
Kliimaseade autos. Kuidas seda korralikult desinfitseerida?
Kliimaseadme olemasolu on kindlasti suur eelis, kuid samuti tuleb ette valmistuda selle hooldusega seotud kohustusteks. Vajalike protseduuride eiramine võib panna põntsu nii rahakotile kui ka reisijate tervisele, mõnel juhul on see isegi eluohtlik. Kliimaseade loob ideaalsed tingimused inimese tervisele kahjulike mikroobid arenguks.
Mis peitub puhastamata kliimaseadme sisemuses?
Asjatundja, kes on spetsialiseerunud autohooldusega seotud kemikaalide levitamisele, selgitab, miks tuleb kliimaseadet puhastada. „Tuulutusavadest erituv hallituse lõhn viitab erinevate bakterite ja seente arengule, millel võib olla negatiivne mõju meie tervisele ja heaolule. Üks tavalisemaid mikroorganisme on Bacillus tüüpi bakterid. Need põhjustavad mitmesuguseid vaevusi – nahakahjustustest sepsise ja meningiidini,“ kirjeldab ekspert. Kliimaseadmetes on esindatud ka Brevundimonas Vesicularis, mis vastutab näiteks peritoniidi ja septilise artriidi eest. Lisaks ohustavad reisijate tervist Aerococcus Viridans ja Elizabethkingia Meningoseptica – esimene põhjustab kuseteede infektsioone ja endokardiiti, samas kui viimane on eriti ohtlik madala immuunsusega inimeste jaoks. Kuidas kliimaseadet korralikult puhastada, et vabaneda kõigist patogeensetest mikroobidest?
Kas olete sellest artiklist huvitatud? Tutvu ka toodetega, mida pakub autoDNA – juhtiv USA ja Euroopa päritoluga sõidukite ajaloo aruannete pakkuja . VIN-koodi kontroll aitab teil vältida lisakulusid, mis on seotud tundmatu minevikuga auto ostmisega. Teenus on saadaval 24/7 aastaringselt – vaja on vaid internetiühendust ja kontrollitava sõiduki VIN-numbrit.
Puhastus-/desinfitseerimismeetodi valimine
Tänapäeval kasutatakse mitmeid erinevaid desinfitseerimismeetodeid, näiteks pihustatavaid kemikaale, ultraheli-puhastust ja osoonimist. Kaks viimast meetodit on sobivad ventilatsioonikanalite ja auto sisemuse „mitteinvasiivse” puhastamise jaoks. Negatiivne külg on see, et need ei pääse kliimaseadme kaugematesse soppidesse, mis kindlasti desinfitseerimist vajavad. Seega ei ole võimalik puhastada ka aurustit, mille sisse kogunevad erinevad jääkained. Kõige sagedamini kasutatav ning paljude meeles kõige tõhusam desinfitseerimismeetod on puhastusaine pihustamine ventilatsioonikanalitesse ja aurustisse. Selle lahenduse negatiivne külg on oht, et puhastusvedelik sattub auto juhtmestikku või elektroonikasse, kui ventilatsioonikanal ei ole korralikult suletud. Seetõttu on oluline puhastusvahendi õige doseerimine.
Kõige tähtsam aspekt on õige toote valimine. Kliimaseadme sees paljunevate mikroobide nõuetekohaseks kõrvaldamiseks on vaja kasutada biotsiidsete toimeainetega toodet. Oma keemilise koostise tõttu peavad taolised tooted enne turule jõudmist läbima hindamis- ja registreerimisprotsessi. Kogu Euroopa Liidus tohib selliseid tooteid levitada ainult pärast eriloa saamist. Vastavate toodete turule toomiseks tuleb taotleda luba Terviseametist ning otsuse langetamisel toetutakse Euroopa Liidu seadustikule. Toote etikett peaks sisaldama loa numbrit – juhul, kui see puudub, on tõenäoline, et toode on mõeldud puhastamiseks ja mitte desinfitseerimiseks.
Üks kriitilisemaid punkte kliimaseadme puhastamisel on aurusti. Aurusti nõuetekohaseks desinfitseerimiseks kasutatakse survemeetodit. See hõlmab spetsiaalse pneumaatilise püstoli külge kinnitatud metallist sondi kasutamist, mis võimaldab juurdepääsu aurustuskambrile. Tänu kõrgele survele jõuab preparaat kliimaseadme sisemistesse soppidesse, ning loputab välja sinna kogunenud ohtlikud jääkained. Soovitatav on kasutada vähemalt 0,5 liitrit desinfitseerimisvedelikku – selle ülejääk väljub kondensvee äravoolu kaudu. Oluline on meeles pidada, et õigele kohale auto alla tuleb asetada anum kasutatud puhastusvedeliku jaoks. Mõnikord võib efekt olla tähelepanuväärne – eriti, kui aurustit pole mitu aastat korralikult puhastatud ja desinfitseeritud. Auto alt väljuv roheline muda võib kujutlusvõimet väga hästi stimuleerida. Lisaks aurustile on kindlasti vaja desinfitseerida kõik ventilatsioonikanalid. Selleks võib kasutada pihustatavat preparaati.
Kõige levinumad vead
Kõige levinum viga kliimaseadmete puhastamisel on biotsiidsete omadusteta pesuvahendi kasutamine. Enne kasutamist tuleb kontrollida toote märgistust, sest preparaadil peab olema Terviseameti poolt väljastatud luba ning see ei tohi olla aegunud.
Mõnikord võib juhtuda, et aurusti ei ole korralikult puhastatud ja desinfitseeritud. Aurusti puhastamiseks ja desinfitseerimiseks tuleb iga kord kasutada survetehnikat. Juhul, kui aurusti seisukord on väga halb, vajab see tõenäoliselt välja vahetamist.
Levinud viga, mida tehakse kliimaseadmete desinfitseerimisel teenindusjaamas, on süsteemi ebapiisav kuivatamine. Pärast desinfitseerimist tuleb avada kõik ventilatsioonikanalid ja ventilaator maksimaalsel võimsusel tööle panna. Kliimaseadme termostaadi seadistust tuleb mitu korda muuta maksimumilt miinimumile ja jälle tagasi. Kogu protseduuri läbiviimise ajal on vaja kanda kaitsemaski. Auto uksed peavad olema avatud ja auto peab olema korralikult ventileeritud.
Veel üks viga on see, et salongifiltrit ei vahetata välja uue vastu. Pärast aurustit on see kliimaseadme järgmine element, kus seened ja bakterid kõige kiiremini levivad. Salongifilter vajab asendamist vähemalt kaks korda aastas. Vanade filtrite kasutamine pärast kliimaseadme desinfitseerimist muudab süsteemi puhastamise peaaegu mõttetuks.
Loe veel:
- 5 põhjust, miks aku märgutuli sõidu ajal põleb
- Kuidas säästa kütust? Siin on mõned viisid kütusekulu vähendamiseks
- Kuidas sõita tihedas liikluses, säästes sidurit ja vältides kokkupõrkeid?