
Korrosiooni lemmikud ehk roostetamise käes kõige sagedamini kannatavad autod
Kasutatud auto soetamist plaanides soovime loomulikult, et ostetav auto teeniks meid hästi paljude aastate kestel. Lisaks tavalisele murele auto tegeliku läbisõidu ja läbitehtud avariide osas peaksime arvesse võtma ka sellist, autot kahjustavat tegurit nagu korrosioon.
Mõnede uute automarkide puhul ilmub korrosioon juba kahe või kolme aasta jooksul, seetõttu peaks sellistest üllatustest hoiduma juba eos. Selles artiklis toome teieni nimekirja autodest, mida tasuks enne ostmist hoolikalt üle vaadata või isegi ostmisest loobuda. Võrdlemiseks valisime välja autod enamlevinud markide ja mudelite hulgast.
Kas olete sellest artiklist huvitatud? Tutvu ka toodetega, mida pakub autoDNA – juhtiv USA ja Euroopa päritoluga sõidukite ajaloo aruannete pakkuja . VIN-koodi kontroll aitab teil vältida lisakulusid, mis on seotud tundmatu minevikuga auto ostmisega. Teenus on saadaval 24/7 aastaringselt – vaja on vaid internetiühendust ja kontrollitava sõiduki VIN-numbrit.
Ford Focus I (1998-2004)
Focus ilmus turule 1998.aastal ja see pidi näitama uut kvaliteeti. Nii ka oli, kuid ainukese puudusena sai see Escordilt kaasa kalduvuse roostetada. Sagedamini leidus roostet tiibadel, rattakoobastes, ustel, kütusepaagi luugi ümber ja pakiruumi luugil. Esimestel mudelitel oli rooste tõeliseks haiguseks. Juhul kui seda ei olnud, võis see tähendada, et auto omanik või teenindus oli autot regulaarselt korrosioonitõrje vahenditega töödelnud.
Ford Focus II (2004-2010)
Esimese põlvkonna Focus’el oli roostet palju, niisiis pidi teine põlvkond demonstreerima sellest lahtisaamist. Tuleb välja, et eriti hästi see siiski ei õnnestunud, sest ka paljude Ford Focus II autode puhul võime roostet täheldada samades kohtades nagu eelmiselgi põlvkonnal – tõsi küll, juba tunduvalt vähem kui eelkäijatel. Huvitav on aga see, et mõned eksemplarid peavad väga kaua hästi vastu ega roosteta pikka aega. Sellele vaatamata peaks enne ostmist auto altpoolt siiski korralikult üle vaatama
Ford Mondeo III (2000-2007)
Kolmas Mondeo põlvkond debüteeris 2000.aastal. Vaatamata sellele, et see mudel on võrreldes oma väiksema onupoja ja roostetava esimese põlvkonnaga korrosiooni eest paremini kaitstud, tekivad roosteplekid siiski nii ustele, rattakoobastele kui ka pakiruumi luugile. Pärast 2003.aastal tehtud uuenduskuuri on korrosioonivastane kaitse siiski nähtavalt paranenud.
Muud, korrosiooni suhtes küllaltki tundlikud Ford’i mudelid:
- Ford Ka I (1996-2008) –põrand, ukseläved, tagatiivad
- Ford S-Max I (2006-2015) –šassii, uksed, pakiruumi luuk
Mazda 6 I (2002-2008)
Esimese põlvkonna Mazda 6’l ei olnud korrosioonivastane kaitse just eriti heal tasemel, võimalik, et kehvim kõigist antud tootja poolt toodetud olemasolevatest mudelitest. See oli “raskete aegade” tulemus, mis sundis vähendama tootmiskulusid ja see omakorda peegeldus auto roostetamises, mida sagedamini võib leida šassiil, rattakoobastel, tiibadel, ustel, kapotil ja mujal.
Mazda 6 II (2007-2012)
Kas teise põlvkonna Mazda 6 enam ei roosteta? Kahjuks päris nii see siiski ei ole. Roostet ei kohta küll nii tihti kui esimese põlvkonna puhul, kuid kohati tekib see üsna kiiresti. Rooste ründab tagarattakoopaid, uksi ja pakiruumi luuki. Universaalkerega variandi puhul võib see aga tekkida katusel, katusele kinnitatava pakiruumi kinnituskohtade ümbruses.
