Auto omanikule
auto-aku

Auto aku talvel. Millele tuleb tähelepanu pöörata?

Lisas 14 märts 2019

Talveperioodil võivad ilmastikutingimused olla äärmuslikud. Päevasel ajal võib temperatuur olla üle nulli, samas kui öösel valitsevad tihti külmakraadid ja mõnikord paugub isegi krõbe pakane. Sellistel tingimustel on mootori käivitamine tihti väga raske. Kuidas akuga seotud probleeme juba varakult vältida?

Auto akus paikneva elektrienergia allikaks on keemilised reaktsioonid, mis madalatel temperatuuridel aeglustuvad. Hinnanguliselt langeb auto aku tõhusus -25 kraadi juures ligikaudu 40%. Soovitatav on valida aku, mille konstruktsioon võimaldab elektril vabalt voolata, sest see muudab auto käivitamise madalatel temperatuuridel lihtsamaks.

Kõrge ja madala temperatuuri mõju

Suveperioodil suureneb koormus akule auto kapoti all valitseva kõrge temperatuuri tõttu, mis põhjustab aku elementide kiiremat korrodeerumist. Järk-järguline kulumine annab endast märku talvel, kui külm mootor ja paksenenud õli tähendavad suuremat takistust sõiduki käivitamisel, mis omakorda tõstab energianõudlust. Lisaks sellele muutuvad keemilised reaktsioonid aeglasemaks, mis vähendab aku algvõimsust.

Ennetamine on parem kui rikete likvideerimine

akuJuht võib oma meelerahu tagamiseks paluda abi mehaanikult, kes saab kontrollida aku ja laadimissüsteemi seisukorda. Elektrooniline tester suudab tuvastada potentsiaalse rikke. Ennetav ülevaatus on alati kasulik investeering, sest see aitab vältida vajadust käivituskaablite kasutamise või halvimal juhul puksiirauto tellimise järele.

Täiustatud tehnoloogia

Kõrgema kvaliteediga aku valimine võimaldab autoomanikul kasu lõigata tehnoloogia arengust. Mulje, et odava aku ostmine säästab palju raha, on petlik. Sellepärast tuleb enne ostu sooritamist kindlaks teha, kas aku kasutab PowerFrame tehnoloogiat, mis on valmistatud uudse tootmismeetodi abil. Võrreldes tavalise akuga pakub see kiiremat, madala takistusega laadimist ja tühjakslaadimist. Tänu sellele on aku eluiga pikem ja mootori käivitamine talvel palju lihtsam. Muu hulgas on konkreetsed üksused ligi 60% vastupidavamad ja korrosioonikindlamad kui konkureerivad lahendused, lisaks 70% suurema voolutugevusega. Väga tähtis on ka asjaolu, et võrreldes teiste akudega iseloomustab PowerFrame tootmisprotsessi 20% madalam energiatarbimine ja 20% madalam kasvuhoonegaaside hulk. PowerFrame tehnoloogiat kasutavad teiste seas mitmed tuntud ettevõtted, sh Bosch, Varta ja Energizer.

Lühikeste vahemaade läbimine

Juhul, kui autot kasutatakse ebaregulaarselt või ainult lühikeste vahemaade läbimiseks, ei pruugi mootor süütevõtme keeramisel enam käivituda. Sellises olukorras tuleb aku kindlasti enne talve üle kontrollida ja vajaduse korral elektroonilise laadijaga laadida. Elektroonilised laadijad (nagu Bosch C3 või C7, Volt ja Elsin) kasutavad pulseerivat laadimist, kohandades voolu intensiivsust automaatselt.

Start-stopp süsteemiga autod – millele tähelepanu pöörata?

start-stopTänapäeval on kaks kolmandikku autodest varustatud start-stopp süsteemiga. Taolise sõiduki puhul on väga oluline õige tehnoloogilise lahenduse valimine (nt Bosch S5 AGM või S4 EFB, Duracell EXTREME AGM, Centra Start-Stop AGM). Start-stopp süsteemi puhul on eriti tähtis aku töökindluse ja vastupidavus. Aku vahetamise käigus tuleb sõiduki defektid registreerida testeri abil.

Lihtsad nõuanded

Sõiduki käivitamisel tuleb meeles pidada siduripedaali kasutamist, kuna see lahutab mootori tõukejõusüsteemist ning alandab takistust. Samuti tuleb kaant hoida puhtana, sest mustus ja niiskus suurendavad isetühjenemise ohtu. Vanemate autode puhul tuleb kontrollida, et aku metallist ühendused on puhtad ja on korralikult maandatud.

Loe veel:

Summad kommentaare: 0

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.