Auto ostjale
labisoitu

Kuidas ära tunda võltsitud läbisõitu?

Lisas 12 veebruar 2019

Kuidas kindlaks teha, kas sõiduki läbisõitu on muudetud? Mõned inimesed võivad naljatades väita, et auto vanuse järgi. Mida vanem sõiduk, seda vähem kilomeetreid see oma pika eluea jooksul läbinud on. Teatud veebilehtede ja reklaamide lugemise tagajärjel võib tõesti taoliste järeldusteni jõuda.

“Läbisõidumõõdiku tagasikerimine – odav ja tõhus”

Kogu vajaliku informatsiooni auto läbisõidu korrigeerimiseks võib internetist leida vaid mõne sekundiga. Seadme läbisõidumõõdiku tagasikerimiseks võib soetada paarisaja euro eest. Veelgi odavam on leida keegi, kes kogu töö müüja eest ära teeb. Samuti on võimalik osta kasutatud läbisõidumõõdikuid, kuid see variant on vaid neile, kes mingil põhjusel soovivad oma elu raskemaks muuta.

Miks müüjad auto läbisõitu varjavad?

Läbisõitu varjatakse, kuna müüjad teavad, et me kõik unistame kasutatud autost, mis kuulus üksikule pensionärile – ideaalses maailmas sõitis ta sellega kord nädalas lähimasse kirikusse. Taolisi jutte räägitakse meile isegi siis, kui neis pole grammigi tõde.

Sama põhimõte kehtib ka mujal. Toodet on lihtsam müüa siis, kui see maksab 9,99, mitte 10,01 – kuigi erinevus on vaid kaks senti. 29-aastane naine on atraktiivsem kui 30-aastane (vähemalt paberil). Nii ka autode puhul – läbisõit 195 000 kilomeetrit kõlab paremini kui 205 000 kilomeetrit. Mis on selle põhjus? Selle põhjus peitub meie ajus.

Kuidas ära tunda tagasikeritud läbisõidumõõdikut?

Kahjuks on nii, et reaalse läbisõidu kindlaks tegemisel peame suurel määral toetuma vihjetele. Siin on mõned elemendid, millele tuleb tähelepanu pöörata kasutatud auto kontrollimisel:

1) Sisustus

auto-siustusAuto sisustuse seisukorraga on seotud teatud probleemid. Loomulikult on väga kulunud sisustus halb märk, kuid olukord on veelgi hullem siis, kui see tundub liiga uus. Erilise tähendusega on juhiistme kattematerjali kulumisaste, mis võib viidata kolmele erinevale tegurile:

· auto kasutati pikka aega ja tihti

· auto kasutas keegi, kes ei ostnud istmekatet

· sisustus on valmistatud halva kvaliteediga materjalidest

2) Pedaalikatete kulumine ja käigukanginupp

kaigukangi-nuppPedaalikatetele tuleb kindlasti tähelepanu pöörata. Nende kulumisaste viitab kahtlemata auto läbisõidule. Seal hulgas pange tähele siduripedaali seisukorda – see näitab, kas autot kasutati rohkem linnapiirkondades või maanteedel. Kulunud käigukanginupp on sageli kaudne tõend suure läbisõidu kohta.

3) Viimane õli / hammasrihma vahetus

oli-rihma-vahetusMõnikord jätab mehaanik endast maha jäljed, mis aitavad meil hinnata sõiduki tegelikku läbisõitu. Me räägime õli ja hammasrihmade vahetamisest. Hooldusraamatus peaks tööde läbiviimise kuupäeva kõrvale olema märgitud ka auto läbisõit.

4) Eelmiste omanike arv

auto-votmedTeine vihje, mis ei ole tingimata määrav faktor, on auto eelmiste omanike arv. See võib viidata nii tihti esinevatele riketele kui ka suurele läbisõidule – iga omanik kasutas seda lühikest aega, kuid intensiivselt.

5) Märgid läbisõidumõõdikul (analoog)

Analoogmõõturite puhul võib probleemidele viitavaid märke näha isegi palja silmaga: kriimustused, kulunud kinnituspoldid jne.

6) Elektrooniline läbisõidumõõdik

Läbisõitu on võimalik tuvastada professionaalses teenindusjaamas, kus sõiduk ühendatakse arvutiga. See meetod töötab vaid siis, kui ebaaus müüja ei ole muutnud läbisõitu salvestavate seadmete mälu.

7) Keskmine läbisõit

Umbes 20 000-30 000 kilomeetri aastas – see on keskmine läbisõit tavapäraseks kasutamiseks mõeldud sõiduki jaoks. Siiski väärib märkimist, et ligikaudu 30% elanikkonnast läbib oma autoga vaid 10 000–20 000 kilomeetrit aastas. * Keskmise läbisõidu korrutamisel sõiduki vanusega saate tulemuseks arvu, mida on võimalik võrrelda väidetava läbisõidunäiduga.

8) Rehvide vanus

auto-rehvidKas rehvide vanus, mida on võimalik hinnata nende seisukorra järgi, näitab auto läbisõitu? Jah, kuid see kehtib rohkem uute autode puhul.

9) Auto komponentidesse salvestatud andmed

Läbisõidumõõdik on vaid loendur – tõeline autotööstuse detektiiv on enamasti huvitatud kapoti all peituvatest komponentidest. Sõiduki andmeid sisaldavad mitmed seadmed. Näiteks, piduripumba regulaator salvestab pidurduste arvu, turvapatjade regulaator salvestab kokkupõrgetega seotud sündmusi ja mootori kontrollmoodul jälgib õlivahetuste arvu. Kõik need infokillud toovad meid tõele lähemale ja aitavad määrata sõiduki tegelikku läbisõitu.

10) Volitatud teenindusjaama andmebaas

Teave läbisõidu kohta peaks olema kirjas nii auto hooldusraamatus kui ka volitatud teenindusjaama andmebaasis. Vähemalt teoreetiliselt, kuna hooldusdokumente on lihtne osta. Isegi võltsitud dokumente. Seal, kus on nõudlus, on ka teenuse pakkujad.

Sõiduki ajalugu kajastav aruanne

VIN-koodi kontrollimine on veel üks meetod, mida tasub kaaluda. Tänu sellele on võimalik sõiduki täpset läbisõitu tuvastada palju suurema kindlusega. Aruanne sisaldab andmeid sõiduki kasutusajaloo kohta. Rohkem infot konkreetse teema kohta leiate siit: aruanded

 

Loe veel:

Järeldus

Hea uudis on see, et pärast selle artikli lugemist oskate paremini ära tunda märke, mis viitavad läbisõidu võltsimisele. Halb uudis on see, et sama informatsioon on kättesaadav ka petturitele. Seega annavad nad endast kõik, et kliente üle kavaldada…

* IBRISe andmed

Summad kommentaare: 0

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.