Auto ostjale
läbisõit

Sõiduki kõrge läbisõit. Kuidas seda märgata?

Lisas 8 jaanuar 2019

Iga läbitud kilomeeter on nagu lisalehekülg auto elukäiku kajastavas raamatus. Kuidas kontrollida, kas sõidukil on rääkida tõeliselt pikk lugu?

Auto müümisega seostub üks vana nali, kus müügikuulutus kõlab järgmiselt: “Nimetage oma hind ja läbisõit.” See võib tunduda naljakas, kuid taolised situatsioonid on päris elus kõhedust tekitavad. Hirmus on taibata, et oleme ostnud sõiduki, mille läbisõit on tegelikult rohkem kui 200 000 kilomeetri, kuigi müüja kinnitas, et see on vaid 90 000 kilomeetrit. Aeg-ajalt võite kuulda, et müüki reguleerivaid seaduseid hakatakse karmistama, kuid seniajani peaksite teadma, kuidas end sellise probleemi eest kaitsta.

Pole saladus, et isegi uued 3- või 4-aastased autod võivad olla üllatavalt suure läbisõiduga. Kas soovite näidet? Sõidukid, mida kasutavad kullerid või müügiesindajad. Läbisõidu korrigeerimine aitab hinda tõusta ja muudab sõidukist vabanemise lihtsamaks. Mida siis silmas pidada, et mitte langeda halbade kavatsustega müüja ohvriks?

 LISAINFO LINK : 

Võltsitud hooldusajalugu?!- Paljasta petturid 8 lihtsa meetodiga  

Millistest riikidest on mõttekas osta kasutatud autot?

Kasutatud autod. Kas me peaksime kartma suure läbisõiduga autosid?

Uuema auto puhul on tihti raskem aru saada, kui palju seda eelmise omaniku poolt kasutati. Siiski, enamasti ei investeerita nende hooldusesse ohtralt raha, sest see ei ole väga kasumlik. Vanemate mudelite puhul ei püüa nende omanikud suurt läbisõitu iga hinna eest varjata. Autot, mis on veidike väsinud, pole võimalik müüa väga kõrge hinnaga ning lisainvesteering tähendab müüja jaoks väiksemat kasumit. Seetõttu on läbisõidu tuvastamine sõiduki üldise seisukorras järgi tunduvalt lihtsam.

Keredetailide seisukord näitab Teile tõde

auto-esiotsEsimene märk, mis viitab kõrgele läbisõidule, on sõiduki esiosa välimus. Värv, mis on pragunenud, maha kulunud või kriimustatud, näitab, et autot on kasutatud palju. Esitulede kahjustused on samuti tegurid, mis aitavad määrata sõiduki seisukorda – igasugused defektid viitavad kõrgele kulumise astmele ning see omakorda tähendada seda, et vastavad elemendid tuleb välja vahetada.

Auto üldist seisukorda ja suurt läbisõitu reedab ka esiklaas ja selle lähiümbrus. Mida rohkem võib märgata mikro-pragusid ja mõlke, seda suurem on sõiduki läbisõit.

Kere seisukord on kindlasti üks olulisemaid faktoreid, sest sellega seotud puudused võimaldavad hinnata läbitud vahemaad ning diagnoosida potentsiaalseid probleeme.

Kokkuvõtteks. Sõiduki välimusega seotud faktoritest tuleks kõige rohkem tähelepanu pöörata: kapoti seisukorrale (kriimustused, kulunud värv), esitulede puudustele, tuuleklaasi seisundile (kriimud klaasil ning mõlgid ümbritseval raamil), kere üldisele seisukorrale.

Vaatame autosse sisse

auto-sisuSõiduki sisemusest leiate lisainfot, mis aitab hinnata sõiduki läbisõitu. Esimesed märgid, mis viitavad tihedale kasutusele, on kulumisjäljed rooli ja käigukasti ümbritseval kattel, või isegi käigukastil endal. Täiendavad tegurid, mida silmas pidada, on kahjustused istmekatetel ja polstri seisukord. Nahk- või veluuristmed muudavad puuduste märkamise hõlpsamaks. Juhiistet vaadates tuleks tähelepanu pöörata sellele, kas see on väga “ära vajunud” või kulunud. Mõnikord on näha hõõrdumisjälgi, kriimustusi ja isegi pragusid. Suurt läbisõitu võib näidata ka juhiistme kõrval asuva käetoe seisukord – nagu me kõik teame, on see koht, mille vastu väga sageli nõjatutakse. Plastikust detailid ei tohiks värvi muuta isegi pärast 20 000-40 000 kilomeetri läbimist.

Omanikud ja edasimüüjad jätavad tihti puhastamata sellised osad nagu ukse käepidemed või nuppude ümbrused, näiteks elektrilise käsipiduri korral. Sageli näitab kulumismärke nuppe ümbritsev kumm või värv, see võib isegi maha tulla. Samuti pakub väärtuslikke vihjeid nuppude endi seisukord. Kulunud sümbolid annavad selgelt märku sellest, et vastavaid lüliteid on palju kasutatud.

Samuti tuleb kindlasti üle vaadata erinevate kangide ja pedaalide seisukord. Kaks näiliselt süütut elementi – mida rohkem kulunud ja kahjustatud need on, seda tõenäolisem on suur läbisõit. Taolised detailid saadavad ostjale üsna selgeid signaale, kuid tihti kiputakse neid eirama.

Loomulikult võib kogu tõde sõiduki läbisõidu kohta selguda ka puhtalt praktiliste elementide ülevaatuse käigus – pidurikettad, igasugused tihendid ja mootori seisukord. Enne ostu sooritamist on soovitatav konsulteerida mehaanikuga, sest müüja poolt avalikustatud numbrite kontrollimiseks tuleb läbi viia sõiduki šassii inspektsioon.

Valmistamise kuupäev plastist osadel

Teatud plastist osadele (nt tuhatoos, esituled jne) on graveeritud valmistamise aasta ja kuu. See võimaldab meil oletada, millal konkreetne sõiduk kokku monteeritud on (tavaliselt kasutatakse plastist osad ära kohe pärast tootmist). Juhul, kui vasaku ja parema esitule/suunatule valmistamiskuupäevad erinevad, on vastavad osad tõenäoliselt asendatud, näiteks kokkupõrke tõttu. Lisaks võib tootmiskuupäeva leida sõiduki akendelt. Nagu ka tulede puhul, viitavad erinevad kuupäevad sellele, et teatud osad on mingil ajahetkel asendatud.

Parem on olla ettevaatlik

Juhul, kui otsustate osta kasutatud auto, mille läbisõit on kaheldav, peaksite hoolikalt jälgima teatud detaile. Nendeks on kriimustused, plekid, kulumisjäljed, praod, sisustuselementide värvierinevused ja liiga suured vahed kereosad vahel. Kõige täpsemalt aitab konkreetse sõiduki läbisõitu määrata VIN-koodi kontrollimine ja spetsialisti poolt läbi viidud ülevaatus. Loomulikult võib müüja auto korralikult ära puhastada, kulunud osad asendada ja sisustuse välja vahetada – taoliste faktorite tõttu on raske tõestada, et läbisõidumõõdiku näitu on muudetud. Kindlasti peaksite ettevaatlik olema juhul, kui auto on piinlikult puhas (eriti kapoti all). Siis, kui teate, millele tähelepanu pöörata, suudate paremini ära tunda ohumärke.

Summad kommentaare: 0

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.