
Liiklusõnnetuses kahjustatud auto. Millele on vaja tähelepanu pöörata taolise sõiduki ostmisel?
Kas õnnetusjuhtumiga seotud auto ostmist on kindlasti vaja vältida? Mitte tingimata. Siiski, enne ostu sooritamist on vaja põhjalikult uurida konkreetse sõiduki tausta ning küsida abi eksperdilt.
Harilik ristmik, foorituled vahetuvad. Rohelise tule ilmudes jätkab üks juht kõhklemata oma teekonda, teine, hoolimata keelavast foortulest, üritab veel viimasel hetkel tema nina alt läbi kihutada. Kostub puruneva metalli heli, klaasikilde lendab igas ilmakaares. Õnnetuse põhjustanud auto üks külg on täielikult kahjustatud, teise sõiduki kaitseraud on kerest lahti rebitud ja esituled purunenud.
autoDNA on juhtiv sõidukite ajaloo veebipõhise kontrollimise teenuste pakkuja. VIN-koodi põhjal saate autoDNA-ga enne ostu sooritamist kontrollida sõiduki ajalugu. Paljudel juhtudel võib VIN-koodi kontrollimine ära hoida soovimatute lisakulude tekkimise, mis on seotud tundmatu minevikuga sõiduki ostmisega.
Sama ristmik. Kollast tuld nähes pidurdab üks sõiduk äärmiselt järsult. Tema taga asuva auto juht ei osanud seda ette näha – ta oli kindel, et eesolija jõuab enne tulede vahetumist üle ristmiku. Nüüd on liiga hilja, et peatuda, möödasõit pole võimalik. Mõlemad juhid reageerivad instinktiivselt ning selle tulemusena põrkub tagumise sõiduki esiosa kokku eesoleva auto tagaosaga. Kõige olulisem on asjaolu, et ka seekord ei saanud keegi viga.
Sama asukoht, kuid kaks erinevat stsenaariumi, seega on ka autode kahjustused täiesti erinevad. Pärast heast remonditöökojast lahkumist on nende sõidukite kahjuajalugu võimalik tuvastada vaid põhjaliku inspektsiooni abil. Esmapilgul ei pruugi isegi professionaal aru saada, millised parandustööd on läbi viidud. Põhjalik ja asjatundlik ülevaatus näitab aga selgelt, et esimeses näites kirjeldatud sõidukite ostmisega ei pruugi kaasneda olulist riski. Loomulikult tuleb aktsepteerida tavalisi plekimõlkimise tagajärgi, tõenäoliselt on selleks taolisel juhul uus uks ja külgaken, asendatud või sirgendatud kaitseraud, sirgendatud esitalad ja mitteoriginaalsed esituled.
Teises näites välja toodud sõidukid, eriti pärast ebakvaliteetset remonti, võivad omada defekte, mis muudavad nende edaspidise kasutamise ohtlikuks. Taolise kokkupõrke korral võib lisaks kogu kere kahjustustele viga saada ka šassii struktuur. Tuleb ette, et esi- või tagatelje kahjustused on nii tõsised, et auto jätab kasutamisel maha neli turvisemärki. Libedate teeolude korral on see esimene samm tragöödia suunas. Lisaks leidub veelgi halvemas olukorras sõidukeid, mis lõpuks leiavad oma koha järelturul, kuid on täiesti kasutuskõlbmatud. Sealhulgas need autod, mis on osalenud laupkokkupõrkes või rullunud üle katuse.
Auto minevik on oluline
Kavalate mehaanikute fantaasia on tihti piiramatu. Kolmest romust ühe töötava masina kokku panemine on vaid üks tähelepanuväärsematest protseduuridest. Need, kes keelduvad seda uskumast, võivad külastada professionaalset diagnostikakeskust, kus kasutatud autod enne või pärast ostu sooritamist üle kontrollitakse. Neil on kindlasti kuhjaga näiteid juhtumitest, kus sõiduki esitelg on mitme sentimeetri võrra viltu, põrand valesti paigaldatud või vedrustuse ükski parameeter ei vasta tehasenõuetele. Ohtliku auto otsa sattumise oht on nii kõrge, et enne ostu sooritamist tuleb väga põhjalikult ette valmistuda.
Kõige parem on sõiduk isiklikult üle vaadata, lisaks peaks ostjal olema juurdepääs usaldusväärsele ja täielikult kontrollitavale dokumentatsioonile, mis on kinnitatud konkreetset autot teenindanud remonditöökoja poolt. Juhul, kui ostjal puuduvad vastavad kogemused ja usaldusväärsed dokumendid, tuleb nõu küsida eksperdilt, eelistatavalt professionaalselt mehaanikult. Ärge keskenduge teenuse maksumusele, sest inimelu on hindamatu väärtusega.
Auto kahjuajalugu ei tohiks kindlasti ignoreerida. Juhul, kui müüja on ostjat teavitanud kahjustustest, aitab vastavat informatsiooni kinnitada ja ostu puudutavat otsust langetada sõiduki põhjalik ülevaatus. Ulatusliku kahjuajalooga sõiduki ostmisel tuleb tajuda riski ja ette valmistuda võimalikeks probleemideks. Sõiduki edasi müümisel kolmandale osapoolele tuleb ostjat teavitada kõikidest remonditöödest ning hind peab kajastama varasemat kahju. Samuti ei tohiks tulla üllatusena, et järgmine ostja võib olla ülimalt kahtlustav, sest kahjuajalooga autost on raske lahti saada.
Kuidas otsida võimalikke vigu?
Mõne aasta vanuse auto värv ei näe kunagi välja uhiuus. Tavapärasel kasutamisel värv kulub, mis annab sõidukile mati efekti. Soovitatav on autot kontrollida igast küljest ja eri nurkade alt. See aitab märgata tooni varieerumist eri kereosadel. Lisaks on lihtsa seadme abil võimalik kontrollida värvikihi paksust. Tänu sellele saate kindlaks teha, millised detailid olid enne värvimist kahjustatud. Suurtel pindadel, näiteks katus või uksepaneelid, on kahjustusi raske varjata ning mõlgid võivad nähtavad olla isegi pärast remonditööde läbiviimist. Sageli on ebaühtlastel pindadel erinevad dekoratiivsed kleebised, mis aitavad varjata metalli tegelikku seisukorda. Taolised kaunistused peaksid kindlasti kahtlusi tekitama.
Väärtuslik abinõu
Laialt levinud ja odav abivahend on magneetiline tester, mis kontrollib värvikihi paksust. Samuti võite abi paluda spetsialisti käest. Kõige täpsemat teavet suudab pakkuda kogenud mehaanik põhjaliku ülevaatuse käigus.
