“Uus või kasutatud?” See on ostjate seas kõige levinum dilemma
Ostmine edasimüüjalt; tootjagarantii ja kasutatud autod
Nagu igaüks teab, on uhiuus auto turvalisem ning garantiiaja lõpuni on veel tükk aega. Kõige selle eest tuleb maksta kõrget hinda. Te võite kaaluda kasutatud auto ostmist, kuid madalamate kulutustega kaasnevad ka muud erinevused, näiteks kasutusohutuses. Enamikul juhtudel peab kõik autoga seotud remondikulud katma ostja, mitte edasimüüja, kuigi mõnikord võidakse Teile pakkuda piiratud edasimüüja-garantiid. Praktikas, isegi kui leiate edasimüüja-garantiiga sõiduki, võite peaaegu eeldada, et auto laguneb varsti pärast seda, kui olete sellega koju sõitnud. Seetõttu Teile sellist võimalust pakutaksegi. Edasimüüja vahendusel sõlmitud tehingud on siiski palju turvalisemad kui teiselt eraisikult ostmine, sest otse omanikult ostes ei saa Te kaasa ühtegi garantiid.
Autotootjad on kehtivas müügisüsteemis leidnud oma niši. Nad ei müü mitte ainult uusi autosid, vaid keskenduvad ka kasutatud sõidukitele. Kuidas on see võimalik?
autoDNA on juhtiv sõidukite ajaloo veebipõhise kontrollimise teenuste pakkuja. VIN-koodi põhjal saate autoDNA-ga enne ostu sooritamist kontrollida sõiduki ajalugu. Paljudel juhtudel võib VIN-koodi kontrollimine ära hoida soovimatute lisakulude tekkimise, mis on seotud tundmatu minevikuga sõiduki ostmisega.
Kasutatud sõidukite garantiiprogrammid
Edasimüüjad pakuvad kasutatud sõidukeid koos tootjagarantiiga. Müügi hetkel on need tavaliselt vanemad kui paar aastat ning läbisõit on väiksem tootja poolt ettenähtud maksimumist. Näide:
Ford – Gold grupp – kuni 5-aastane auto, maks. läbisõit 125 000 km
Ford – Silver grupp – kuni 8-aastane auto, maks. läbisõit 150 000 km
Renault – variant 1 – kuni 2-aastane auto, läbisõit maks. 40 000 km
Renault – variant 2 – kuni 4-aastane auto, maks. läbisõit 80 000 km
Peugeot – Premium – kuni 5-aastane auto, maks. läbisõit 100 000 km
Peugeot – Comfort – kuni 8-aastane auto, maks. läbisõit 150 000 km
Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Lancia – kuni 6-aastane auto, maks. läbisõit 130 000 km
Autod, millega antakse kaasa selline garantii, on tavaliselt saanud DEKRA poolt väljastatud tunnistuse, mis põhineb sõiduki paljude omaduste üksikasjalikul kontrollil. Ettevõte tegeleb edasimüüjate ja autoparkide hinnakujundusega. Loomulikult sõltub kontrollitavate funktsioonide (või osade) hulk nende tootjast:
Peugeot – Premium – 150 punkti
Peugeot – Comfort – 100 punkti
Renault – 100 punkti
Opel – 100 punkti
Kasutatud auto ostmisel edasimüüjalt pakutakse Teile garantiid piiratud ajaperioodiks, näiteks:
Renault – variant 1 – 24 kuud
Renault – variant 2 – 12 kuud
Peugeot – Premium – 12 kuud
Peugeot – Comfort – 8 kuud
Kasutatud autode parameetrite võrdlus näitab, et garantiipakkumised erinevad olenevalt tootjast. Osade sõidukite puhul ei ole läbisõit oluline, teiste jaoks on määratud maksimaalne piirang (Fordi puhul maks. 8 aastat või 150 000 km läbisõitu). Tootjad määravad ka osad, mis garantii alla kuuluvad. Renault ei paku garantiid kliimaseadmetele, sõiduki kerele, aknasoojendusele, kütusepaagi korkidele ja häiresüsteemidele. Samuti on igal tootjal erinevad kriteeriumid autoabi pakkumiseks – need erinevad ajaliselt ning kasutuspiirkonna poolest.
“Uus või kasutatud” on ostjate seas kõige levinum dilemma. Kas on olemas mingi alternatiiv? Millised on tootjagarantiiga auto ostmise plussid ja miinused ?
Kõige tähtsam on see, et ostes kasutatud autot edasimüüjalt, tunnete end turvalisemalt. Nendel sõidukitel on tavaliselt hästi dokumenteeritud läbisõidu- ja teenindusajalugu ning võite olla kindel, et hinnaeksperdid on neid professionaalselt kontrollinud. See on tähtis nende jaoks, kes ei tea autodest väga palju ja kellel ei ole võimalik küsida professionaalset abi. Eraisikult ostes on suurem võimalus langeda pettuse ohvriks. Edasimüüjad on lihtsalt turvalisemad. Kuid see ei tähenda riski puudumist. Kui soovite osta väärtuslikku eset, siis ei ole kunagi hea mõte müüjat piiritult usaldada.
Tootjapoolse garantiiga kasutatud auto ostmisel on veel üks eelis: müüjad pakuvad atraktiivseid maksevõimalusi, näiteks autolaenu, liisingut või isegi hinnaalandust, kui jätate oma vana auto edasimüüjale. Kui esineb rikkeid, on auto remont oluliselt lihtsam, sest tootjad üritavad tagada, et kõik tööd saavad tehtud professionaalselt ja kiiresti.
Sellel variandil on siiski ka oma vead, millest kõige olulisem on hind. Selleks, et kasu saada tootjapoolsest garantiist, peate selle eest lisaks maksma. Samuti lisandub hinnale tasu auto seisundi üksikasjaliku hindamise eest. Sellise otsuse kaalumiseks on oluline võtta piisavalt aega. Kui tunnete autosid ja leiate hea müüja, võite otsustada, et kasulikum on osta otse omanikult.
Õnneks leidub üha enam häid pakkumisi ka professionaalsete müüjate seas. Sageli on võimalik osta täiendav garantii, mis on sarnane tootja poolt pakutavaga. Mõnikord antakse Teile ka juurdepääs ekspertide soovitustele, eriti kui müüjal on palju autosid (ei ole mõeldav, et firma juhataja kontrollib igat auto isiklikult, neil peab olema üksikasjalik andmebaas, kus kolmanda osapoole ettevõtted näevad sõidukite andmeid).
Eeltoodust võib kõige kindlamalt järeldada, et iga tehing on erinev. Kui otsustate tootjapoolse garantii kasuks, veenduge kindlasti, et olete tingimused üksikasjalikult läbi vaadanud. Tihti juhtub, et see ei hõlma nii mitmeid rikkeid, kui hinnast järeldada võiks.
Kas teile meeldis see artikkel? Kas soovite oma kommentaarides midagi küsida? Jagage julgelt oma tagasisidet ja kommenteerige artikli allosas. Ja pidage meeles – alati enne auto, mootorratta või isegi haagise ostmist – kontrollige autoDNA-ga VIN-koodi alusel sõiduki ajalugu. VIN-koodi kontroll on üks olulisemaid asju, mida teha enne kasutatud sõiduki ostuotsust. Tänu sellele aitab autoDNA teil teha teadlikke otsuseid.
Loe veel:
- Hea kasutatud autode müügisalong – mida see endast kujutab?
- Kõige huvitavamad kasutatud autod hinnaga 1200 EUR
- Kasutatud auto ostmine edasimüüjalt. Plussid ja miinused