
Uued ja kasutatud autovaruosad. Ärge makske liiga palju
Iga autoomanik teab, et kuigi auto juhtimine on sageli väga nauditav tegevus, hõlmab see ka mitmeid kulusid. Täna üritame välja selgitada, kas neid kulusid on võimalik mõistlikult vähendada.
Auto kasutamine tähendab regulaarset osade ja vedelike väljavahetamist, nii selleks, et olla kooskõlas kehtivate nõuetega, kui ka loomuliku kulumise tõttu.
Kas leidub varuosi ja töövahendeid, mille peale ei ole vaja palju raha kulutada? Kas parem on osta odavamaid või tuntud kaubamärgi tooteid? Millised on potentsiaalsed eelised ja ohud? Püüame järgnevalt kõigile neile küsimustele vastata.
Me kasutame näidete toomiseks keskmist juhti, kes kasutab oma auto punktist A punkti B jõudmiseks, ilma liigselt kihutamata.
Kas olete sellest artiklist huvitatud? Tutvu ka toodetega, mida pakub autoDNA – juhtiv USA ja Euroopa päritoluga sõidukite ajaloo aruannete pakkuja . VIN-koodi kontroll aitab teil vältida lisakulusid, mis on seotud tundmatu minevikuga auto ostmisega. Teenus on saadaval 24/7 aastaringselt – vaja on vaid internetiühendust ja kontrollitava sõiduki VIN-numbrit.
Kõigepealt alustame mootoriõliga
Mootoriõli on teemaks mitmetes artiklites ning pakub kõneainet ka paljudes mootorsõidukitega seotud foorumites. Kui tihti seda asendada? Kas tuleks osta mootoriõli, mille parameetrid on tootja poolt soovitatavast kõrgemad? Kas on sobilik kasutada poolsünteetilist õli, et vähendada töökulusid?
Juhul, kui sõidukit ei kasutata igal nädalavahetusel rallispordiks ega väga ebasoodsates tingimustes, pole ühtegi põhjust mitte kinni pidada autotootjate soovitustest. See kehtib nii osade asendamise intervalli osas kui ka teiste parameetrite kohta. Samuti ei mõjuta kvaliteeti oluliselt tootja firmamärk. Olenemata sellest, kas tegu on populaarse Poola ettevõttega või väikese Prantsuse tootjaga, käitub õli mootori tavapärasel töötamisel sarnaselt. Vahe peitub enamasti vaid hinnas.
Millised on eespool nimetatud ebasoodsad töötingimused? Selleks on enamasti auto regulaarne kasutamine lühikestel vahemaadel, mille käigus mootor ei kuumene piisavalt. Sellisel juhul kaotab õli oma määrimisomadused kiiremini. Põletamata jäänud kütus ja silindri seintele kogunev niiskus libisevad õlikambri poole, mistõttu halveneb õli kvaliteet kiiremini. Taolise kasutusviisi korral tuleks kaaluda õli sagedamat vahetamist või vähemalt rangelt kinni pidada autotootja poolt määratud ajakavast.
Üks suhteliselt mõttetu raha kokkuhoiu viis on poolsünteetilise või mineraalõli ostmine. Need õlid muutuvad madalatel temperatuuridel palju paksemaks, mistõttu tekib talvel probleeme mootor käivitamisega. Samuti on nende määrdeomadused halvemad esimese paari minuti jooksul alates mootori käivitamisest. Siiski ärge unustage, et mineraalõli asendamine sünteetilise õliga võib põhjustada probleeme vanemates sõidukites!
Lisaks tuleb õli kindlasti osta usaldusväärse jae- või hulgimüüja käest. Seda seetõttu, et mootoriõli on üks materjalidest, mida kõige sagedamini võltsitakse.
Juhtmestik
Üks viis juhtmete seisukorra hindamiseks on nende otste (terminalide) kontrollimine, lisaks tuleb vaadata juhtmeid üldiselt, seal hulgas isolatsioonimaterjali. See on eriti oluline mootorite puhul, mis töötavad veeldatud naftagaasil, kuna kütusesegu, mis ei põle halva süttimise tõttu korralikult, võib põhjustada plahvatuse ja kahjustada sisselaskesüsteemi.
Siiski ei ole vaja investeerida kõige kallimate firmamärkide süütekaablitesse. Näiteks pakuvad populaarsed Poola tootjad kõrget kvaliteeti konkurentsivõimelise hinnaga (kvaliteetne isolatsioon ja terminalid). Lisaks ei ole vaja lühendada osade vahetamise intervalli. Kaabli vahetamine iga 40000-50000 km järel on mõistlik otsus nii eelarvet kui süüte seisukorda arvesse võttes.
Süüteküünlad
Süütesüsteemi teine oluline element on süüteküünal. Tavapärase, mitte väga kulunud, mootori puhul võime kindlasti kasutada populaarsete kaubamärkide standardseid tooteid. Puudub vajadus kasutada spetsialiseeritud elemente. Juhul, kui Teie eesmärgiks on raha kokku hoida, valige soodsa hinnaga süüteküünlad keskklassi kaubamärgi tootevalikust. Lisaks võite kaaluda süüteküünlaid, mille südamikud ja elektroodid on valmistatud väärismetallidest. Esmane investeering on küll suurem, kuid nende asendamise sagedus on palju harvem.
