Turvaline sõiduvahend

Temperatuuri kõikumise tõttu tasub talvel rehvirõhku tihedamini kontrollida.

Lisas 15 veebruar 2018

 Võibolla oled tähelepannud, aga temperatuuri langedes süttib rehvirõhu tuli tihedamini (Automaatse rehvirõhu anduri olemasolul). Sõidukite esindused ja töökojad soovitavad Teil rehvirõhku talvel rohkem kontrollida, see aitab vältida rehvirõhu anduri pidevat hoiatust ja aitab säilitada sõiduturvalisuse.

Kus asub rehvirõhu andur?

Enne veel, kui saame minna põhiteema juurde, peame korraks peatuma levinud küsimusel. Kus siis ikkagi asub rehvirõhu andur? On palju kuulujutte et rahvirõhu andur asub rehvi sees, kuid tegelikult on peidetud rehirõhu andur just ventiili.  Siit ka nõuanne kõigile automanikele, kui vahetate sõiduki rehve hooaja vahetudes, siis tuleb ümber lasta tõsta ka rehvirõhu andur, vastasel juhul põleb tuli teil armatuuris koguaeg. Anduri puudumisel läheb süsteem “lolliks” ning annab meile häiret pidevalt.

Tüüpiline mure talvel

See on tüüpiline et TPMS (Tire pressure monitoring system) ehk rehvirõhu näidik annab meile rehvide seisukorrast teada. Talvel süttib rehvirõhu tuli tihedamini just temperatuuri kõikumise tõttu. Tavaliselt süttib see tuli küll juhul kui temperatuur on väga madalale langenud. Temperatuuri soenedes küll tuli kustub, kuid siiski võivad rehvid olla mõned PSI-d madalamad kui soovituslik miinimum määr.

Võttes arvesse USA tootjate ühingu arvutusi, siis iga langeva 10 kraadi kohta langeb ka rehvirõhk 1-3 PSI näitajat. Rehvirõhu kontrollimine on vajalik sõiduki turvalisuse, rehvi eluea ja kütusekulu seisukohalt.

Kütusekulu

Ebaõige rehvirõhk võib Teile küll anda 0.3% väiksema kütusekulu iga langetatud PSI kohta, kuid õige rehvirõhu hoidmine annab 3.3 % parema kütuse efektiivsuse.

Sõiduki rehvirõhku tuleks kontrollida vähemalt korra kuus. Ka uutel sõidukitel, mis on varustatud rehvirõhu anduriga, ei pruugi andur teada anda enne kui rehv on märgatavalt alarõhus. Sõiduki rehvide kontrollimine on vajalik iga suurema ilmamuutusega näiteks kui talvel langeb 0 kraadi pealt temperatuur -6 peale, siis oleks mõistlik rehvirõhku kontrollida.

AutoDNA.ee blogi on ülesehitatud põhitõele, mis võimaldab inimestel endale selgeks teha kõige olulisemad faktorid mida sõidukite puhul jälgida, et tagada ohutu ja säästlik liiklemine. Meie blogist leiate palju vajalikku just sõidukite hoolduse ja säästmise kohapealt.
Rohkem artikleid leiate: Autodna.ee/blog 

Summad kommentaare: 0

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.