autoDNA soovitab

Kuidas hoolitseda diiselauto eest?

25 juuli 2017

Üldteada fakt on, et diiselmootoriga sõidukid on ökonoomsemad. Kuna diiselkütus on odavam kui bensiin, saate märkimisväärselt kokku hoida, kui mõistate selle mootori spetsiifikat. Tehniliselt on diiselmootorid palju keerukamad kui bensiinimootorid, mis muudab nende parandmise sageli kallimaks. Kui oskate oma diiselautot asjatundlikult hooldada, võite vältida üleliigseid remondikulusid.

Millele peaksite tähelepanu pöörama?

Pihustite säästmiseks kasutage kvaliteetset kütust.

Kui küsite nõu spetsialistilt, kes oskab diiselautot korralikult hooldada, mainib ta kindlasti järgnevat: ärge hoidke kütuse pealt raha kokku. Miks nii? Mida madalama kvaliteediga on kütus, seda suurem on negatiivne mõju pihustitele – neid on lihtne kahjustada ja kulukas vahetada (see võib Teile maksta kuni 500 eurot pihusti kohta). Isegi kui neid on võimalik parandada, maksab see ikkagi paarsada eurot ühe pihuti kohta. Pidage meeles, et Teie autos on 4 pihustit, mis tõenäoliselt vajavad parandamist või asendamist ning seega on ka hind neljakordne. Pihusti kahjustused on märgatavad Teie auto käitumises – heitgaasid on väga mustad või väga valged, jõudlus langeb ning mootorist võib kostuda koputamist ja muid helisid.

Mis asi on autoDNA?

Kas olete sellest artiklist huvitatud? Tutvu ka toodetega, mida pakub autoDNA – juhtiv USA ja Euroopa päritoluga sõidukite ajaloo aruannete pakkuja . VIN-koodi kontroll aitab teil vältida lisakulusid, mis on seotud tundmatu minevikuga auto ostmisega. Teenus on saadaval 24/7 aastaringselt – vaja on vaid internetiühendust ja kontrollitava sõiduki VIN-numbrit.

 

Kaitske turbolaadurit

Turbolaadur on veel üks diiselauto element, mis vajab erilist tähelepanu ja mille remontimine on väga kulukas. Kui soovite selle eluiga pikendada ja säästa üle 200 euro, siis laske sel pärast sõidu lõpetamist maha jahtuda. Spetsialistid arvavad, et pärast sõiduki peatamist ja enne mootori välja lülitamist oleks kõige parem lasta sel 20 sekundit kuni 2 minutit vabakäigul töötada. Esimese kümne kilomeetri jooksul proovige sõita võimalikult sujuvalt ja vältige äkilisi kiiruse muutuseid. Turbolaaduri seisund sõltub ka mootoriõlist. Õli tuleks asendada vähemalt iga 15 000 km järel või üks kord aastas.

Kuidas kindlaks teha, kas turbolaadur vajab asendamist? Te kuulete vilistamist ja märkate mootori jõudluse vähenemist, sinist heitgaasi või mootoriõli tarbimise suurenemist.

Ärge kihutage

Kihutamine võib kahjustada rohkem kui ainult turbolaadurit. See võib kahjustada ka kahemassilist hooratast (neid ei kasutata mitte ainult diiselmootoriga autodes, vaid sageli on neid võimalik leida ka bensiinimootoriga autodes, sest need kaitsevad käigukasti vibratsiooni eest). Kahemassilise hooratta vahetamine tähendab tihtipeale ka siduri vahetamist. Kui palju see maksab? Vähemalt 200 eurot, kuid hind võib olla ka mitu korda suurem.

Puhastage diislikütusefiltrit

DPF (kuiv) või FAP (niiske) filter eraldab tahma heitgaasidest. Heitgaaside vähendamiseks on diiselautodesse paigaldatud tahkete osakeste filtrid. Kui seda ei puhastata, võib tuha kogunemine filtrit kahjustada. See on väga tõenäoline, kui sõidate autoga linnas ja ei saavuta suuri kiiruseid. Filter ei vaja puhastamist, kui sõidate kiiresti. Kui Teie autol on FAP-filter, veenduge, et paagis oleks rohkem kütust – arvuti valib tahma eemaldamiseks kasutatava spetsiaalse vedeliku hulga paagis oleva kütuse mahu järgi, nii et kõige parem on tankida rohkem kui vaid mõni liiter korraga. Kui filter on kahjustatud, peate maksma ligi 1000 eurot. Eestis võib filtri ka lihtsalt eemaldada. Kuigi kulukas, on see võrreldes kahjustatud filtri asendamise või parandamisega siiski soodne.

Diiselauto juhtimine talvel

Teie auto seisukord sõltub kasutatava diislikütuse kvaliteedist ning see on eriti oluline talvel. Peaksite vältima sõiduki külma kätte jätmist, kui paagis on vähe kütust. Talv on aeg, mil soovitame paagi täielikult täita iga kord enne teenindusjaamast lahkumist. Enne talve tuleb asendada filter ning kontrollida eelsüüteküünalde, aku ja generaatori seisukorda.

5 abinõud diiselmootori kaitsmiseks

Selle asemel, et õppida pähe kõik spetsialistide nõuanded, tehke neist lihtsamaks järgimiseks lühikokkuvõte. Tegelikult oleme selle töö Teie eest juba ära teinud. Proovige meelde jätta järgnevad 5 sammu.

  1. Kütusetüüp
    Valige usaldusväärne tankla, hea kvaliteediga kütus ja ostke rohkem kui mõni liiter korraga. Veenduge, et paak ei ole kunagi tühi ja talvel, kui võimalik, täitke see täielikult.
  1. Mootoriõli
    Mootoriõli
    tuleb vahetada vähemalt kord aastas või iga 15 000 kilomeetri järel. Eelistage kvaliteetseid õlisid ja järgige Teie sõidukist lähtuvaid soovitusi.
  1. Rahulik käivitus ja rahulik sõit
    Auto käivitamisel olge rahulik, ärge kiirustage. Ärge kihutage. Hoidke RPM keskmisel tasemel, mitte liiga kõrge ega liiga madal.
  1. Andke aega jahtuda
    Enne mootori välja lülitamist oodake vähemalt 20 sekundit. Kui sõit oli pikem ja dünaamilisem, andke autole aega kuni 2 minutit.
  1. Asendage filtrid
    Asendage õli-, kütuse- ja õhufiltrid

 

autoDNA

Kas teile meeldis see artikkel? Kas soovite oma kommentaarides midagi küsida? Jagage julgelt oma tagasisidet ja kommenteerige artikli allosas. Ja pidage meeles – alati enne auto, mootorratta või isegi haagise ostmist – kontrollige autoDNA-ga VIN-koodi alusel sõiduki ajalugu. VIN-koodi kontroll on üks olulisemaid asju, mida teha enne kasutatud sõiduki ostuotsust. Tänu sellele aitab autoDNA teil teha teadlikke otsuseid.