Auto omanikule
talverehvide

Talverehvide kasutamine suvel. Miks see on halb idee?

Lisas 25 august 2020

Mitte iga rehv ei taga turvalisust suurtel kiirustel ja 60ºC kuumadel teedel – talverehv seda kindlasti ei suuda. Kahjuks sõidavad paljud meist endiselt eelmise hooaja jaoks mõeldud kummidega.

 

Fakt, et talverehvidega sõitmine on puhas raiskamine, on vaid osa probleemist. Jah, hooajale mittevastavate rehvidega sõitmine kulutab paari protsendi võrra rohkem kütust ning talverehvid kuluvad kiiremini, kuna need on valmistatud pehmest segust. Eelkõige on see aga ohtlik – talverehvid kasutamine suvel muudab pidurdamise raskemaks ja vähendavad haarduvust pööretel, nii kuival kui märjal teekattel. Samuti on need vesiliu suhtes palju vähem vastupidavad ja suvisel ajal kuumenevad rohkem, mis võib rehvi sisemisi kihte kahjustada. Sõites 140 km/h pöörleb levinud suurusega autoratas rohkem kui 1000 korda minutis. Mis juhtub, kui taolised tingimused põhjustavad ülekoormatud ja ülekuumenenud talverehvi lõhkemist?

 

  • Talverehvide turvis on valmistatud pehmemast kummisegust, mis hoiab ära selle kõvenemise külmematel temperatuuridel ja hoiab selle elastsena. Selline funktsioon on eeliseks talvel, kuid tohutuks miinuseks suvisel ajal, kui kuumade teekatete temperatuur võib olla 50-60ºC ja isegi kõrgem. Taolistes oludes langeb drastiliselt talverehvi haarduvus. Talverehvid ei sobi suvistesse ilmastikuoludesse! See muudab talverehvide kasutamise suvisel ajal täiesti mõttetuks nii ohutuse kui sõidutõhususe osas.

 

Ärge unustage, et kindlustusselts võib keelduda hüvitise maksmisest või summat vähendada, kui juht on õnnetusele kaasa aidanud defektse sõiduki kasutamise läbi. Defekti all peame käesoleval juhul silmas rehve, mis ei taga turvalist sõitu. Muidugi saate autot siiski kasutada, kuid halb haarduvus, suurem libisemise oht vihma ajal ja pikem pidurdusmaa (võib pikeneda rohkem kui tosina meetri võrra) muudavad taolise sõidu õigustatuse küsitavaks. Kui valede rehvide kasutamise tagajärjel toimub avarii, on kahjustuste remontimise hind palju kõrgem kui uue rehvikomplekti ja teenindusjaama sõidu kogumaksumus. Õppige teiste kogemustest, mitte enda omadest – kõlab triviaalselt, kuid see põhitõde kehtib elus alati.

 

Mõned inimesed proovivad suvel kasutada kulunud talverehve, mille kasutusiga on lõppemas. See on väga riskantne – kuna meie kliimas on suved vihmased, on nende haarduvus isegi sirgetel teedel väga madal. Teine rühm autojuhte usub, et talverehvid on sobivad aastaringselt kasutamiseks – see pole tõsi. Aastaringseks kasutamiseks on olemas spetsiaalsed tooted. Talverehvidel on suverehvide ja aastaringsete rehvidega ühis vaid nii palju, et need on samuti mustad ja ümarad. Nende erinev jõudlus suvistes tingimustes võib mõjutada juhi tervist ja isegi elu. Me ei liialda – sõiduki õigeaegsest peatumisest sõltub palju. Saksa autoklubi ADAC testide kohaselt võib auto pidurdusteekond talverehvidega olla koguni 16m pikem kui suverehvidega! Mõõtmised teostati kiiruselt 100 km/h kuni täieliku peatumiseni. See on võrdne nelja auto pikkusega.

 

Kui soovite ringi sõita ainult ühe komplektiga ja peamiselt linnapiirkondades, siis ohutu lahendus on head aastaringsed rehvid koos talvesertifikaadiga, mis ühendavad suviste ja talviste rehvide omadused. Seda tüüpi rehvid peaksid olema vähemalt keskklassist, kuid soovitavalt tippklassi tooted. Aastaringsed rehvid on hooajapõhiste rehvidega võrreldes alati keskpärased – isegi parimad aastaringsed rehvid ei ole suvel nii head kui parimad suverehvid või talvel sama head kui parimad talverehvid. Kui läbisõit on alla 10 000 kilomeetri, auto on väike ja seda kasutatakse peamiselt linnapiirkondades, on see siiski piisav lahendus, palju turvalisem kui talverehvide kasutamine suvel.

Loe veel:

 

Summad kommentaare: 0

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.