Aku
Aku on kindlasti üks element, mis võimaldab vähendada auto regulaarseid töökulusid. Kindlasti ei tohiks aku vahetamisel osta varuosa, mis on turul olevatest toodetest kõige odavam. Mitmed varuosade edasimüüjad tunnistavad, et garantiiaja jooksul tagastatakse üsna märkimisväärne protsent kõige odavamatest akudest. Enamikul juhtudel austavad poeketid garantiinõudeid, kuid arvestades asjaolu, et vigane aku võib auto immobiliseerida, on kõige ohutum valida tuntud kaubamärgi toode. Veel kord peame tunnistama, et kõige paremat hinna-kvaliteedi suhet pakuvad meie lähinaabri, Poola, autotööstuse ettevõtted. Tavalised Poolast imporditud mudelid on kõige mõistlikum lahendus, kui soovite raha kokku hoida. Kallimaid ja tehniliselt täiustatud mudeleid võiksite kaaluda juhul, kui aku peab tihti töötama väga intensiivselt, näiteks linnatingimustes, kus mootorit tuleb sagedamini käivitada.
Kõrge oktaanarvuga kütus
Autojuhtide hulgas on üsna populaarne müüt, kõrge oktaanarvuga kütuse kasutamine lisab sõidukile võimsust. Tegelikkuses ei vasta see sugugi tõele. Suurem osa standardse mootoriga sõiduautodest on loodud töötama 95-oktaanarvuga kütusega ja 98-oktaanarvuga kütuse kasutamine ei aita kaasa jõudluse tõusule, ning võib seda tegelikult isegi vähendada. Märgatavat jõudluse tõusu võib täheldada vaid sõidukite puhul, mis on kohaldatud töötama suure oktaanarvuga kütusega või juhul, kui arvuti saab reguleerida süütesüsteemi väntvõlli kaldenurka, lähtudes vastavate detektorite näitajatest. See on kõige tõenäolisem sportautodes, kuigi ka taoliste mudelite korral tuleb silmas pidada tootja soovitusi. Lühidalt, enamikul juhtudel ei ole soovitatav osta kütust, mille oktaanarv on kõrgem kui 95.
Sõltumatud uuringud on näidanud, et samuti ei vasta tõele müüt, et kütuse kvaliteet populaarsetes bensiinijaamade on halb. Paagi täitmine tuntud kaubanduskettides aitab rõõmustada rahakotti, ilma, et peaksite muretsema auto töökindluse ohtu seadmise pärast.
Pidurivedelik
Auto tavapärase töötamise ajal võime rahumeeli kasutada mistahes DOT4 vedelikku. Pole mingit mõtet investeerida kallimasse vedelikku, kui me ei plaani autot kasutada sportimiseks või raske haagise vedamiseks. Oluline on selle regulaarne asendamine. Pidurivedelik on hügroskoopne ja suudab niiskust imada ka läbi kummist elementide pooride. Tavapärase töötamise ajal muutub vedeliku veesisaldus järjest kõrgemaks, mis põhjustab selle keemistemperatuuri langust. Pärast teatud veekontsentratsiooni ületamist võib hädapidurdamine põhjustada piduripedaali põrandale vajumist!
autoDNA on juhtiv sõidukite ajaloo veebipõhise kontrollimise teenuste pakkuja. VIN-koodi põhjal saate autoDNA-ga enne ostu sooritamist kontrollida sõiduki ajalugu. Paljudel juhtudel võib VIN-koodi kontrollimine ära hoida soovimatute lisakulude tekkimise, mis on seotud tundmatu minevikuga sõiduki ostmisega.
Kokkuvõttes on mõistlik lahendus odavama DOT4 vedeliku kasutamine. Seejuures tuleb regulaarselt kontrollida vedeliku veesisaldust teenindusjaamas, kus selleks kasutatakse spetsiaalset seadet. Samuti pidage meeles, et pidurivedelikku tuleb vahetada vastavalt hooldusjuhendile.
Rehvid
Iga juht teab, kui olulised osad on auto rehvid. Need on ainsad elemendid, mis ühendavad sõidukit teekattega. Suures osas vastutavad rehvid sõiduki veojõu ja pidurdamise efektiivsuse eest. Seetõttu tuleb rehvide valimisel olla ettevaatlik ning mitte üritada kulusid liiga palju vähendada.
Kindlasti ei soovita me osta “prinditud” rehve, mis on kasutatud rehvid, millele on uus muster peale lisatud. Hoolimata nende madalast hinnast on oht, et trükitud muster eemaldub alusmaterjalist. See muudab rehvide ohutu kasutamise võimatuks!
Samuti ei soovita me osta kasutatud rehve. Rehvid koosnevad üsna pehmest kummisegust, mis aja jooksul kõveneb. Kuus aastat vana rehv võib olla selge ja sügav mustriga, kuid hädapidurduse korral võib see põhjustada väga ohtlikku libisemist, mida ABS-süsteem püüab asjatult vältida.
Lisaks selle ei või Te kunagi teada, millises seisukorras on rehvi kattematerjal. Isegi ilma nähtavate kahjustusteta rehvid võivad surve tõttu deformeeruda või suurel kiirusel isegi plahvatada.
Kas see tähendab, et tuleb valida kallima kaubamärgi tooted?
Mitte tingimata. Igapäevaseks sõiduks sobivad ka teiste tootjate rehvid, mis on uued, kuid rahakotisõbralikumad. Tavakasutajal ei ole mõtet investeerida üle hinnatud kiirendusrehvidesse või kõige uuema mustriga mudelitesse. Euroopas leidub mitmeid tootjaid, kes valmistavad soodsa hinnaga rehve igapäevaseks kasutamiseks. Samuti võiksite teha eeltööd ning jälgida kasutajate poolt kirjutatud arvustusi suuremates veebipoodides. Soovitame olla ettevaatlikud ja hoiduda rehvidest, mida imporditakse massiliselt Hiinast. Taoliste ettevõtete ohutusparameetrid on endiselt väga erinevad Euroopas valmistatud toodete standarditest.
