Auto ostjale
hooldus-raamat-autoDNA

Võltsitud hooldusajalugu?!- Paljasta petturid 8 lihtsa meetodiga

Lisas 20 juuli 2018

Kui osta kasutatud auto, mis on esimane asi mida otsida? Esimese asjana vaatad, kas autol on vajalik arv rattaid, mootor ja pidurid. Edasi, kui süvened asja sügavamalt, siis tahad kindlaks teha, et sõidukil oleks täielik hooldusajalugu. Selle kaudu on selge, et eelnevad omanikud on auto eest hoolt kandnud.

Täielik esinduses teostatud hooldusajalugu võib kasutatud auto väärtust tõsta kuni 23% põhinedes 2014. aastal Kiwk Fit poolt teostatud uuringule. Dokument ise, kaunistatud tootjate logodega, on tootja tempel, mis toob välja kõik sõiduki eluaja jooksul teostatud tööd ja hooldused. Paljude jaoks on hooldusajaloo puudumine (või informatsiooni vähesus) pidurdavaks faktoriks kasutatud auto ostmisel. Tegelikkuses on olemas ainult kahte sorti auto hooldusajalugu: esinduse hooldusajalugu ja muu. Esinduse hooldusajalugu tähendab, et kõik hooldustööd ja parandused on teostatud tootja poolt heaks kiidetud asutustes, mis tagab kindluse, et teostatud tööd on teatud nõutele vastavad. Teine sort on lihtsalt nimekiri töödest, mis on teostatud iseseisvates töökodades. See sobib informatsiooniks, kuid ei garanteeri teostatud töö kvaliteeti.

Tuleb olla ettevaatlik, sest hooldusajaloo sissekanded ei pruugi olla rohkem väärt, kui paber mille peale nad on kirjutatud. Kujutage hetkeks ette, et kui mõned hoolimatud isikud saaksid kätte mingi ametliku esinduse hoooldusajaloo raamatud ja jagavad need laiali tuntud oksjonite lehekülgedele. Kujutage ette, et järgmine kord kui sa maksad suurt hinda auto eest, millel on täidetud hooldusajalugu ja see dokument, mis sa sealt kaasa saad on võltsing. Rohkem ei ole vaja, kui paari tühja hooldusraamatut, mis satuvad esindusest välja valedesse kätesse.

Kuna me ei taha aidata kaasa sellisele tegevusele, siis me ei hakka kedagi nimetama, kuid on hämmastavalt lihtne leida kaheldava ajalooga sõidukite edasimüüjaid internetis. Kuna me ei taha kutsuda enda kaela õiguslikku hagi (või vihaseid külastusi mainitud edasimüüjate poolt), siis me ei hakka nimesid nimetama. Pole muret, sest kui otsid piisavalt ja küsid viisakalt, siis on sul võimalik kätte saada peaaegu kõikide soovitud tootjate autode hooldusajalugu. Niisiis nüüd me teame, et kaheldava ajalooga sõidukeid on võimalik müüa suhteliselt lihtsalt, aga kuidas me saame teada, kas auto ajalugu on õige või mitte.

KUIDAS TABADA VÕLTSITUD HOOLDUSAJALUGU 8 LIHTSA SAMMUGA:

  1. Kontrollige auto värvi. Nagu värv sinu esimesel Ford Fiesta-l, värv tuhmub. See on loomulik. Varasamed templid servise raamatus peaksid olema heledamad võrreldes värskematega. Kui ei ole nii, siis on võimalik, et need templid on sisestatud samal ajal. Kindel märk võltsingust.
  2. Helistage tootjale. Alates 2011. aastast on teatud arv tootjaid hoidnud andmebaase teostatud hooldustest, lootes vähendada võltsitud ajalooga autode arvu turul. Alati on tõhus kontrollida,  kas auto, mida mõtled soetada, on regulaarselt hooldatud.
  3. Uuri, kas nimetatud töökojad on olemas. Võltsijad teevad tihti oma enda templeid, hoides ära kurja külastust mehaanikult, kellel on oma reputatsioon, mida kaitsta. Nad teevad oma enda väljamõeldud töökojad (kui tihti sa kontrollid kas töökoda eksisteerib või mitte?). Kiire google otsing näitab ära, kas A) töökoda eksisteerib ja B) kas neil on volitlused peatootja poolt.
  4. Tšekid puuduvad. Kui maksta kalli teenuse eest nagu  pea tihendi või siduri vahetus, siis sa kipud tšekke alles hoidma. Eriti, kui tahad maha müüa sõidukit, mida sa parandad. Võimalik on küll, et mõned tšekid kaovad ajaga ära, aga kui pole mitte ühtegi tšekki, isegi hilisemalt teostatud tööde kohta, siis see paneb mõtlema.
  5. Kahtlased liikumised. Kas sa viid auto hooldusesse kohalikku ettevõttesse või viid auto teise riigi otsa? Kui töökojad, mis on kirja pandud auto hooldusraamatusse, ei ole omaniku adressile lähedal, küsi endalt miks.
  6. Kahtlaselt väike läbisõidu näidik. Kui see tundub liiga hea, et tõsi olla, see tõenäoliselt polegi. Kui läbisõit hooldusraamatus tundub väike, isegi kui see vastab näidiku näidule, lähene hoolikalt. Hea viis hinnata auto läbisõidu korrektsust on vaadata rooli ja autouksi. Auto, millel on väsinud riidetükid, kus sõitja istub, on tõenäoliselt suure läbisõiduga.
  7. Uued pedaali kummid. Kas te teate kedagi, kes vahetab regulaarselt pedaale? Võibolla Inimesed, kes tõesti armastavad oma autot, aga ma pole kunagi näinud, et automüüja hoolib nii palju pedaalide seisukorrast, kui nad just ei proovi peita materjali kulumist, mis  paljastaks auto tõelise läbisõidu.
  8. Vaata käekirja teostatud tööde nimekirjas. Isegi kui võltsija on üritanud moonutada oma käekirja, et tunduks, et teised inimesed on kirjutanud, oleme kindlad, et võltsijad polnud piisavalt arukad, et muuta viisi, kuidas nad oma pastakat käes hoiavad või mis survega nad paberile on kirjutanud. Kui tindi tugevus paberil on sama, siis võib kirja autentsus olla kaheldav.
Summad kommentaare: 0

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.