Auto ostjale
uue-auto-ostu

5 olulist põhjust, miks enne suure ostu sooritamist tuleb alati sõiduki ajalugu kontrollida

Lisas 26 november 2019

Enamiku inimeste jaoks uue auto ostu sooritamine üsna suur sündmus, seega ei tohiks müüja lubadusi kunagi pimesi uskuda. Eriti teades, et kasutatud autode vahendajad on endale külge saanud väga halva maine.

Sõiduki ajalugu kajastav aruanne on üks parimaid ja odavaimaid lahendusi, mis annab ostjale väärtuslikku informatsiooni konkreetse auto mineviku kohta. Iga ostja, kes ei ole ekspert, peaks enne tehingu sooritamist konsulteerima professionaalse mehaanikuga. Sõiduki tausta puudutav informatsioon ja kogenud mehaaniku teadmised aitavad Teil teha õige valiku.

Tõde või vale?

Kõige mõjuvam põhjus sõiduki ajalooaruande ostmiseks on asjaolu, et see võimaldab kontrollida reklaamis oleva teabe õigsust. Juhul, kui olete ka varem müügikuulutustega tutvunud, siis teate, et reklaamijad kirjutavad sageli midagi taolist: “Äsja Saksamaalt saabunud sõiduk, mis ei ole osalenud üheski õnnetuses. Läbisõit kontrollitud, ei vaja lisainvesteeringut – istu sisse ja sõida!”

stu-sisse-soida

Sõiduki ajalugu kajastav aruanne pakub palju kasulikku teavet, mis hõlmab auto läbisõitu, sellega seotud õnnetusi, vargusi, tootja praaki ja muud taolist. Juhul, kui müüja on sõiduki kohta valeinfot andnud, avaneb ostjal hea võimalus madalamat hinda küsida.

Usaldusväärne informatsioon

Aruannetes sisalduv teave pärineb vahendajatelt üle Euroopa, sertifitseeritud teenustepakkujatelt, politseist, kindlustusbüroodest ja muudest andmebaasidest. Tänu sellele ei pea klient muretsema, et info võib olla vale või ebatäpne.

Näiteks postitavad kindlustusseltsid pilte sõidukitega toimunud liiklusõnnetustest, mis võimaldab ostjal ette näha potentsiaalseid probleeme. Väikesed kahjustused plastikus või kriimustused auto küljel ei mõjuta selle töökindlust ega ohutussüsteeme. Aga kui fotod näitavad, et sõiduk on “surnuist üles äratatud”, tuleks ostu iga hinna eest vältida.

Eelis läbirääkimiste pidamisel

Juhul, kui sõiduki reklaamtekst sisaldab informatsiooni, mis erineb aruandes esitatust, leidub ostjal hea põhjusmadalama hinna küsimiseks. Müüjad väidavad sageli, et nende autod on suurepärases seisukorras ja seega ei näe nad põhjust hinna alandamiseks. Samas peavad nad maha kantud sõidukitest kiiresti lahti saama ning see on hea võimalus soodsa pakkumise kindlustamiseks – kui ostja tunneb autosid ja on teadlik võimalikest ohtudest. Sõiduki ajalugu kajastav aruanne on läbirääkimiste käigus hindamatu väärtusega.

Auto võib olla varastatud

Varastatud autod imporditakse võõrriiki või lammutatakse osadeks, mis müüakse edasi paljudele erinevatele töökodadele. Reklaamtekst algab tihti sõnadega: “SOOVIN MÜÜA KIIRESTI!” Taolistesse kuulutustesse tuleks suhtuda ettevaatusega. Eriti siis, kui müüja tahab ainult sularaha või kasutab muid kahtlasi skeeme.

varastatud-auto

Näiteks ostetakse Itaalias liisinguga auto, transporditakse see Baltikumi ja müüakse edasi mõistliku hinnaga. Liisingumaksed viibivad ning mõne kuu pärast algatab Itaalia krediidiasutus rahvusvahelise otsingu. See omakorda tähendab, et heas usus ostetud auto konfiskeeritakse järgmise dokumendikontrolli käigus. AutoDNA ajalooaruanne näitab potentsiaalsele ostjale, kas auto on kuulutatud varastatuks või seda otsitakse.

Autotootja praak

Väga oluline tegur, mis paljudel ostjatel kahe silma vahele jääb, on tootja poolsed ehitusvead. Igal aastal kutsutakse tehastesse tagasi miljoneid erinevate defektidega sõidukeid. Tehasedefektid võivad olla nii väikesed ebaohtlikud vead kui ka tõsised probleemid, mis võivad põhjustada kontrollimatut kiirendust, mittetöötavaid turvapatju jne.

Lisaks kõigele muule pakub sõiduki ajalooaruanne informatsiooni selle kohta, kas tootja on ostjaid teavitanud konkreetse mudeli tagasikutsumisest. Juhul, kui esineb probleeme, peaksite tutvuma konkreetse defektiga ja veenduma, et see on parandatud. Taoline remont peab ostja jaoks olema tasuta.

Ärge ostke “põrsast kotis” ja hinnake igat autot hoolikalt. Pidage meeles, et Eestis on laialt levinud arvamus, et enamkui 10-aastase auto läbisõit ei tohiks ületada 200 000 km. Heitke pilk autoDNA aruandele ja olge müüjast üks samm eespool.

Loe veel:

Summad kommentaare: 0

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.