
Mida tähendab BMW? 9 huvitavat fakti BMW kohta
Juhul, kui oled autode fänn, oled tõenäoliselt mingil hetkel imetlenud ka mõnda BMWd.
Pole vahet, kas selleks oli Griff Tanneni hõljuv BMW filmist “Tagasi Tulevikku II”, 2008. aasta Z4 või 2015. aasta i8 – Sa tõenäoliselt peatusid ja silmitsesid sõidukit tähelepanelikult. Ära ürita seda eitada.
Ning selleks oli ka põhjust. BMW on tegutsenud alates 1900. aastate algusest ning ettevõtte ajalugu on üks tööstuse huvitavamaid.
Kas olete sellest artiklist huvitatud? Tutvu ka toodetega, mida pakub autoDNA – juhtiv USA ja Euroopa päritoluga sõidukite ajaloo aruannete pakkuja . VIN-koodi kontroll aitab teil vältida lisakulusid, mis on seotud tundmatu minevikuga auto ostmisega. Teenus on saadaval 24/7 aastaringselt – vaja on vaid internetiühendust ja kontrollitava sõiduki VIN-numbrit.
Kas soovid rohkem teada saada? Loe edasi ja avasta mitmeid kummalisi fakte BMW kohta, seal hulgas saad vastuse küsimusele, mis inimestele tihti huvi pakub: mida BMW tähendab?
1. Mida BMW siis tegelikult tähendab?
See on Bayerische Motoren Werke. Võibolla kõlab taoline nimetus peenelt, kuid tegelikult on selle eestikeelne tõlge “Baieri mootoritehas”.
Ettevõte ise asutati 1916. aastal Saksamaal pärast mitmeid valitsuse soovil aset leidnud liitumisi.
2. Peakorter võib tunduda tuttav
Kas olete kunagi näinud pilte neljasilindrilisest tornist? Arhitekt Karl Schwanzer kavandas selle BMW neljasilindrilise mootori auks, mis jääb tihti tähelepanuta BMW kuuesilindrilise mootori võimekuse tõttu.
Tänu ainulaadsele disainile ja rõhutatud kommunikatsiooni printsiibile peetakse seda üheks 1970ndate kõige uuenduslikumaks arhitektuurseks saavutuseks.
3. BMWst sai peaaegu Mercedes
Aastal 1959 oleks BMW peaaegu oma uksed sulgenud. Sõjaaeg oli BMW jaoks raske ning selle tagajärjed mõjutasid ka järgnevaid aastaid. Esiteks, ettevõttel lubati autode tootmist alustada alles 1947. aastal ja vastav määrus jõustus pärast tehase mitmekordset pommitamist. Teiseks, ettevõtte autod nägid välja vanamoodsad, mistõttu müüginumbrid olid madalad.
Daimler-Benz, tol ajal Saksamaa suurim autofirma, üritas seepeale BMW ära osta. Õnneks BMW päästeti, kuna tehase töötajad hakkasid ostma ettevõtte aktsiaid ning lükkasid üldkoosolekul konkurendi pakkumise tagasi.
4. Logo on inspireeritud lipust
See ei ole vurr, sõbrad.
Ettevõtte logo on inspireeritud Baieri liidumaa värvidest. Inimesed arvavad tihti ekslikult, et tegemist on vurriga, kuna logo ilmus esmakordselt 1920. aastatel avaldatud reklaamides pöörleva lennukipropellerina.
Baieri on Saksamaa suurim liidumaa, mis katab valdava osa riigi kaguosast. Kuigi BMW soovis oma logos kasutada liidumaa vappi, ei lubanud kaubamärgiseadus ettevõttel konkreetset kujutist kasutada. BMW otsustas kasutusele võtta Baieri värvid ning lisada nendele ettevõtte nime – see muutis seose tarbijate jaoks selgeks.
5. Nad ehitasid kiireima mootorratta
1930. aastatel hakkas BMW oma jõupingutusi suunama mootorratastesse, mis said ruttu tuntuks tänu oma kiirusele. Tegelikult on võidusõitja Ernste Henne BMW ratastega rekordeid püstitanud juba 1920. aastatel.
1937. aastal ehitas BMW tolle ajastu kiireima mootorratta. Selle maksimaalne sõidukiirus oli veidi üle 278 km/h. Seda rekordit ei suudetud purustada rohkem kui kümme aastat.
6. Bimmers või Beamers?
Tõenäoliselt oled kuulnud termineid Bimmers, Beamers ja Beemers, mida kasutatakse BMW sõidukite kirjeldamiseks. Kõik need ei ole kahjuks korrektsed.
