
Heitgaaside värvus
Kuidas heitgaaside suitsu järgi aru saada, milline on mootori seisukord.
Heitgaaside suits peaks olema värvitu, kuid see ei ole alati nii. Teatud tingimustel võib see olla must, valge või isegi sinine.
Isegi kui need muutused on Teie tähelepanu äratanud, ei ole see tingimata märk sellest, et midagi on valesti. Igaks juhuks soovitame auto viia mehaaniku juurde, et spetsialist saaks selle üle vaadata. See on sama oluline nii kasutatud auto ostmisel kui ka olemasoleva sõiduki puhul. Keskmine autojuht ei tunne alati ära ohumärke, mis professionaalil kindlasti kahe silma vahele ei jää. Öelge mehaanikule, mis Teile muret tekitab ja laske tal auto üle kontrollida. Kui värvimuutus näitab, et ette tuleb võtta tõsised remonttööd, siis mida varem Te probleemi avastate, seda odavam see lõppkokkuvõttes on. Meie juhend ei asenda asjatundlikku nõu, kuid aitab Teil mõista, mis võib auto sisemuses toimuda.
Must suits
Asjaolu, et heitgaaside värvus on muutunud mustaks, ei tähenda tingimata tõsist riket. Näiteks toodavad mõned diiselmootoriga sõidukid musta suitsu alati, kui mootor on liigselt koormatud. Kui näete musta suitsu sageli, võivad pihustid vajada kontrollimist, kuna tavaliselt on see põhjustatud kütuse madalast kvaliteedist või pihustite ülemäärasest kulumisest. Kui Teil on õnne, peate välja vahetama ainult vahejahuti torud. See suurendab võimsust ja muudab mootori vaiksemaks.
Millal peaksite muretsema? Must suits on kahtlane alati, kui diiselauto on suhteliselt uus. Vanad diiselmootorid on tuntud mustade suitsupilvede poolest ja kuigi see on ebameeldiv, ei ole põhjust kahjustada riket. Mis puudutab bensiinimootoreid, siis viitab must suitsu sageli sellele, et mootor on valesti häälestatud.
Hall suits
Heitgaasid muutuvad halliks, kui mootoris muutub kütuse ja suitsu osakaal. Üks levinumaid põhjuseid on vigane mootoriandur, nt temperatuuriandur. Kui arvuti ei suuda täpset temperatuuri määrata, annab see mootorile liiga palju kütust. See omakorda suurendab loomulikult kütusekulu. Hall heitgaaside suits ei eraldu kunagi põhjuseta, nii et kui näete seda regulaarselt, külastage remonditöökoda võimalikult kiiresti.
Sinine suits
Kui heitgaaside suits muutub siniseks, põletakse koos kütusega liiga palju mootoriõli. Loomulikult saate õli tarbimist ise kontrollida. Tehke seda korrapäraselt ja märkate kindlasti erinevust, kui tarbimine suureneb. Sinine suits võib ilmuda ka siis, kui tegemist on defektse turbo või ventiilitihenditega – need on optimistlikud stsenaariumid. Kui Teil ei ole vedanud, siis viitab see vigastele kolvirõngastele või varrukatele. See tähendab, et peate end ette valmistama tõsisteks (ja kulukateks) remonditöödeks.
Valge suits
Tavaliselt muutub heitgaaside suits valgeks talvel. See on tingitud heitgaasisüsteemi kogunenud vee aurustumisest. Veeaur on alati nähtav, kui temperatuur langeb alla nulli. Suitsu värvus peaks sõidu jooksul normaliseeruma. Kui seda ei juhtu, võib Teil olla probleem silindripea või selle all asuva tihendiga. Kui jahutusvedelik pääseb heitgaasisüsteemi, on seal kindlasti ka vett, seega näete auru. Samuti märkate pidevat või ajutist võimsuse vähenemist.
Kas teile meeldis see artikkel? Kas soovite oma kommentaarides midagi küsida? Jagage julgelt oma tagasisidet ja kommenteerige artikli allosas. Ja pidage meeles – alati enne auto, mootorratta või isegi haagise ostmist – kontrollige autoDNA-ga VIN-koodi alusel sõiduki ajalugu. VIN-koodi kontroll on üks olulisemaid asju, mida teha enne kasutatud sõiduki ostuotsust. Tänu sellele aitab autoDNA teil teha teadlikke otsuseid.