
Rikete 5 peamist põhjust.
Sõiduki rikked on üks asi, mis juhte kõige rohkem hirmutab ning statistiliselt juhtub see iga autojuhtiga vähemalt korra. Vastupidiselt populaarsele arvamusele ei lagune mitte ainult vanemad sõidukid, vaid ka uued autod. Sellel on hea põhjus.
Tihti hoolitsevad vanemate autode omanikud oma sõiduki eest rohkem, ennetades võimalikke rikkeid ja lahendades probleeme eos. Uue auto puhul võib selle tundma õppimine natuke aega võtta. Seetõttu võib probleemide märkamine või ennetamine olla raskem. Fakt on, et rikked ei ole alati tingitud vanusest või sõiduki puudulikust hooldamisest ning võivad tuleneda keskkonnateguritest või lihtsatest vigadest auto igapäevasel kasutamisel. Kuna ennetamine on parem kui ravi, vaadake allpool rikete viite peamist põhjust.
Tankimisprobleemid
Ühte kõige levinumat põhjust, kütuseprobleeme, on kõige lihtsam vältida. Tuhanded inimesed aastas unustavad paagi täielikult täita või märkavad, et väike punane tuli vilgub, kui on juba liiga hilja. Kui see juhtub, siis peaksite proovima ohutult teeserva tõmmata nii kiiresti kui võimalik. Teine üllatavalt levinud probleem on samuti seotud tankimisega – paagi täitmine vale kütusega. Bensiinimootoreid täidavad diiselkütusega ligikaudu 150 000 inimest aastas ja vastupidi. Kuigi seda viga on lihtne teha, võib see põhjustada sõidukile reaalset kahju. Kui leiate, et olete valinud vale kütuse, vältige sõiduki käivitamist, kuna see võib mootorit tõsiselt kahjustada. Vale kütus tuleb autost eemaldada, nii et võtke ühendust oma autoabi osutajaga, kes peaksid olema võimelised selle probleemiga tegelema. Kui olete mures sama vea kordamise pärast, võite osta spetsiaalse täiteava kaela, mis muudab vale kütusepumba sisestamise keeruliseks.
Ratta kahjustused
Üheks peamiseks probleemiks on tühjad rehvid ja rataste kahjustused. Kuigi rehve mõjutab halval teekattel sõitmine, on paljudel juhtudel võimalik kahjustusi ära hoida. Hoolduse puudumine, rehvide harv vahetamine ja vale surve on sagedased probleemide allikad ning neid on kerge parandada ja vältida. Parim viis veenduda, et rehvid on heas korras, on tavaline regulaarne hooldus. Kuigi rehvide vahetamine ei ole üleliia keerukas, on aeg-ajal soovitatav konsulteerida spetsialistiga. Isegi kui olete kindel, et Teie rehvid on heas seisukorras, ei tee see mingit kahju ning aitab teatud probleeme ennetada.
Tühi aku
Tühi aku on veel üks levinud põhjus, miks auto järsku käivituda ei taha. Kui kasutate oma sõidukit tihti lühikesteks reisideks, on selle oht suurem, kuna Te ei pruugi akule laadimiseks piisavalt aega jätta. Harva kasutuse korral on hea mõte investeerida laadimisseadmesse, mis ühendatakse akuga pikaks ajaks, et tagada selle töökindlus. Akut kurnab ka tulede põlema jätmine, mis on sagedane rikete põhjus. Kui olete esituled üleöö põlema unustanud, ärge sattuge paanikasse. Võimalik, et aku ei ole täielikult tühjenenud ja kui Teil on käepärast akulaadija, võite sõiduki uuesti käima saada. Veel üks hea mõte on hoida oma sõidukis käivituskaableid. Kui juhtub, et aku saab tühjaks teel olles, peate lihtsalt leidma hea kaasliikleja, kes Teil laadida aitab.
Mootori ülekuumenemine
Ülekuumenemine on tavaline suvel, kui kõrgemad temperatuurid, intensiivne päikesekiirgus ja suurem sõltuvus kliimaseadmetest tõstavad mootori väljasuremise tõenäosust. Peaaegu kõikidel autodel on temperatuuriandurid, nii et kui sõidate ja näete ohtu tekkimas, on hea idee enne täielikku ülekuumenemist sõiduk peatada. Seejärel lülitage välja kliimaseade ja kõik muud funktsioonid, mis võivad energiat kasutada ning lülitage sisse oma auto kütteseadmed. Suvekuumuses võib see tunduda veidi kummaline, kuid see töötab. Juhul kui Te ei soovi sattuda sauna, ärge unustage kõigepealt autost välja tulla. Küttesüsteem kasutab mootorist tulenevat kuumust, mis tähendab, et selle sisse lülitamine aitab autot maha jahtuda ja ülekuumenemisest taastuda. Samuti on hea mõte kontrollida jahutusvedeliku taset, mis asub mootori radiaatori läheduses väikeses plastmahutist. Kui selle tase on madal või mahuti on tühi, võib olla tegemist lekkega. Kontrollige oma auto alust ja vaadake, kas seal on vedelikku. Kui on, siis ei peaks Te teekonda jätkama. Helistage autoabisse ja laske oma auto viia mehaaniku juurde. Kui Te ei leia märke vedelikust, siis ajutise lahendusena täitke jahutusvedeliku paaki vee ja jahutusvedelikuga. Siiski, kui leiate, et Teie auto ülekuumeneb sageli, peate probleemi põhjuste kontrollimiseks külastama mehaanikut.
Süüteküünalde probleemid
Süüteküünlad jäävad tihti tähelepanuta ning võivad tekitada mitmeid probleeme, kui nende eest korralikult ei hoolitseta. Vigane või määrdunud süüteküünal on sageli raskesti märgatav, kuid võib põhjustada vibreerivat müra mootoris, probleeme auto käivitamisel ja mootori töös. Kuigi see on tavaline autohädade põhjus, on süüteküünalde probleeme õnneks kerge parandada. Kui Te ei oska neid ise vahetada, viige oma auto teenindusjaama ja töö peaks kiiresti tehtud saama.
Loodame, et meie nõuannetest oli kasu, kui Te ei ole oma sõidukit korralikult hooldanud, olete ignoreerinud ohumärke või soovite lihtsalt halvimaks ette valmistuda. Meie meeskond on valmis aitama, kui arvate, et Teil on tegu ükskõik millise ülaltoodud probleemiga ja soovite nõuandeid selle kohta, kuidas rikkeid vältida. Kes teab – võibolla on isegi aeg investeerida uude autosse.
Kas teile meeldis see artikkel? Kas soovite oma kommentaarides midagi küsida? Jagage julgelt oma tagasisidet ja kommenteerige artikli allosas. Ja pidage meeles – alati enne auto, mootorratta või isegi haagise ostmist – kontrollige autoDNA-ga VIN-koodi alusel sõiduki ajalugu. VIN-koodi kontroll on üks olulisemaid asju, mida teha enne kasutatud sõiduki ostuotsust. Tänu sellele aitab autoDNA teil teha teadlikke otsuseid.