Beemer on BMW mootorratta jaoks õige termin. 1930. aastatel tõmbas ettevõtte seotus motospordiga ligi palju fänne. Nende suurimaks konkurendiks oli BSA.
Selgub, et BSA fännid kutsusid BMW mootorrattaid nimega “Beesers”. Heasüdamlikus sõnasõjas, mis sageli fännide vahel puhkeb, hakkasid BMW pooldajad ettevõtte mootorrattaid hüüdma nimega “Beemers”.
Aja möödudes need kaks nime segunesid, mille tulemuseks oli “Beamer”.
Pärast seda, kui BMW pööras oma jõupingutused kaherattalistest sõidukitest eemale, soovisid entusiastid uut sõna, et eristada mootorrattaid ja autosid. Seega lisandus veel üks nimetus, milleks oli “Bimmer”.
7. Nad lõid ka esimese maailmasõja parima lennukimootori
BMW päritolulool on autodega vähe pistmist. Selle asemel on see tihedalt seotud lennundusega.
Kui ettevõte 1916. aastal sündis, oli käimas esimene maailmasõda. Selleks, et saavutada võimu Suurbritannia ja Prantsusmaa üle, koondas Saksamaa oma tähelepanu õhusõidukitele.
BMW valmistas mootori, mis andis rahvuslikule pingutusele vajaliku tõuke. Mootor integreeriti hävituslennukitesse – see võimaldas kiiremat lendu ja tõusu kui teiste tehaste toodangud.
Ettevõtte mootor D.VII lennukites oli nii edukas, et see lisati isegi Versailles’ lepingusse. Üks selle jõustamise tingimustest nõudis Saksamaalt kõigi D.VII lennukite üleandmist.
Isegi teise maailmasõja ajal säras BMW lennunduses.
8. Z1-l on vägevaim uks, mida kunagi näinud oleme
Oleme näinud uksi, mida ei tõmmata väljapoole, vaid mis tõusevad üles. Oleme näinud luigeuksi ja uksi, mis libisevad välja auto tagaosast.
Kuid Z1 mudeli uksed üllatasid kõiki. Miks? Sest need näivad kaduvat auto põrandasse.
Kui omanik nuppu vajutab, libisevad uks ja aken kenasti lävepaku sisse. Juht saab sõidu ajal nautida jahutavat tuult või kasutada seda funktsiooni autosse sisenemiseks või autost väljumiseks.
Kahjuks ehitati taolisi sõidukeid ainult 8000, aastatel 1989–1991.
9. Täname Versailles’ rahulepingut
Ilma selleta ei saaks keegi meist nautida neid hämmastavaid sõidukeid, mida BMW tänapäeval pakub.
Pärast esimest maailmasõda muutusid Versailles’ lepingu kohaselt Saksamaa piirid, riik pidi maksma reparatsioone ning keelatud oli relvade või lennukite tootmine. Desarmeerimise ja 440. artikli jõustumise vahelisel ajal lootsid liitlased vältida uut sõda.
BMW, mis oli alati tootnud lennukeid ja lennukimootoreid, seisis silmitsi raske otsusega: sulgeda uksed või pühenduda uuele tegevusalale. Ettevõte otsustas oma haaret laiendada ning selle tulemuseks on nende tänapäevased sõidukid.
Õnneks on BMWsid tänapäeval võimalik osta ka Eestist või importida vajaduse korral välismaalt.
Keerame rooli tuleviku suunas
Ettevõtte alguspäevadest saadik on BMW olnud tehnoloogia esirinnas. Mida tähendab BMW, kui mitte kiirust, innovatsiooni ja ilusa välimusega sõidukeid?
Juhul, kui Sa ei ole üks BMW õnnelikest omanikest, siis vähemalt tead, mida ettevõtte logo tegelikult tähistab.
Kas teile meeldis see artikkel? Kas soovite oma kommentaarides midagi küsida? Jagage julgelt oma tagasisidet ja kommenteerige artikli allosas. Ja pidage meeles – alati enne auto, mootorratta või isegi haagise ostmist – kontrollige autoDNA-ga VIN-koodi alusel sõiduki ajalugu. VIN-koodi kontroll on üks olulisemaid asju, mida teha enne kasutatud sõiduki ostuotsust. Tänu sellele aitab autoDNA teil teha teadlikke otsuseid.
Loe veel:
- Hea kasutatud autode müügisalong – mida see endast kujutab?
- Kõige huvitavamad kasutatud autod hinnaga 1200 EUR
- Uue auto laiendatud garantii – mida peaksid sellest teadma?
