
Autoremondi hüvitamine pärast õnnetust – sularahavaba või hinnangupõhine?
Üha enam jäetakse auto remontimine pärast õnnetust kindlustusfirma hooleks. See garanteerib professionaalse kahjude eemaldamise, mis on kooskõlas autotootja standaritega
2019. aastal kogusid kindlustusseltsid autojuhtidelt 398 miljon eurot liikluskindlustusmakseid, makstes samal ajal hüvitisi 218 miljon euro eest, mis on 20 miljonit rohkem kui 2018. aastal. Töökoormuse suurenemise tõttu moodustasid kindlustusseltsid oma partneritega remonditöökodade võrgu, mis on spetsialiseerunud liikluskahjude eemaldamisele.
Liikluskahjud numbrites
Sularahavaba variant
Viimastel aastatel on sularahavaba kahjuhüvitiste populaarsus järjest kasvanud. Selline variant on võimalik kahel juhul. Kui plekimõlkimine lahendatakse vastutava poole liikluskindlustuse abil, saadetakse kindlustusseltsile vastav hüvitisnõue. Premium poliisi korral tuleb selline võimalus valida kindlustuse ostmisel või selle pikendamisel veel üheks aastaks. Hinnangupõhised kahjuhüvitised on tänapäeval tegelikult populaarsust kaotamas. Kuigi kindlustuse poolne remondivõimalus on premium paketti ostmisel või pikendamisel tavaliselt veidi kallim, siis tegelik kasu korvab hinnavahe täielikult, koos intressidega.
Kas olete sellest artiklist huvitatud? Tutvu ka toodetega, mida pakub autoDNA – juhtiv USA ja Euroopa päritoluga sõidukite ajaloo aruannete pakkuja . VIN-koodi kontroll aitab teil vältida lisakulusid, mis on seotud tundmatu minevikuga auto ostmisega. Teenus on saadaval 24/7 aastaringselt – vaja on vaid internetiühendust ja kontrollitava sõiduki VIN-numbrit.
Esiteks on seda tüüpi remont kiire ja mugav. Remonditöökoda saab oma tasu otse kindlustusseltsilt, samal ajal kui juht ei pea millegi pärast muretsema. Hinnangupõhise variandi puhul peab omanik leidma remonditöökoja, hankima varuosad, ning kulud sisaldavad mõnikord ka varuosade leidmiseks ja ostmiseks kulutatud aega. Sularahavaba võimaluse korral võivad nad oodata uusi varuosi, samas kui hinnangupõhise variandi korral ei pruugi neil sellist luksust olla, kuna kindlustusrahast ei pruugi selleks lihtsalt piisata. Muidugi on teatud juhtudel võimalik teenida isegi puhaskasumit, kuid tööjõu või eelnimetatud osade arvelt. Kasutatud osad ei ole iseenesest probleemiks. Kuid mõnikord võib juhtuda, et need on varastatud, pärit vanarauaks mõeldud autodest või ära visatud lagunemise tõttu ning ei ole enam töökorras.
Kliendid eelistavad kindlustuse poolset sularahavaba remonti
Kahjude hüvitamise meetodit mõjutab ka asjaolu, et teedel liikuvad autod on üha uuemad. Kasvav hulk autojuhte eelistab professionaalset sularahavaba remonti, mis on kooskõlas tootja tehnoloogiaga, ning loobub kuluhinnangupõhise hüvitise võimalusest. Seda seetõttu, et rahalise hüvitise korral peavad nad iseseisvalt organiseerima sõiduki remondi ja vastutama varuosade ostmise eest. Sellises olukorras peavad nad oma kogemuse põhjal hindama, kas remont on tehtud korrektselt, teadmata, kas see on kooskõlas tootja soovitustega. See omakorda mõjutab sõiduki kasutamise ohutust. Professionaalne remonditöökoda, kus remont toimub vastavalt kõigile standarditele, annab garantii, et juht istub pärast kokkupõrget ohutusse autosse, ning et remont ise ei mõjuta oluliselt sõiduki väärtust. Mida uuem on auto, seda rohkem tahavad tarbijad eeltoodus veenduda.
Loe veel:
- Kahjude hüvitamine ja kasutatud autode turg
- Kas hävinud sõidukit on vaja karta?
- Milline on kasutatud autode turg ehk ärge keelduge kirju ajalooga sõidukitest