Auto ostjale

Auto ostmine Belgiast – plussid ja miinused

Lisas 24 veebruar 2017
Auto Belgiast - autoDNA.ee

Auto Belgiast

Riigist

Belgia on riik Lääne-Euroopas, kus elab veidi üle 11 miljoni inimese. Ametlikeks keelteks on hollandi ja prantsuse keel, levinud on ka inglise ja saksa keele kasutamine. Ametlikuks valuutaks riigis on euro. Statistika kohaselt on Belgias registreeritud üle 5 000 000  auto.

Turu eripärad

Belgias on autoäri valdkond tugevalt välja arenenud. Turul domineerivaiks on mitmesuguste automüügisalongide pakkumised väga laia sõidukivalikuga. Eramüügikuulutused moodustavad väikese osa koguturust. Tuleb arvesse võtta, et kindlustusfirmad Belgias kvalifitseerivad tihtipeale isegi kerget kahjustust transpordivahendi hävinemisena. Selle tulemusena on kasutatud ja kergete kahjustustega autode hinnad vägagi ahvatlevad. Soodsad hinnad tulenevad ka asjaolust, et tavaliselt on kasutatud autod Belgias üsnagi suure läbisõiduga. autoDNA.ee kodulehel on seda lihtne verifitseerida. Oluliseks, hindu kujundavaks asjaoluks on ka see, et belglased ei tavatse avariijärgset autot eriti remontida, seetõttu on ka lihtne leida väga soodsate hindadega pakutavaid, kerge avarii läbiteinud autosid.

Unustada ei tohiks ka fakti, et Belgias, eriti aga Brüsselis, on turul väga palju kasutatud autosid endistelt diplomaatidelt, kes tavaliselt vahetavad oma ametiauto välja iga paari aasta tagant ning seega võib turult soodsa hinnaga leida elegantseid premium klassi autosid.

Kust autosid otsida?

Näiteks sellistelt belgia internetilehtedelt:  www.autoscout24.be,  www.hebbes.be või  www.2dehands.be/autos, või ka autokauplustest ja autoturgudelt, mida Belgias on suurel arvul.

Dokumendid ja formaalsused

Pärast tehingu lõpuleviimist saab ostja müüjalt registreerimisdokumendi ja teostatud tehnoülevaatust tõendava dokumendi. Kahjuks väljastatakse dokumente ja transiitnumbreid ainult Brüsselis, City Atrium’is, mis asub aadressil Vooruitgangstraat tänav 60. Auto registreerimine maksab Belgias 250 eurot ning lisaks sellele tuleb dokumente kaks päeva oodata.

Belgiast autode importimise plussid ja miinused

Pooltargumendid:

  • kasutatud autode lai valik,
  • kerge kahjustusega autodel väga soodsad hinnad,
  • suured autoturud.

Vastuargumendid:

  • autode registreerimisprotseduur on ajamahukas ja kallis,
  • asjaajamiseks tuleb sõita Brüsselisse.

Kontrollige Belgiast toodud autot siin : https://www.autodna.ee/proovi-aruanded/Soiduki-ajalugu-parit-Belgia

Auto ostjale

Kas oleksid nõus ostma Toyota mootoriga varustatud võltsitud Ferrari?

Lisas 22 veebruar 2017

Internetilehtedel ilmub aeg ajalt innustavaid jutustusi eksklusiivsetest sportautodest, mis mitmeaastase töö tuluemusena on valminud oskaja entusiasti garaažis. Kui turg on juba küllastunud Gucci, Armani jm kaubamärkide võltsingutega, miks peaksid siis Ferrari ja Aston Martin olema eranditeks?

Tähelepanuväärsele osale maailmas elavatest inimestest on imidž muidugi väga oluline. Lõppude lõpuks määrab see meie kuulumise mingisugusesse konkreetsesse ühiskonnagruppi, mis kõrvaltvaatajale võib meie kohta üsna palju öelda. Võltsitud kaubamärgiga riietus ja aksessuaarid on juba ammu üsna harjunud asi, kuid kuidas oleks autodega?