Mazda 3 I (2003-2009)
Kolmanda Mazda kere nõrgimaks kohaks rooste suhtes on tagumised rattakoopad. Rattakoobastel puudub heliisolatsioon, salongis võib kuulda müra, kuid kokku on hoitud ka korrosioonivastase kaitse arvelt ning seetõttu tekib rooste esimesena just sinna. Hiljem võib rooste tekkida ka tagumistele tiibadele, ukselävedele ja ustele. Roostet võib leida ka auto veermikult, mis võib raskendada remonttööde teostamist.
Muud, korrosiooni suhtes küllaltki tundlikud Mazda mudelid:
- Mazda 2/Demio (2002-2007) – tagumised tiivad
- Mazda 5 (2005-2010) – rattakoopad, põrand
- Mazda MX-5 NB (1998-2005) –rattakoopad, tiivad, läved, uksed, pakiruumi luuk
- Mazda MX-5 NC (2005-2015) –pakiruumi luuk, kapott, ukseläved, tiivad
Opel Astra II Classic (2004-2009)
Esimese põlvkonna Astra oli rooste suhtes vägagi vastuvõtlik, teise põlvkonnaga oli lugu parem, kuid mitte päris ideaalne. Kõige sagedamini tekib rooste šassii peale. Ning siin ei ole auto vanusel mingit tähtsust, sest kuni 2004. aastani autokere tsingiti, kuid Classic versioonis on kaitstud vaid valitud detailid ning seetõttu ei ole antud mudeli puhul sugugi ebatavaline kui kohtame roostet tagarattakoobastel, tiibadel, ustel ja kapotil.
Opel Corsa D (2006-2014)
Neljanda põlvkonna Corsa on küllaltki populaarne auto. Kahjuks viskab auto vaatamata oma värskele välimusele kohati välja ka mõne roostepleki. Esmajärjekorras võib seda täheldada kapoti siseküljel. Roosteplekid võivad tekkida ka tagumistele tiibadele ja pakiruumi luugile.
Daewoo Matiz (1998-2007)
FSO Matiz asendas sellele eelnenud Tico ja muutus peaaegu koheselt ka müügihitiks. Aastate möödudes aga ilmnes, et autol on kehv korrosioonivastane kaitse või isegi tundus, et seda ei olegi. Rooste ründab kõike. Silmale kõige nähtavamad osad on ukseläved, tagumised tiivad ja uste alumised servad. Uste sisemus võib aga olla veelgi kehvemas seisukorras.
Muud, korrosiooni suhtes küllaltki tundlikud Daewoo mudelid:
- Daewoo/FSO Lanos (1997-2008) –rattakoopad, ukseläved
Mercedes ML W163 (1997-2004)
Üheksakümnendate ja kahetuhandenda aasta vahetus oli kehvim periood Mercedese ajaloos. Kvaliteediprobleemid tekkisid kerel, mis roostetas veel varem nägemata ulatuses. Erandiks ei olnud ka USA-s toodetud esimese põlvkonna ML’id. Roostetasid ukseläved, tiivad, rattakoopad ja autokere muud osad.
Mercedes E klass W210 (1995-2003)
Mercedes-Benz ML mudelile võiks paljugi andeks anda selle päritolu tõttu, kuid E-klass oli juba mudel, millelt lausa nõuti kvaliteeti. W210 mudeliga oli igakülgseid probleeme ja kere korrosioonikaitse osutus kõlbmatuks. Rooste haaras šassii, ukseläved, tiivad, amortisaatoritoed, ukseraamid (kummide all), pakiruumi ukse ning see jätkus mitme aasta jooksul tootmise algusest alates.
Muud, korrosiooni suhtes küllaltki tundlikud Mercedes’e mudelid:
- Mercedes A Klass W168 (1997-2004) – tiivad, uksed, pakiruumi luuk, ukseläved
- Mercedes B Klass W245 (2005-2011) –uksed, pakiruumi luuk, amortisaatoritoed
- Mercedes C Klass W203 (2000-2006) – rattakoopad, tiivad, ukseläved, pakiruumi luuk
Citroen Xsara (1997-2006)
Xsara on üks edukamaid Citroen’i mudeleid. Vaatamata sellele, et see mudel tekitas väga vähe probleeme, kannatas see rooste rünnakute all siiski üsna pidevalt. Roostet võis konstateerida põrandal, varuratta ümbruses, ustes ja tiibadel. Sama lugu on ka Xsara lähedase sugulase, minivan Xsara Picasso’ga.
