
Loomad teedel ja kuidas vältida kokkupõrget
Statistika kohaselt põhjustavad järsku teele ilmunud loomad igal aastal umbes 200 liiklusõnnetust. Tegelikult on metsloomade roll avariides tunduvalt suurem. Paljud õnnetused, mille ametlik põhjus on teadmata, on arvatavasti tekkinud autojuhi püüdest otsasõitu vältida. Kui sõidukiirus on liiga suur, tekib oht kokku põrgata puu või teise autoga või teelt välja sõita.
Iga aastaga kasvab tõenäosus, et näed ühel päeval enda ees metslooma, sest suur hulk uusi teid on ehitatud paikadesse, kus nad varem segamatult ringi jalutasid. Me ei tohiks olla üllatunud, nähes metsloomi paikades, kus autod kunagi varem liikunud ei ole. Ohtu võivad sattuda nii nemad kui ka meie. Täiskasvanud metssiga võib kaaluda 150-350 kg ja hirved isegi kuni 500kg. Kokkupõrge sellise objektiga põhjustab kindlasti kahju ning sõiduki remontimine võib olla ülimalt kulukas. Alati on hea teada, kuidas kokkupõrget vältida, et sellist olukorda ei tekiks. See aitab sõidu ajal nähtavaid loomi vaadelda kui atraktsiooni, mitte ohtu, milleks juht valmis ei ole.
Kas olete sellest artiklist huvitatud? Tutvu ka toodetega, mida pakub autoDNA – juhtiv USA ja Euroopa päritoluga sõidukite ajaloo aruannete pakkuja . VIN-koodi kontroll aitab teil vältida lisakulusid, mis on seotud tundmatu minevikuga auto ostmisega. Teenus on saadaval 24/7 aastaringselt – vaja on vaid internetiühendust ja kontrollitava sõiduki VIN-numbrit.
Kus ja millal on kõige tõenäolisemalt näha looma teel?
Loomad ületavad teed enamasti öösel. See on aeg, mil nad otsivad toitu ja liiguvad kaugemale, et vältida kokkupuudet inimeste ja röövloomadega. Öösel on nad vähem hirmunud, sest tänu hõredale liiklusele on teed palju vaiksemad kui päevasel ajal. Siiski, see ei ole see ainus aeg, kui peaksite ümbrusele kõrgendatud tähelepanu pöörama; loomad on eriti aktiivsed ka videviku ja koidu ajal. Kuna nähtavus on piiratud, ei pruugi Te neid märgata enne, kui on liiga hilja!
Mis puutub aastaaega, siis kõige tõenäolisemalt juhtute loomi teedel nägema hilissügisel, talvel ja varakevadel. Seda seetõttu, et nad kulutavad rohkem aega toidu otsimisele. Samuti üritavad mõned neist lakkuda teedele puistatud soola. Olge eriti ettevaatlikud, kui juhtute sõitma läbi metsa või niidud.
Palun pidage meeles, et kuigi need on kõige tõenäolisemad ajad ja kohad loomadega kohtumiseks, võib neid tegelikult näha igal pool ning igal ajal. See on põhjus, miks juht peab olema valmis reageerima. Mida peaksite looma nähes tegema?
Kõige tähtsam on kasutada tervet mõistust ja üritada kokkupõrget vältida.
Nagu tavaliselt, on ennetamine parem kui ravi. See on üks põhjus, miks auto pidurid peaksid töötama veatult. Teiseks, rehvid peavad olema aastaajale vastavad ja mitte ülemäära kulunud. Need kaks faktorit kindlustavad, et auto pidurdusteekond on nii lühike kui võimalik. Veenduge ka, et olete alati enne sõitmist piisavalt puhanud ja võimeline keskenduma ümbruses toimuvale. Samuti pöörake tähelepanu teeoludele, sealhulgas liiklusmärkidele. Hoiatavad liiklusmärgid annavad teada, et metsloomad võivad ootamatult teele ilmuda. Ettevaatlik peaksite olema ka kariloomade eest hoiatavaid liiklusmärke nähes. Kontrollige, et peate alati kinni kiirusepiirangutest ja kohandate sõidukiirust ka vastavalt ilmastikuoludele. Teadmine, et loom võib teele hüpata ei aita autojuhti, kui sõidukiirus on kokkupõrke vältimiseks liiga suur.
Kas on parem vältida looma tabamist või üritada piirata kokkupõrke mõju?
Kui näete looma teel või selle ääres, peaksite esimese asjana vähendama kiirust. Kuid ärge tehke seda liiga järsku. Esmalt peate veenduma, et otse Teie taga ei ole ühtegi teist autot. Kui Teil on valida, kas kokkupõrge loomaga või hiiglasliku veoautoga, siis uskuge mind, ohutum on sõidukit mitte peatada. Põhjus ei peitu ainult auto ja looma kaaluvahes, meeles tuleb pidada ka seda, et sõiduki tagaosa on üldiselt vähem vastupidav kui esiosa. Kasutage pidurit, kui olete veendunud, et Teile ei järgne ühtegi teist sõidukit.
Mida aeglasemalt Te liigute, seda tõenäolisemalt jõuab loom põgeneda, või vähemalt suudate kahjustusi minimeerida. Kui liigute piisavalt aeglaselt, võite üritada ka möödasõitu. Enne selle manöövri läbiviimist peate veenduma, et see on ohutu, st puudub vastutulev liiklus. Kordan veel kord, sest see on ülimalt oluline: enne möödasõidu üritamist veenduge, et liigute piisavalt aeglaselt. Kui sõidate liiga kiiresti, võite sattuda külglibisemisse; kindlasti ei soovi Te põrgata kokku puuga või lõpetada kraavis. Selle tagajärjed võivad olla palju tõsisemad kui kokkupõrkel loomaga!
Palun pidage meeles, et kunagi ei ole hea mõte lasta signaali või vilgutada esitulesid. Kui loom sattub segadusse, võib ta minema jooksmise asemel keset teed seisma jääda. Võite signaali ja tulesid kasutada vaid siis, kui olete sõiduki peatanud. See annab talle aega olukorraga harjuda ja minema joosta. Ärge väljuge autost, et looma minema peletada. Kui Teid tajutakse ohuna, võite sattuda rünnaku alla.
Mida teha kokkupõrke korral?
Kui olete sattunud kokkupõrkesse metsloomaga, tehke kõigepealt kindlaks, et ükski reisija ei vaja abi. Andke vajalikku esmaabi ja kindlustage õnnetuse toimumiskoht. Te olete kohustatud kutsuma politsei ja võimaluse piires looma aitama. Ärge tõstke vigastatud looma ega pange teda omapäi autosse, sest ta võib kanda marutaudi!
Kas teile meeldis see artikkel? Kas soovite oma kommentaarides midagi küsida? Jagage julgelt oma tagasisidet ja kommenteerige artikli allosas. Ja pidage meeles – alati enne auto, mootorratta või isegi haagise ostmist – kontrollige autoDNA-ga VIN-koodi alusel sõiduki ajalugu. VIN-koodi kontroll on üks olulisemaid asju, mida teha enne kasutatud sõiduki ostuotsust. Tänu sellele aitab autoDNA teil teha teadlikke otsuseid.