Auto omanikule
piduriklotsid

5 märki, et piduriklotsid on vigased ja võivad vajada vahetamist

Lisas 4 oktoober 2018

Iga pidurdussüsteem peab sisaldama heas korras piduriklotse. See on vajalik seetõttu, et piduripedaalile vajutades surutakse piduriklotsid vastu pidurikettaid, mis tekitab süsteemis vajaliku hõõrdumise. Hõõrdumine põhjustab sõiduki aeglustumist või täielikku peatumist, olenevalt sellest, kui kaua piduripedaali alla surutakse. Kuna piduriklotsid peavad tööd tegema iga kord, kui piduripedaali vajutatakse, kipuvad need tihti mõne aastaga läbi kuluma. Probleemi ainus lahendus on piduriklotside asendamine, enne, kui pidurid täielikult üles ütlevad.

5 levinuimat piduriklotsi rikke sümptomit

Selleks, et teada saada, kas sõiduki piduriklotsid on hakanud tõrkuma, tuleb jälgida teatud sümptomeid. Kulunud või rikkis piduriklotside varajased sümptomid ei ole väga tõsised, seega ei ole juht nende esmasel ilmnemisel otseses ohus. Samas peaks see olema piisavalt mõjuv põhjus, et sõiduk kiiresti mehaaniku juurde viia ning piduriklotsid vajadusel välja vahetada. Teisest küljest, kui Teil on piisavalt kogemusi elementaarsete remonditöödega, näiteks generaatorite ja süüteküünalde asendamisega, siis peaksite suutma ka piduriklotsid iseseisvalt välja vahetada. See aitab säästa sadu eurosid, mille peaksite vastasel juhul maksma oma mehaanikule. Piduriklotsid ise maksavad võrdlemisi vähe, nende hind jääb 30 ja 100 euro vahemikku.

Allpool on välja toodud vigaste piduriklotside 5 kõige levinumat sümptomit:

Kriiksuvad pidurid – Juhul, kui astute piduripedaalile ja kuulete kriiksuvat heli, võib tegu olla kulunud või vigaste piduriklotsidega. Aja jooksul, kui piduriklotsid hakkavad vananema ja läbi kuluma, tekib neis palju tolmu. Tolmu liigsel kogunemisel hakkavad veidrad helid kostuma iga kord, kui piduripedaalile vajutatakse. Mitte ainult seda, piduriklotsid kuluvad aja pikku nii läbi, et piduriandur puudutab ketaspiduri rootorit. Juhul, kui vastavate osade asendamisega ikka veel viivitatakse, kuluvad komponendid üha enam, kuni piduriklotside alusplaat hakkab rootoriga kontakti looma. See tekitab kraapimist meenutavat heli piduripedaali alla vajutamisel ja vabastamisel.

Piduri hoiatustuli – Üks ilmsemaid sümptomeid, mis aitab tuvastada potentsiaalseid probleeme piduriklotsidega, on armatuurlaual süttiv hoiatustuli. See ei tähenda alati, et süüdi on piduriklotsid, kuid annab auto omanikule teada, et pidurisüsteemiga on midagi valesti. Igal juhul peaks see olema piisavalt mõjuv põhjus, et sõiduk koheselt teenindusjaama viia ning lasta mehaanikul piduriklotsid üle vaadata.

Vetruv piduripedaal – Juhul, kui astute piduripedaalile ja tunnete, et see on liiga kõva või vetruv nagu käsn, siis peitub probleem tõenäoliselt piduriklotsides. Hoolimata sellest on pidureid siiski võimalik aktiveerida, kuid neile tuleb avaldada tavapärasest palju rohkem survet. Mõnikord võib auto juht selle asjaolu unustada, eriti, kui pidurile tuleb vajutada ootamatult. Seega, olge ettevaatlik ja võtke piduriklotside vahetus ette niipea, kui märkate muutusi piduripedaali toimimises.

Aeglasemalt toimivad pidurid – Äärmiselt kulunud piduriklotsid ei toimi enam korralikult, sest mehhanismis ei teki vajalikul määral hõõrdumist. Teisisõnu, piduripedaalile vajutades võtab sõiduki aeglustamine tavapärasest rohkem aega. See võib põhjustada tõsise õnnetuse, kui proovite järsult pidurdada ning vigaste või kulunud piduriklotside tõttu ei jõua pidurdussüsteem piisavalt kiiresti reageerida.

Vibratsioonid – Kui asetate jala piduripedaalile, kas tunnete, et see vibreerib või pulseerib? See võib olla tingitud rikkest, mis on seotud piduriklotsi või pidurikettaga, sest taolist vibratsiooni põhjustab tavaliselt piduriklotsi kontakt rootoriga. Juhul, kui üks neist on kulunud või kahjustatud, tekib vibratsioon piduripedaali alla vajutamisel.

Summad kommentaare: 0

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.