Muud, korrosiooni suhtes küllaltki tundlikud Citroen’i mudelid:
- Citroen Saxo (1996-2003) –tagarattakoopad, tiivad, pakiruumi põrand
- Citroen Xsara Picasso (1999-2008) – ukseläved, tiivad, rattakoopad
Nissan Navara (2004-2015)
Navara oli revolutsiooniline pikap. See pakkus avarat salongi ja seninägematut mugavust. Samal ajal ründas aga rooste tähtsamaid konstruktsioonielemente, näiteks raami, millel võivad olla küllaltki tõsised tagajärjed. Lisaks sellele on tihtipeale kogu šassii kerge roostega kaetud ning seetõttu tuleks enne auto ostmist seda hoolikalt tõstuki peal kontrollida.
Teisi, korrosiooni suhtes tundlikke Nissan mudeleid:
- Nissan Micra K11 (1992-2003) – ukseläved
- Nissan Primera P11 (1996-2002) – ukseläved, uksed
Kia Cee’d / Hyundai i30 (2006-2012, 2007-2011)
Korea tootja kaksikmudelid näitasid üles hoogsat arengut juhitavuse ja sõitjateruumi viimistluse osas. Need on esimesed vastavate markide mudelid, mille osas konkurentidega võrreldes ei ole miskit häbeneda, välja arvatud see, et kere korrosioonikaitse võiks siiski olla paremal tasemel. Vaatamata oma mitte just eriti kõrgele vanusele kannatavad mõlemad mudelid korrosiooniprobleemide all, mis avalduvad eelkõige ukseservades ja pakiruumi luugis.
Suzuki Swift II (1989-2004)
Teise põlvkonna Swift osutus niivõrd edukaks, et seda toodeti viisteist aastat. Vaatamata sellele ei saa häid sõnu öelda kere vastupidavuse kohta, mida rooste üsna halastamatult sööb. Roostetab kogu šassii alates põrandast kuni ukselävedeni, samuti ka kere, eriti tagumised tiivad.
Teisi, korrosiooni suhtes küllaltki vastuvõtlikke Suzuki mudeleid:
- Suzuki Jimny (1998 – tootmist jätkatakse) – raam, põrand
Teisi, korrosiooni suhtes küllaltki problemaatilisi automudeleid:
- Alfa Romeo 156 (1996-2007) – põrand, ukseläved, uste servad
- BMW 3 sērija E46 (1998-2007) – šassii, uksed
- Dacia Logan I (2004-2012) – vee äravoolukanalid, tiivad, šassii
- Daewoo-FSO Polonez Caro/Atu Plus (1997-2002) – praktiliselt kogu šassii ja kere
- Fiat Siena/Palio (1997-2005) – rattakoopad, ukseläved, uksed, pakiruumi luuk
- Honda Civic VIII (2005-2012) – katus tuuleklaasi ümbruses
- Mitsubishi Lancer (2000-2007) – tagarattakoopad ja tiivad, ukselävede otsad
- Mitsubishi Carisma (1995-2004) – ukseläved, rattakoopad, tiivad, põrand
- Renault Megane II (1995-2002) – tiivad, ukseläved
- Toyota Avensis I (1997-2003) – põrand, ukseläved, uste alaservad
- Volkswagen Passat B5 (1996-2005) – eesmised tiivad, pakiruumi luuk
- Volkswagen Passat B6 (2005-2010) – tagarattakoopad, pakiruumi luuk, uksed
- Volvo S40/V40 (1996-2004) – rattakoopad, ukseläved, põrand, uksed, tiivad, pakiruumi luuk
Kas teile meeldis see artikkel? Kas soovite oma kommentaarides midagi küsida? Jagage julgelt oma tagasisidet ja kommenteerige artikli allosas. Ja pidage meeles – alati enne auto, mootorratta või isegi haagise ostmist – kontrollige autoDNA-ga VIN-koodi alusel sõiduki ajalugu. VIN-koodi kontroll on üks olulisemaid asju, mida teha enne kasutatud sõiduki ostuotsust. Tänu sellele aitab autoDNA teil teha teadlikke otsuseid.