Auto ostjale
kontrollida-autot

Kuidas kontrollida sõidukit autoDNA abiga?

Lisas 22 jaanuar 2021

See on tänapäeval üks kiiremaid viise, kuidas kodust lahkumata kontrollida, kas kuulutuses välja toodud informatsioon vastab tegelikkusele. Peate lihtsalt välja selgitama sõiduki VIN-koodi, see on kõik, mida vajate. Tänu sellele saate juurdepääsu sõiduki ajalugu puudutavale teabele, tehnilistele parameetritele ja mitmetele teistele funktsioonidele.

Kuidas kontrollida sõiduki ajalugu VIN-koodi kaudu, kasutades autoDNA aruannete andmebaasi. Kõigepealt peate konkreetse sõiduki identifitseerimisnumbri sisestama VIN-koodi otsinguväljale, seejärel hakkab andmebaas sõiduki kohta teavet otsima. Otsingutulemused sisaldavad järgmist informatsiooni:

tutvustus-autodna

  • Lühikokkuvõte sõiduki tehnilisest teabest, mida on võimalik võrrelda kuulutuse sisuga.
  • See hõlmab sellist teavet nagu mootori tüüp, kerevärv, mootori maht ja mõnda muudki.

Pärast seda näete põhiteavet, mis on kättesaadav kehtiva VIN-kood järgi:

  • Varastatud sõidukite andmebaas, mis võimaldab kontrollida, kas konkreetne sõiduk on politsei registris.
  • Sõiduki ajalugu puudutavate andmete kättesaadavus, näiteks läbisõit, registreerimised, kindlustusnõuded jne.
  • Kas sõiduk on defektne või on tootja poolt tagasikutsutud?
  • Kas on konkreetset sõidukit varem otsitud?
  • Kas selle sõiduki kohta on saadaval arhiveeritud dokumente või fotosid?
  • Konkreetse VIN-koodiga seotud sõidukivarustuse loetelu.
  • Lisaks täiendavad aruanded selle kohta, millises riigis sõiduk varasemalt registreeriti.

Sõidukit puudutava tasuta teabe analüüsimine

Pärast VIN-koodiga seotud tasuta teabe analüüsimist saame teada, kas VIN-kood on õige ja kuulub kuulutuses nimetatud sõidukile. Sõiduki varustuse kohta leidub suur hulk andmeid. Ajalugu kajastavatearuannete põhjal selgub, et keegi on seda andmebaasi kasutades konkreetset sõidukit juba varem otsinud. Sõidukiga on seotud15 arhiveeritud dokumenti, sealhulgas ajaloolised fotod. Sõiduk ei ole olnud registreeritud lääneriikides nagu Belgia, Holland, Prantsusmaa ja Ameerika Ühendriigid.

Pärast sõiduki ajalugu kajastavate aruannet ostu

Siis, kui oleme kontrollinud sõiduki kohta saadaolevat tasuta informatsiooni, oleme valmis täieliku aruande otmiseks.

Pärast ostu sooritamist saime autoDNA PDF aruande ja hakkasime analüüsima kogu informatsiooni, mis sisaldub sõiduki ajalugu puudutavas PDF failis. Esimeses osas näeme, et konkreetne auto on Peugeot 108, millel on 7 läbisõitu kajastavat kannet, üks varasem hind, kasutusajalugu ja et sõiduk on avariivaba. See on meie jaoks oluline.

varasemad-läbisõidud

Järgmisena kontrollime aruande teist osa ja näeme, et auto müüja ei valetanud sõiduki mudeliaasta kohta, milleks on 2015 (Paljudel juhtudel reklaamitakse autot kui hilisemat mudelit). Šassii värv sobib, sõidukit ei ole üle värvitud ning samuti ühtivad kõik muud andmed.

Seejärel kontrollime sõiduki ajalugu kajastavat osa. Kuulutuse põhjal teame, auto läbisõit on 68 000 kilomeetrit. See tundub sobiv 1-liitrise bensiinimootoriga auto jaoks, mis on valmistatud 2015. aastal. Kahjuks näitab sõiduki taustauuring midagi muud – enne sõiduki eksportimist Rootsist oli auto läbisõit 128 000 kilomeetrit. Niisiis, enne teise riiki eksportimist keriti läbisõidumõõdikut tagasi. Auto läbisõitu vähendati 2018. aastal 128 000 kilomeetrilt 20 000 kilomeetrini. See tähendab, et konkreetse 1-liitrise bensiinimootoriga auto tegelik läbisõit on rohkem kui 100 000 km suurem.

tagumine-kahjustus

Nüüd on aeg kontrollida sõidukit puudutavaid arhiveeritud dokumente ja fotosid. Näeme, et saadaval on 15 arhiveeritud fotot ja dokumenti. Neid fotosid vaadates avastame, et see auto oli halvas seisukorras. Varasemalt kasutatud rendiautona. Istmekatted olid kahjustatud, tagumine kaitseraud kahjustatud. Midagi on tehtud katusega. Sõiduki seisukorra põhjal võiks oletada, et läbisõit on 200 000 kilomeetrit, mitte ainult 100 000. Vaadake seda sõiduki ajalugu kajastavat autoDNA aruannet: Peugeot 108 ajalugu kajastav aruanne

kahjustatud-istmed

Kokkuvõte

Eeltoodud informatsiooni nägemine andis meile väärtusliku kogemuse, sest tausta kontrollimise abil saime teada, et konkreetne auto oli kohutavas seisus ja läbisõit oli kuulutuses märgitust peaaegu 2 korda suurem. See tähendab, et automüüja üritas meile valetada sõiduki kasutamise ja seisukorra kohta. Püüdis varjata kõik defekte…

Kulutasime sõiduki tausta uurimisele umbes 13 eurot (ehk vaid 0,002% sõiduki väärtusest) ning see oli hea investeering. Me ei maksnud rohkem kui 6000 eurottäiuslikus korras stiilse Peugeot” eest – nii nagu seda kuulutuses reklaamiti.

Palun kontrollige sõidukeid enne ostu sooritamist. Te ei või kunagi teada, mida autokaupmees varjata üritab. Nende eesmärk on ostjalt võimalikult kiirest raha kätte saada. Nad ei hooli kliendist.

Loe veel:

Summad kommentaare: 0

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.