Auto ostjale

Tagasiost – edasimüüjate võte müügitulu kasvatamiseks ja autopargi omanikele paremate tingimuste pakkumiseks

Lisas 15 august 2019

Soovid ettevõttele osta uued sõidukid, kuid esmalt pead vanadest lahti saama? Seda saad teha erinevate veebisaitide kaudu, mis võimaldavad postitada müügikuulutusi. Samuti võid auto panna kasutatud autode müügisaali ja oodata õige ostja tulekut. Veel üks variant on auto müümine vahendusfirmale, kelle käest see kunagi osteti. Viimast meetodit kutsutakse ka tagasiostmiseks (buy back). Mida peaksid sellest teadma?

Tagasiost – ettevõtte autopargi edasimüümine

On täiesti loomulik, et automüüjad otsivad jätkuvalt uusi võimalusi müügimahtude suurendamiseks. Üks meetoditest, mida nad kasutavad, on nn tagasiostmine. See tehing on suurepärane näide strateegiast, mille puhul on võitjaks mõlemad pooled (ehkki tegelikkuses ei ole see mõlema isiku jaoks samaaegne).

auto-tehing

Esimesena lõikab kasu vahendaja, kuna ta saab koheselt müüa suurema arvu autosid. Tehing on siiski soodne ka ostja jaoks, sest ta ei pea tulevikus otsima inimesi, kellele oma autopark edasi müüa. Ostuhetkel sõlmitakse vahendajaga kokkuleppe, et kasutatud sõidukid ostetakse tagasi kindlaks määratud kuupäeval.

Mis kõige tähtsam, mõne aja pärast, näiteks paari aasta möödudes, teenib edasimüüja taas kasumit, sest ta ostab oma kliendilt tagasi kasutatud sõidukid, mis on ikka veel edasimüügiks kõlblikud (ning lisaks pärit usaldusväärsest allikast).

Väärib märkimist, et taoline koostöö võib kesta aastaid, kuna sel viisil saab vahendaja ettevõtet regulaarselt varustada kõige uuemate automudelitega.

Tagasiost – kas see on võimalik ainult kindlate mudelite puhul?

Selgub, et mitte. Kas soovid näidet? Üks Opeli esindustest teatab oma veebisaidil, et nad ostavad tagasi kõiki mudeleid. Veelgi enam, nende pakkumine pole suunatud mitte ainult muljet avaldavate autoparkide omanikele, vaid ka väikestele ettevõtetele. Teisisõnu, nad võimaldavad sel viisil tagastada ka ainult ühe auto!

Tagasiost – autorendifirmade päästerõngas

paasterongas

Tagasiostuteenus pakub suurepärast tuge ettevõtetele, kes on spetsialiseerunud sõidukite rentimisele. Me mainime seda, kuna juhtusime nägema ühe Poola ettevõtte huvitavat pakkumist. Nad pakuvad oma klientidele midagi sellist, mida konkurendid tõenäoliselt veel ei paku. Nimetatud ettevõte, teades rentimise dünaamikat ja selles valdkonnas esinevaid probleeme, on otsustanud astuda sammu teistest kaugemale.

Kuidas täpselt? Nad tegutsevad kasutatud sõidukite vahendajana, aga… omanik ei ole sunnitud oma autot nende müügisaalis hoidma. Teisisõnu – autod on ametlikult esinduses müügil, kuid samal ajal nende kasutamine jätkub, mis tähendab rohkem raha olemasolevale omanikule. Kas see on lihtsalt teatud tüüpi eksperiment või uue suundumuse esimene märk? Seda näitab aeg.

Tagasiost – võimalus kliendile, probleem edasimüüjale?

Taoline sõidukipargi rotatsioon kliendi jaoks märkimisväärset ohtu ei kujuta, kuid vahendajal on vaja rahastada väga mitmete sõidukite tagasiostmist. Konkreetset probleemi saab lahendada kahel viisil: vahendusfirma maksab selle kinni enda vahenditega või võtab laenu.

auto-votmed

Siiski tuleb märkida, et risk pole eriti suur ka edasimüüja jaoks. Seda tänu asjaolule, et meie riiki imporditakse tohutul hulgal sõidukeid, mille kasutusajalugu pole täielikult läbipaistev, seega on nõudlus usaldusväärsest allikast pärit autode järgi endiselt kõrge.

Kokkuvõtvalt, tagasiost on näide müügistrateegiast, mille puhul hunt on söönud ja lambad terved (ning õnnelikud).

Loe veel:

Summad kommentaare: 0

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.