Auto omanikule
piduriklotside

5 piduriklotside ebaühtlase kulumise põhjust

Lisas 18 oktoober 2018

Iga ketaspidurisüsteem tugineb piduriklotsidele, mis tekitavad sõiduki aeglustamiseks vajalikku hõõrdumist. Piduriklotsid paiknevad pidurisadulates. Iga kord, kui vajutate sõiduki aeglustamiseks piduripedaalile, surutakse piduriklotsid vastu pöörlevaid pidurikettaid, mis tekitab vajaliku hõõrdumise. Enamikul juhtudest kulub piduriklotside hõõrdematerjal ühtlaselt sõiduki mõlemal küljel. Siiski võib mõnikord ette tulla, et piduriklotsid kuluvad ebaühtlaselt. See tekitab paljudes autoomanikes suurt segadust, sest nad ei suuda välja selgitada, miks see juhtub.

Juhul, kui kas või üks piduriklots on kulunud, tuleb samal ajal välja vahetada kõik piduriklotsid. Loomulikult on see väga kulukas, kuna tööde käigus tuleb asendada ka need elemendid, mis on endiselt heas korras ja kasutuskõlblikud. Samas on see aga hädavajalik, kuna kõik sõiduki piduriklotsid peavad olema võrdselt kulunud. Vastasel juhul võib see kahjustada kogu pidurisüsteemi üldist seisukorda ning tekitada probleeme pidurdamisel.

Ketta paksuse erinevus – Erinevus piduriketaste paksuses on mehhaaniline probleem, mis tähendab seda, et rootorite läbimõõdud varieeruvad. Erinevus piduriketaste paksuses põhjustab piduriklotside kiiremat kulumist. See tähendab, et ketastel on rohkem lamedaid pindu, millega piduriklotsid kokku puutuvad. Selle tagajärjel kuluvad sõiduki piduriklotsid erineva kiirusega.

Kleepuvad sadulakolvid – juhul, kui kolbidele on kogunenud prügi või roostet, võivad pidurisadulad muutuda kleepuvaks. See tähendab, et kolvid ei libise õigesti, mis omakorda põhjustab piduriklotside ebaühtlast kokkupuudet piduriketastega ning mõjutab kogu sõidukit.

Ebaregulaarsus – Mõnikord juhtub, et uute piduriklotside paigaldamisel ei pruugi mehaanik neid ühtlaselt joondada. Igasugused ebaregulaarsused piduriklotside paigalduses põhjustavad tavapärasest pidurdamisest tingitud kulumise varieerumist. Vale paigalduse korral ilmnevad probleemid tavaliselt esimese paari kuu jooksul ning halvimal juhul esimese paari nädala jooksul. Paljud autojuhid ei taipa, miks pidurdamisel ikka veel probleeme tekib, kuigi piduriklotsid on alles hiljuti asendatud. See on tingitud asjaolust, et ebatasasuse tõttu on piduriklotsid hakanud kuluma erineval kiirusel.

Määrdunud rootorid – Määrdunud rootorid on üks levinud põhjus, miks piduriklotsid ebaühtlaselt kuluma hakkavad. See ei tähenda, et vastavad osad on tingimata vanad. Mõnikord võivad ka uued rootorid juba määrdunud olla, sest palju sõltub sellest, kus neid eelnevalt hoiustatud on. Vastavaid komponente tuleb puhastada spetsiaalse piduripuhastajaga, mis aitab eemaldada mustuse ja prügi. Lisaks sellele peaks mehaanik rootoritele kandma kaitsva kattekihi, et vältida rooste tekkimist.

Erinevat tüüpi piduriklotsid – Oluline on meeles pidada, et uute piduriklotside paigaldamisel peavad kõik klotsid olema ühte tüüpi. Ärge kasutage erinevat tüüpi piduriklotse, sest need kuluvad tõenäoliselt eri kiirustel. Kõik detailid võivad varieeruda, alates hõõrdematerjalist kuni piduriklotside paksuseni. Juhul, kui jääte truuks ühele kindlale mudelile, on suurem tõenäosus, et Teie sõiduki piduriklotsid kuluvad sarnasel kiirusel.

Summad kommentaare: 0

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.