib laiendatud garantii üle kanda ka sõiduki järgmisele omanikule.

Loe veel:

Summad kommentaare: 0

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.