autoDNA soovitab
indikaatorid

Mida tähendavad armatuurlaual olevad indikaatorid? Millised neist on kõige olulisemad?

29 oktoober 2019

Kaasaegsete autode armatuurlauad (suurem osa neist) meenutavad lennukite piloodikabiine. Need on täis igat tüüpi indikaatoreid, lüliteid ja muid elemente, mis teavitavad juhti sõiduki seisukorrast ning tagavad talle mugava sõidu. Mida konkreetsed indikaatorid siis näitavad ja milliseid neist ei tohiks kunagi ignoreerida?

Infonäidikud

Infonäidikud on tavaliselt rohelised, sinised või kollased. Need annavad informatsiooni konkreetse komponendi toimimise kohta, näiteks, kas tuled (kaugtuled, lähituled, ääretulede, udutuled või suunatuled) on sisse lülitatud.

 

 

indikaator-tuled

Sellesse kategooriasse kuuluvad ka indikaatorid, mis teavitavad eri tüüpi sõidurežiimide aktiveerimisest. Samuti süsteemid, mis toetavad auto juhtimist (veojõukontroll, püsikiirusehoidja, stabiilsuskontroll ja muud).

Hoiatusnäidikud

Need on oranžid. Nende eesmärk on suunata meie tähelepanu auto konkreetsele elemendile, mille käitumine erineb kindlaksmääratud standarditest.

Näited:

  • avatud ukse indikaator
  • madala kütusevaru indikaator
  • turvapadjasüsteemi rikke indikaator

Hädaolukorra indikaatorid

Need annavad endast märku punase värvi abil, mida tuleks õigustatult seostada ohu või stopptulega. Seda tüüpi indikaatortuli on märguanne, et süsteemis võib olla tõsine rike.

Näited:

  • aku indikaator
  • jahutusvedeliku indikaator
  • mootoriõli indikaator

Millised indikaatorid on kõige olulisemad?

Paradoksaalsel kombel – kõik neist. Põhjus on lihtne: kõik auto süsteemid on omavahel ühendatud. Üks väike rike võib vallandada õnnetute sündmuste jada.

Teatud olukordades võib iga indikaator (hädaolukorra, hoiatus või informatsiooni tüüpi) märku anda kõrvalekaldest, millel on kaudne või otsene mõju sõiduohutusele.

Näide: madala rehvirõhu ignoreerimine võib mõjutada rehvide haardumist ning pikema aja jooksul võivad rehvid jäädavalt kahjustuda.

Millised indikaatorid näitavad, et sõidu jätkamine on võimatu?

Nagu eelnevalt mainitud, on kõik indikaatorid olulised, kuid mõned neist annavad märku, et sõidu jätkamine ei ole soovitatav. Huvitav on see, et nende hulka ei kuulu mitte ainult hädaolukorra näidikud (punased), vaid ka hoiatusnäidikud. Sõidu jätkamine on võimatu või kahjulik, kui süttib mõni järgmistest indikaatoritest:

  • tühi aku
  • jahutusvedeliku temperatuur
  • mootoriõli tase
  • kontrolli mootorit (põhjused on erinevad, indikaatori süttimine võib tähendada ka kerget viga, mis mõjutab edasist sõitu vähe)
  • seisupidur
  • roolivõimendi

Millised indikaatorid näitavad, et sõidu jätkamine on teatud tingimustel võimalik?

armatuur

Märgutule süttimine ei tähenda alati, et peame sõitmise koheselt lõpetama. Paljudel juhtudel on sõitu võimalik mõnda aega jätkata, kuid esimesel võimaluse tuleks konkreetse rikke / takistuse kõrvaldamiseks peatuda. Näiteks siis, kui süttivad järgmised indikaatorid:

  • kütusevaru indikaator
  • tagaklaasi soojenduse indikaator
  • kütusepaagi lukustuse indikaator

Veel üks stsenaarium: indikaatori rike

Viimane, kuid mitte vähem tähtis nõuanne. Vaadata tuleb ka seda, et indikaatorid ei oleks rikkis. Nende kontrollimist ei tohiks unustada, sest probleemide korral võib tekkida informatsiooni puudus, ning sellisel juhul ei pöörata vajalikele elementidele piisavalt tähelepanu.

 

autoDNA

Kas teile meeldis see artikkel? Kas soovite oma kommentaarides midagi küsida? Jagage julgelt oma tagasisidet ja kommenteerige artikli allosas. Ja pidage meeles – alati enne auto, mootorratta või isegi haagise ostmist – kontrollige autoDNA-ga VIN-koodi alusel sõiduki ajalugu. VIN-koodi kontroll on üks olulisemaid asju, mida teha enne kasutatud sõiduki ostuotsust. Tänu sellele aitab autoDNA teil teha teadlikke otsuseid.

 

Loe veel: