Auto omanikule
Rehvid

Rehvide kulumine ja purunemine.

Lisas 27 juuni 2018

Avastasid hiljuti purunenud rehvi? Sa ei ole ainuke. Isegi, kui Sul on siiamaani vedanud, juhtub see tõenäoliselt üsna varsti.

Purunenud rehv

Purunenud rehv

See on pidev probleem, mida tunnistavad ka autotootjad. Seepärast kuuluvad mitmete kaasaegsete sõidukite varustusse rehvirõhu jälgimise süsteemid. Need annavad varakult märku, kui rehvi siserõhk hakkab langema. Kahjuks ei pööra ettevõtted samasugust tähelepanu sellele, mis juhtub pärast rehvi purunemist. Hiljutise uuringu kohaselt, mis puudutab 2017. aastal toodetud mudeleid, ei kuulu varurehv standardvarustusse 28% juhtudest.

Varurehvist loobumisel on mõned eelised. Näiteks, täissuuruses pikapi puhul võib lisaratas koos rehviga sõiduki kaalule kergesti lisada üle 30kg. See ei pruugi tunduda väga palju, kuid iga kilo loeb, kui üritad vähendada massi ning tõsta seeläbi sõiduki kütusesäästlikkust. Samuti, kui Sa ei pea sõidukis kaasas kandma varuratast, jääb rohkem ruumi muude esemete jaoks, mis on eriti oluline maasturite puhul.

Loomulikult ei tundu need eelised väga olulised, kui pead purunenud rehviga teeservas ootama. Seetõttu on autode tootjad leidnud taoliste olukordadega tegelemiseks uusi võimalusi.

Mis on mobiilrehvid?

Mobiilrehvid ehk run-flat rehvid, mida võib tihti leida tippklassi sportautodest nagu Chevrolet Corvette, on konkreetse probleemi kõik-ühes lahendus. Need on spetsiaalselt projekteeritud sellisel viisil, et sõitu on võimalik jätkata ka siis, kui rehvi õhurõhk langeb. Enamikul juhtudel on mobiilrehvidel tugevdatud külgseinad, mis suudavad sõiduki massi iseseisvalt kanda. Samuti kasutatakse tugirõngaid, mis asuvad velje ümber ja suudab auto kaalu taluda.

Mõlemal tüübil on ilmselge eelis, kuna purunenud rehvi ei ole vaja koheselt asendada. Sa lihtsalt jätkad sõitu, kuni jõuad remonditöökotta.

Sellest hoolimata on neil ka omad puudused. Näiteks, kui õhk mobiilrehvist otsa saab, on võimalik sõita vaid piiratud kiirusel ja läbida piiratud vahemaa. Veelgi enam, juhul, kui probleemi ulatus ei piirdu väikese auguga, ei pruugi sõidu jätkamine üldse võimalik olla. Näiteks saavad õnnetuses kahjustada rehvi külgseinad. Sellisel juhul ei ole kõige levinumat tüüpi mobiilrehve võimalik kasutada, seega peate ootama kas puksiirautot või uut rehvi. Samuti, hoolimata nende vastupidavusest madala rõhu korral, ei kesta mobiilrehvid tavapärastel tingimustel alati sama kaua kui traditsioonilised rehvid. Lisaks ei ole need alati sama mugavad, kuid kipuvad olema kallimad.

Mis on rehviparanduskomplekt?

Teatud autodel on varurehvi asemel rehviparanduskomplekt. See tähendab juhi jaoks käte mustaks tegemist, kuid neid on ikkagi palju lihtsam kasutada kui tungrauda ja padrunivõtit.

Näiteks sisaldab 2018. aasta Toyota Prius mudeli standard rehviparanduskomplekt kahte peamist elementi. Juht peab väikese plastikust hermeetikupudeli kinnitama elektrilise kompressori külge. Seejärel ühendatakse kompressor ühest otsast auto standardvarustusse kuuluva pistikupesaga ja teisest otsast rehvi täiteventiiliga. Mõne minuti jooksul täidab kompressor rehvi piisaval hulgal õhu ja hermeetikuga, et jõuda koju või remonditöökojani.

Jällegi, rehvide paranduskomplektid on mõeldud vaid suhteliselt väikeste torkeaukude jaoks. Suurema augu või rehvi lõhkemise korral ei ole sellest abi. Maksumuse osas tuleb silmas pidada seda, et enamikus komplektides tuleb hermeetikut vahetada iga nelja kuni kaheksa aasta järel, olenemata sellest, kas seda on kasutatud või mitte. Samuti pole see odav. Ühe pudeli maksumus võib olla kuni 70 eurot.

Rehviparanduskomplekt

Rehviparanduskomplekt

Millised on varurehvi eelised?

Loomulikult on ohutuse ja sõidumugavuse osas parimaks lahenduseks neli täissuuruses rehvi, mis on kõik heas seisukorras. Juhul, kui üks neist on kahjustatud, on parim valik alati uue rehvi paigaldamine. See kindlustab, et sõiduki kasutamine vastab selle algselt kavandatud seadistusele. Sobivaks lahenduseks võib olla ajutine varurehv, mis on kompromiss traditsioonilise varurehvi ja varurehvist loobumise vahel.

Ühest küljest on ajutised varurehvid kergemad ja väiksemad kui tavalised täissuuruses rehvid. Seega aitavad need ruumi kokku hoida ja ei lisa üleliigset kaalu. Samuti on neil struktuurilised eelised kahjustatud mobiilrehvi ja paranduskomplektiga korda tehtud rehvi ees. Samas tuleb silmas pidada, et enamik uutest mudelitest on varustatud vaid sisekummiga. Siiski, täissuuruses veokid, näiteks Ram 1500, on varustatud sobivate täissuuruses varurehvidega.

Varuratas

Varuratas

Probleemiks on see, et mis tahes suurusega rehvi vahetamine võib olla füüsiliselt keeruline ja ohtlik ülesanne, eriti maanteel või öösel pimedas.

Seetõttu tuleks meeles pidada järgmist: mobiilrehvide ja remondikomplektide suur eelis on asjaolu, et nende kasutamine on juhi jaoks väga lihtne. Enamusel juhtudest võimaldavad need minimaalse pingutusega jõuda professionaalse remonditöökojani. Võrdleme seda varurattaga sõidukiga, mille rehv vajab asendamist.

Loomulikult võib juhtuda, et rehvi vahetamiseks läheb vaja kellegi abi. Samas, kui tegemist ei ole vaid väikese auguga, on vaja keegi appi kutsuda isegi mobiilrehvi või rehviparanduskomplekti olemasolu korral. Erinevus seisneb selles, et varurehvi olemasolu korral peate tegema natukene füüsilist tööd ja kasutama õigeid tööriistu. Varurehvi puudumise korral tuleb kõigepealt leida konkreetse mudeliga sobiv ratas, mis tähendab seda, et senikaua kuni asendusosa puudub, peate sõiduki teepervele jätma.

Summad kommentaare: 0

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.