Võltsitud Ferrari ja Lamborghini

Hispaania politsei poolt kuskil põrandaaluses ettevõttes läbi viidud reidi käigus avastati, et seal toodetakse võltsitud, Ferrari ja Lamborghini marki jõuvankreid. Eksklusiivsete võltsingute jaoks olid aluseks võetud mitte just eriti eksklusiivsed Ford, Peugeot ja Toyota marki autod, mis hiljem ehitati ümber ja muudeti visuaalselt sarnasteks juba nimetatud Itaalia superautodega. Ekstreemsete muutuste osaliseks said Toyota MR2, Ford Cougar ja Peugeot 406 mudelid, mis muutusid ümberehituse tulemusena mitmesugusteks superautodeks.

Võltsitud autode kere ja interjöör on tehtud klaaskiust, mis maksimaalselt sarnaneb originaalile. Vaid auto mootor on säilitanud doonorauto hinge. Kui visuaalselt on seda võimalik peita auto mootorikatte alla, siis heli juba võltsida ei anna. Itaalia võltsitud Ferrari F355 ja F430 olid varustatud kehvakeste 2,0 ja 2,5 liitriste bensiinimootoritega.

Unistusteauto hind?

Sarnaselt võltsitud Gucci käekoti või Armani džemperiga 10 euro eest, oli ka antud juhul hind tugevalt alla originaalide väärtuse. Tuleb vaid loota, et ostjad on endale aru andnud, et ostavad vaid välist efekti, millel puudub sportauto hing. Tuleb tunnistada, et automeistrid olid oma tööd korralikult teinud, sest suurem osa inimestest ilmselt ei suudaks sellist autovõltsingut originaalist eristada, sest kui tihti me siis ikka tänavail erepunast Ferrarit kohtame?!

Need järeletehtud autod sattusid võltsdokumentidega varustatult mitmesugustesse kasutatud autode müügiportaalidesse. Hinnad kõikusid 40 000 ja 45 000 euro vahel. Kui juba tavalised autodki viime enne nende ostmist teenindusse kontrollimiseks, siis sellist marki autot soetades tuleks seda kindlasti kontrollida A-st Z-ni. Iga automehaanik suudaks eristada 2,0 liitrist mootorit sellest, mis tavaliselt peitub Ferrari kapoti all, täpsemast kontrollist ja mitmete interneti kodulehtede poolt online-režiimis osutatavate vastavate teenuste kasutamisest rääkimata.

Võltsitud Aston Martin ja Toyota mootoriga Ferrari

See ei ole ainuke juhus kui inimestele pakutakse „superautosid“ superhinna eest. Mõne aasta eest levis maailmas samuti uudis mingist autoehitusgaraažist, mis samuti asus Hispaanias ja tol korral konfiskeeris politsei 19 mitmesugust Ferrari ja Aston Martin’i võltsingut.

Ka antud juhul võeti mootorid ja kere üle tunduvalt tagasihoidlikemalt autodelt. Tookord võltsiti peamiselt Ferrari F430 ja 458 Italia mudeleid ning ka mõningaid Aston Martin’i mudeleid.

Kõrvaltvaatajate tähelepanust sõltuvuses olevad ostjad olid valmis selliste järeletehtud superautode eest maksma 30 000 kuni 40 000 eurot.

Heaks uudiseks võlts-Ferrari ja teiste „eksklusiivsete“ autode ostjate jaoks on asjaolu, et vähemalt hoolduskulud on selliste võltsitud autode puhul madalad.

Uudised

Hübriidid koguvad järjest enam populaarsust

Lisas 15 veebruar 2017

Uute hübriidautode turg areneb küllaltki kiiresti, vaatamata maksusoodustuste puudumisele ja muudele, finantsidega seotud  asjaoludele. Kui aga olete kord juba hübriidauto soetamise kasuks otsustanud, siis millist nende hulgast välja valida? Ehk oleks parem oodata aktsiisimaksu muudatusi?    
Loe lähemalt

Auto ostjale

Mootorikahjustused. Ärge neid tähelepanuta jätke.

Lisas

Mootorikatte alt ja summutist tulevaid helisid ei saa kuidagi ignoreerida, samuti nagu ei saa tähelepanuta jätta ka ebatavalist lõhna auto salongis või väljalasketorust tulevat suitsu, sest tihtipeale osutavad need sümptomid raskele mootoririkkele. Iga-aastasest tehnilisest ülevaatusest ei piisa – seda eriti vanemate autode puhul – veendumaks, et meie auto töötab korrektselt ja et sellega sõitmine on turvaline. Seetõttu tuleks kindlasti pöörata tähelepanu kõigile, mootoridefektidele osutada võivatele märkidele.
Loe lähemalt