
Tähelepanu! Tootjapoolsed tagasikutsumised, millest autotootjad 2016.aastal on teatanud. Ära riski! Kontrolli!
Oleme täiendanud AutoDNA.ee andmebaasi üle kahekümne tootja poolt teavitatud autode tagasikutsumisteadetega. Ärge jääge ootama probleeme, vaid lihtsalt kontrollige, kas teie autol ei ole tootmisvigu.
Autotootjad on kohustatud teatama kõigist tootjapoolsetest tagasikutsumistest, et avastatud tootmisvead õigeaegselt parandada. Tavaliselt toimub see nii, et kõigi võimalike tootmisvigade parandamiseks kutsutakse autoomanikud volitatud esindaja autoteenindusse.
Kas olete sellest artiklist huvitatud? Tutvu ka toodetega, mida pakub autoDNA – juhtiv USA ja Euroopa päritoluga sõidukite ajaloo aruannete pakkuja . VIN-koodi kontroll aitab teil vältida lisakulusid, mis on seotud tundmatu minevikuga auto ostmisega. Teenus on saadaval 24/7 aastaringselt – vaja on vaid internetiühendust ja kontrollitava sõiduki VIN-numbrit.
Kontrollige oma autot iga poole aasta tagant
Tootmisvigade avastamise korral informeerib autotootja auto tagasikutsumisest auto esimest omanikku ja teeb seda tavaliselt kirja teel. Kui sõiduk on vahetanud omanikku, ei suuda autotootja enam kindlaks määrata, kuidas ja millise isikuga (autoomanikuga) ühendust võtta. Sellepärast on juhul kui olete kasutatud auto omanik, parimaks viisiks võimalikest tootjapoolsetest tagasikutsumistest teada saamiseks kontrollida autot VIN-koodi kaudu meie andmebaasis. Sellist kontrolli tuleks teostada regulaarselt, soovitatavalt korra poole aasta jooksul. Miks? Sest näiteks 2016.aasta esimese viie kuu jooksul teavitati peaaegu neljakümnest tootjapoolsest autode tagasikutsumisest!
Huvitav on tõdeda, et tootjapoolsed tagasikutsumised ei ole seotud vaid odavamat marki autodega. Samas nimekirjas koos Fiati, Dacia või Fordiga võib leida ka selliseid tuntud automarke nagu BMW tagasikutsumine, Lexus, Toyota, Jaguar ja isegi Maserati! Selline olukord eriti ei üllatagi, sest kallite autode ehitamisel kasutatakse niisugusel hulgal elektroonikat ja innovatiivseid lahendusi, et nendel võib tekkida mõni viga elektroonikas või viga tehnilises lahenduses isegi enne turulejõudmist ning seda vaatamata lugematul hulgal teostatud testidele ja kontrollimisele. Suures osas on tuntud automarkide tootjatepoolsed autode tagasikutsumised seotud klienditeenindusega, hoolitsusega kliendi eest. Premium klassi segmendis autosid tootvad autogigandid juhinduvad põhimõttest, et parem nemad esimestena “avavad kaardid” ja informeerivad kliente tootmisvigadest. Selliselt tekib kliendil tunne, et tootja hoolitseb nende eest. Sest juhul kui klient ise esimesena avastaks mingi võimaliku tootmisvea, oleks ta pettunud, sest vaatamata sellele, et ta ostis auto nn “ülemiselt riiulilt”, tuleb tal siiski kokku puutuda ebameeldivate üllatustega.
Tootmisvead – kasutatud autode ostjate hirm
Enne kasutatud auto ostmist tasuks auto VIN-koodi alusel kontrollida kogu vastava sõiduki kohta käivat informatsiooni ning seda eriti juhul kui müüjaks ei ole auto esimene kasutaja või ka juhul kui auto on Eestisse toodud välismaalt. Auto müüja ei pruugi teada, et autol on konstateeritud tootmisvigu ja et vajalik on vastava tootmisvea kõrvaldamine. Samas võib juhtuda ka vastupidi – müüja võib just nimelt olla tootmisvigadest teadlik ja soovib sel põhjusel autost vabaneda. Sõltumata müüja kavatsustest jäävad autoga seonduvad probleemid meie kui auto uue omaniku mureks. Seetõttu on väga oluline autot VIN-koodi alusel regulaarselt kontrollida, näiteks autoDNA.lv andmebaasis, mida regulaarselt täiendatakse uue informatsiooniga defektide ja tootjapoolsete tagasikutsumiste kohta. Samas saame ka teada, kas auto on või ei ole osalenud liiklusõnnetuses ega ole varastatud.
Tootjate poolsed tagasikutsumised – tõde ei ole nii must nagu seda kujutatakse
Enne närviliselt huvi tundma hakkamist ja tootjapoolsete tagasikutsumiste pärast muretsemist võiks siiski meeles pidada, et kõik tootmisvead ei ole väga tõsise iseloomuga. Võimalik, et viga on kaabelühendustes, mille tulemusena võib välja lülituda paneeli valgustus. Tootmisviga võib väljenduda ka teatud defektina elektroonilises blokis, mille tulemusena ootamatult võib juhtuda, et kojamehed ei tööta. Loomulikult ei ole ka sellised olukorrad just meeldivate killast, kuid need ei tekita tavaliselt mingit tõsisemat probleemi teel olles. Palju hullem on olukord siis kui teie autol suure koormuse korral tekiksid näiteks praod šarniirides, sest sellisel juhul on avariioht juba täiesti reaalne.
Selgitamaks, kas teie autol ei ole mõnda tootmisviga, oleks vaja autot regulaarselt kontrollida, kasutades VIN-koodi ja vastavat aruannet autoDNA.ee andmebaasis.
Järgnevalt tootud interneti aadressi kaudu on võimalik igat autot VIN-koodi alusel kontrollida
Kas teile meeldis see artikkel? Kas soovite oma kommentaarides midagi küsida? Jagage julgelt oma tagasisidet ja kommenteerige artikli allosas. Ja pidage meeles – alati enne auto, mootorratta või isegi haagise ostmist – kontrollige autoDNA-ga VIN-koodi alusel sõiduki ajalugu. VIN-koodi kontroll on üks olulisemaid asju, mida teha enne kasutatud sõiduki ostuotsust. Tänu sellele aitab autoDNA teil teha teadlikke otsuseid.
Loe veel:
- 5 olulist põhjust, miks enne suure ostu sooritamist tuleb alati sõiduki ajalugu kontrollida
- Millist autoDNA aruannet valida?
- Kuidas kontrollida sõidukit autoDNA abiga
