autoDNA soovitab
aku-tuli

5 põhjust, miks aku märgutuli sõidu ajal põleb

1 november 2018

Sisukord

Pea igas lähiminevikus valmistatud autos asub 12-voldine aku, mis on taaslaetav. See varustab elektriga enam-vähem kõiki sõidukis leiduvaid elektrilisi komponente, näiteks süütesüsteemi, mootori juhtimisseadmeid, esitulesid, raadiot, salongitulesid jne. Juhul, kui aku saab tühjaks või lakkab töötamast, ei ole sõidukit enam võimalik käivitada.

Veel mõni aega tagasi oli akuga seotud probleemide tuvastamine autoomanike jaoks tunduvalt raskem,sest selleks leidus ainult kaks võimalust. Nad pidid testima aku pinget või ootama, kuni esituled hakkasid vilkuma. Tänapäevastes sõidukites on armatuurlauale paigaldatud aku märgutuli, mis süttib niipea, kui arvuti tuvastab, et pinge on liiga madal või tekkinud on rike. See on mugav funktsioon, mis annab autojuhile võimaluse aku välja vahetada enne, kui see töökõlbmatuks muutub. Tänu sellele saate vältida olukordi, kus sõiduk ootamatult külateele seisma jääb.

5 levinuimat põhjust

Leidub mitmeid tegureid, mis võivad kaasa aidata aku märgutule süttimisele sõiduki kasutamise ajal. Allpool on viis peamist põhjust, mida peaksite kaaluma. Mõnikord on tegemist rohkem kui ühe teguriga, kuid käesolev nimekiri annab lühikese ülevaate sellest, millele tuleks kõige enam tähelepanu pöörata. Mida kiiremini suudate probleemi põhjuse tuvastada, seda kiiremini saate rikke parandada. See võib tähendada nii teatud komponentide remontimist kui ka kogu aku või selle osade välja vahetamist.

Nõrk aku – Juhul, kui konkreetne aku on üle 2 aasta vana, võib see remonti või välja vahetamist vajada üsna pea. See on tõenäolisem siis, kui kasutate oma sõidukit igapäevaselt või elate kuuma kliimaga piirkonnas, näiteks Floridas. Autoakud kipuvad kõrgetel temperatuuridel palju kiiremini välja surema. Vastav märgutuli armatuurlaual süttib niipea, kui arvuti on tuvastanud potentsiaalse probleemi.

Vigane generaatorGeneraatori keskmine eluiga on ligikaudu 4-5 aastat. Nagu Te arvatavasti teate, vastutab generaator selle eest, et aku sõiduki kasutamise ajal täis laetakse. Loomulikult tähendab see omakorda seda, et vigase generaatori puhul ei ole aku korralikult laetud. Niipea, kui pinges tekib kõikumisi, hakkab põlema armatuurlauale paigaldatud märgutuli. Juhul, kui generaator täiesti üles ütleb, kasutatakse akusse alles jäänud energia ära vaid mõne minuti jooksul.

Probleemid generaatori rihmaga – Generaatori rihm on komponent, mis ühendab väntvõlli ja generaatorit. Juhul, kui vastava rihmaga on tekkinud probleeme, ei suuda generaator korralikult funktsioneerida. Selle tulemusena ei saa aku vajalikku toidet, mis on oluline sõiduki elektriliste komponentide töös hoidmiseks. Seetõttu süttib akuga seotud probleemidest teavitav märgutuli.

Vigane maandusjuhe – See konkreetne maandusjuhe on ühenduses aku negatiivse terminaliga. Juhul, kui maandusjuhe on mingil põhjusel kahjustunud või liiga kulunud, mõjutab see sõiduki elektriliste komponentide vooluringet. Loomulikult hakkab sõidu ajal põlema ka aku märgutuli armatuurlaual.

Liiga palju lisatarvikuid – Juhul, kui soovite, et auto aku võimalikult kaua vastu peaks, siis on soovitatav kasutada minimaalsel hulgal elektrit tarbivaid lisaseadmeid. Üks peamistest põhjustest, miks akuga seotud probleemid tänapäeval nii sageli esinevad, on see, et inimesed armastavad autosse paigaldada igasuguseid elektroonilisi vidinaid. Need lisatarvikud kurnavad akut ja kiirendavad selle tühjenemist. Lisaks kliimaseadmetele ja kütteseadmetele, mis kasutavad niigi tohutul hulgal energiat, paigaldatakse nüüdisajal autodesse nutiseadmeid, GPS-süsteeme, DVD-mängijad, telereid ja telefonilaadijaid. Juhul, kui eelnev kirjeldus iseloomustab ka Teie harjumusi, võib aku märgutuli süttida oodatust palju varem.

 

 

Loe veel: