
Kabriolett iga eelarve jaoks – meil on rohkem kui 20 soovitust
Tuul juukseid sasimas, kadedad pilgud teistelt juhtidelt, sportlik stiil. Mitmete aastate jooksul on kabriolett olnud paljude juhtide suureks unistuseks. Aja möödudes muutuvad vanemate mudelite hinnad järelturul üha enam taskukohaseks, seetõttu on paljude inimeste unistustest saamas reaalsus.
Meie käesoleva artikli võrdluses on kasutatud müügikuulutusi mitmetelt populaarsetelt veebilehtedelt. Me kasutasime järgmisi filtreid: õnnetustevaba, kahjuajaloota, registreeritud Eestis.
Enne, kui me liigume edasi mudelite loetelu juurde, peame esile tõstma ühe olulise fakti. Iga eelarvega sobiva kabrioleti all peame selles artiklis silmas sõidukeid, mida on võimalik järelturult osta vähem kui 7000 euro eest. Me mõistame, et see on siiski kõrge hind, kuid kabriolette peetakse tavaliselt luksuskaupadeks ning isegi kasutatud mudelid on küllaltki kulukad.
Peugeot kabriolett iga eelarve jaoks
See Prantsuse tootja pakub meile nelja erinevat mudelit, ning mis kõige tähtsam, lausa kolm neist sobivad ideaalselt kokku meie sihtgrupi eelarvega.
- Peugeot 206 CC – 2000ndate alguses toodetud mudel (2001-2006), mille hind järelturul varieerub märgatavalt, kuid jääb tavaliselt 1500 ja 3000 euro vahele. Mootoritest domineerib 1,6-liitrine bensiinimootor, kuid hea õnne korral on võimalik leida ka diisli (sealhulgas 1,6-liitrise) või 2-liitrise bensiinimootori. Peugeot 206 CC on esirattaveoga ja kõva kattega, mis tähendab, et seda saab kasutada aastaringselt. Ärge laske tagaistmel ennast petta – tegelikkuses on see siiski kahekohaline auto.
- Peugeot 207 CC – 207 CC mudeli hinnad algavad sealt, kus 206 CC hinnad lõppevad. Odavaim pakkumine, mis meie tähelepanu võitis, oli umbes 2500 eurot. Juhul, kui olete sellest mudelist tõsiselt huvitatud, peaksite siiski olema valmis kulutama rohkem kui 4000 eurot. Selles hinnaskaalas on pakkumisi rohkem. Mida me selle raha eest saame? Täpselt nagu 206 CC puhul, on see aastaringselt kasutatav sõiduk, mis ei tohiks olla rohkem kui 10 aastat vana (neid toodetakse alates 2007. aastast). Samuti domineerib 1,6l bensiinimootor, kuid aeg ajalt võime leida ka sama võimsusega diisli. Nagu 206 CC puhul, teenivad selle mudeli tagaistmed rohkem dekoratiivset eesmärki.
- Peugeot 307 CC – see konkreetne mudel on suurem kui 206 CC ja 207 CC, mis muudab tagaistmete kasutamiseks veidi praktilisemaks. Meie käsutuses on endiselt standardne kõvakate ja esirattavedu, mis tähendab, et CC-d saab hõlpsasti kasutada ka talvel. Millised on hinnad? Päris ahvatlev, kuna odavaimad pakkumised on veidi üle 2500 euro. Juhul, kui konkreetne mudel on Teie jaoks piisavalt atraktiivne, et sellele kulutada ligikaudu 4000 eurot, siis on see valik tõesti lai. Mis puudutab mootorit, siis võime tihti leida 2-liitrise bensiinimootoriga (mõnikord ka omaniku poolt paigaldatud LPG-ga) või sama võimsusega diiselmootoriga variante. Nagu Peugeot teiste mudelite puhul on esindatud ka 1,6-liitrine bensiinimootor.
- Peugeot 308 CC – see kabriolett on eelkõige mõeldud suurema eelarvega lugeja jaoks, sest konkreetse mudeli soetamisel on mõistlik investeerida umbes 8000 – 9000 eurot. Me mainime seda mudelit seetõttu, et oodata on pakkumiste hulga suurenemist ja hindade langemist, mistõttu peaks see lähitulevikus jääma meie poolt määratud eelarve piiresse. 308 CC on Peugeoti uusim kabriolett, mida hakati valmistama 2009. aastal ning see peegeldub ilmselgelt ka konkreetse mudeli välimuses. Kuulutustes domineerivad 2- ja 1,6-liitrised diiselmootorid. Nagu teisedki Peugeot kabrioletid, on see mudel esirattaveo ja kõva kattega.
Volkswageni kabriolett iga eelarve jaoks
Sellel Saksa tootjal on meie jaoks kolm erinevat pakkumist, ning nagu ka Peugeot puhul, sobivad kõik kolm neist hõlpsasti kokku meie poolt määratud eelarvega.
- Volkswagen Golf – Golf on sarnane Astra mudeliga, mis ei vaja Eestis arvatavasti pikemat tutvustust. Golf III kabrioletti on võimalik osta hea jalgratta hinna eest, mis on ligikaudu tuhat eurot. Me peame siiski meeles pidama, et konkreetse mudeli tootmist alustati 1993. aastal, mis tähendab, et selle tehnoloogilised “uuendused” pärinevad ajast, mil Eesti jättis hüvasti kommunismiga. Samuti on võimalik leida sobivaid pakkumisi tema järeltulijale Golf IV-le, mida saab kergesti soetada vähem kui 2500 euro eest. Huvitav on see, et kuigi Golf I mudeli müügipakkumised on samuti üsna sagedased, kipuvad selle hinnad olema palju kõrgemad. Selle põhjuseks on asjaolu, et esimese põlvkonna Golfi omanikud vaatlevad oma sõidukeid kollektsiooniesemetena.
- Volkswagen New Beetle – Sellel mudelil on kindlasti oma võlu. Neid valmistati 1997. aastast kuni 2010. aastani ning stiili poolest järgivad need oma legendaarset eelkäijat. Taolise sõiduki omamiseks peame välja käima vähemalt 3000 eurot. Kuigi New Beetle on teoorias 4-kohaline sõiduk, ei saa me sellega praktikas nõustuda, sest kindlasti kannatab nelja inimese autosse mahutamisel reisijate mugavus. Samas kahe inimesega on teekond päikesepaistelisel päeval kindlasti nauditav, seda tänu kokkukäivale kangast katusele ja korralikule mootorile.
- Volkswagen EOS – Volkswagen EOS, mida valmistati 2005. aastast kuni 2014. aastani, on huvitav pakkumine neile, kes ei soovi alati teistest eristuda. Juhul, kui sõiduki klaasist ja terasest katus ei ole kokku pandud, ei näe auto esmapilgul isegi kabrioleti moodi välja. Samas võimaldab lage kattev klaas meil ikkagi pilgu taevasse suunata. EOS-i kõige odavamad pakkumised on ligikaudu 4500 eurot, samas võib selle mudeli uuendatud versioon, mida hakati tootma 2010. aastal, maksta rohkem kui 7000 eurot. Mis puutub mootorisse, siis EOS-ist leiame enamasti 2-liitrise diiselmootori või sarnase võimsusega bensiinimootori.
Renault kabrioletid
Teoreetiliselt pakub Renault kahte varianti, mida võiks nimetada igaühe eelarvega sobivaks, kuid ühte nendest, Renalut Megane mudelit, on kokku kolm eri põlvkonda.
- Renault Megane – populaarse “Megani” kolm eri põlvkonda on: I 1995-1999, II 1999-2002, III 2002-2009. Kõik neist on kabrioletid. Suurim valik pakkumisi leidub nende jaoks, kes soovivad II või III põlvkonna kõva kattega mudelit, kuid samuti on erinevaid valikuvõimalusi pehme kattega Renault Megane I põlvkonna mudeli puhul (Hinnad algavad 1000 eurost!!!). Renault Megane II A kabrioleti hinnad on 2000 ja 5000 euro vahemikus, III põlvkonna eest peame välja käima ligi 7000 eurot.
- Renault Wind – uskumatult haruldane, kuid väga huvitav auto. See on lahtine auto, mis põhineb… Renault Twingol, mida valmistati aastatel 2010-2013. Selle mudeli haruldased eksemplarid on saadaval ainult 1,2- või 1,6-liitrise bensiinimootoriga. Sõduki hind jääb 5000 ja 7000 euro vahemikku.
autoDNA on juhtiv sõidukite ajaloo veebipõhise kontrollimise teenuste pakkuja. VIN-koodi põhjal saate autoDNA-ga enne ostu sooritamist kontrollida sõiduki ajalugu. Paljudel juhtudel võib VIN-koodi kontrollimine ära hoida soovimatute lisakulude tekkimise, mis on seotud tundmatu minevikuga sõiduki ostmisega.
BMW Z3 ja Z4
Ükski taskukohaste kabriolettide nimekiri ei ole täiuslik ilma nende kahe kauni BMW mudelita, isegi kui Z4 ületab meie poolt kehtestatud 7000 euro limiidi.
- BMW Z3 – Kuigi see on küllaltki vananenud mudel, valmistatud aastail 1997-2002, on sellel endiselt oma võlu. Kahjuks maksab see BMW klassikaline mudel vähemalt 4000 eurot. BMW edu saladuseks, mis muutis nende esimesed lahtised autod rahva seas tohutult populaarseks, olid madalad hoolduskulu. Aga mootorid? Ainult bensiinimootorid, peamiselt 1,8-, 1,9- või 2,8- liitrised. BMW Z3 on lahtine auto tagarattaveo ja kangast katusega.
- BMW Z4 – igaühele, kellele meeldib BMW Z3 mudel, peaks kindlasti meeldima ka selle järeltulija BMW Z4 (I põlvkond 2002-2008), kuigi järelturul peame selle eest maksma vähemalt 7500 eurot. Sellise hinna eest saate omandada kauni kahekohalise sõiduki, tagarattaveo ja kangast katusega. Mis puutub jõudlusesse, siis on BMW üritanud meie elu põnevamaks muuta – selle mudeli hulgas domineerivad vähemalt 2-liitrised mootorid.
Iga eelarvega sobivaid kabriolette teistelt tootjatelt
Peaaegu kõik sõiduautode valmistajad on oma tootevalikusse lisanud ka kabrioleti. Niisiis vaatame, mida teistel meile pakkuda on.
- Volvo C70 – Seda valmistati kahes versioonis. Esimest neist toodeti aastatel 1997-2005 ja teist aastatel 2007-2013. Teise põlvkonna C70-ne pakkumised algavad 7000-st eurost ja need autod on kindlasti oma hinda väärt. Volvo C70 on mugav auto neljale inimesele, sageli kaunite erksavärviliste nahkistmete, kõva katuse ja esirattaveoga. Teine eelis on 2,4-liitrine (enamus ajast) või 2-liitrine diiselmootor. Turul on ka esimese põlvkonna mudeleid, mille hinnad ulatuvad ligikaudu 5000 euroni, kuid nende interjöör reedab koheselt, et tegemist on 1990ndate aastate disainiga. Teine erinevus on see, et I põlvkonna mudelil on pehme, kangast katus.
- Opel Astra – Opel Astra pole vist ühelegi Eesti autojuhile võõras. Selle populaarsus on kestnud aastaid tänu sõiduki praktilisusele, töökindlusele ja odavatele ülalpidamiskuludele. Kuid mitte kõik ei tea, et Astra on saadaval ka kabrioletina (Astra G 1998-2009, Astra H 2009-2014). Kangast katusega Astra G omanikuks on võimalik saada vähem kui 3000 euro eest. Astra H keskmine hind on veidi üle 4500 euro. Juhul, kui saate endale lubada sellises hinnaklassis sõidukit, on valikuvõimalusi mitmeid.
- Audi TT – Kahjuks sobib meie nimekirja kriteeriumitega ainult selle suurepärase kabrioleti esimene põlvkond, mis on valmistatud aastatel 1998-2006. See pole siiski suur probleem, kuna 2000ndatel aastatel valmistatud Audi on ikkagi suurepärane valik. Lisaks võib hästi hoitud TT maksta vähem kui 4000 eurot. Seda mudelit iseloomustavad esirattavedu, pehme katus ja võimas 1,8-liitrine bensiinimootor.
- Mazda MX-5 – See on välimuse poolest üks kõige atraktiivsemaid kabriolette. Hinna poolest varieerub teise põlvkonna MX-5 (1998-2005) kõvasti – alates 3000 eurost rohkem kui 5000 euroni. Sellele järgnev põlvkond (2005-2014) maksab juba üle 7000 euro. Juhul, kui otsite teise põlvkonna Mazda MX-5 mudelit, peaksite meeles pidama, et 2001. aastal täiustati selle disaini. Mazda MX-5 on kangast katuse ja peamisel 1,8-liitrise tõhusalt toimiva mootoriga kabriolett.
- Mercedes-Benz SLK R170 – See sõiduk on varustatud vähemalt 2-liitrise mootoriga ning võib uue omaniku leida vaid 3000 euro eest. Küll aga tuleb ausalt tunnistada, et selle disainilahendus on pärit 1990ndatest, erinevalt Mazda MX-5-st, mis oli oma ajast ees. Siiski on SLK R170 võitnud paljude entusiastide poolehoiu, olles eriti populaarne nende hulgas, kelle jaoks “Mercedes on Mercedes”. Oma eelkäijast veidi kaasaegsem on selle mantlipärija SLK R171, kuid see maksab vähemalt 6500 eurot.
- Mini – Mini I kabriolette toodeti ajavahemikus 2004- 2008. Saadaval on One, Cooper ja Cooper S versioonid. Selle ebatavalise ja pilkupüüdva pehme katusega kabrioleti hinnad võivad kasutatud autode turul alata 4500-st eurost.
- Chrysler Stratus kabriolett – Sebring kabrioleti Euroopa vaste – on võimas, pehme katusega auto, mille saab osta vaid 2000 euro eest. See on haruldane sõiduk ning kabrioleti kohta üsna suur, seega liikluses kindlasti silmatorkav. Selle järglane Euroopas on Chrysler Sebring, samuti võimas sõiduk, mille hinnad algavad vaid 3000-st eurost.
- Fiat Barchetta – Itaalia “paat”. Kuigi see on olnud tootmises alates 2005. aastast, usuvad paljud entusiastid, et välimuse poolest ei jää see all Mazda MX-5-le. Samas on see kindlasti odavam, kuna hästi hooldatud sõiduki võib kasutatuna kätte saada vaid 2500 euro eest.
- Citroen C3 Pluriel – see kaheistmeline kabriolett on ebatavaline isegi Prantsuse inseneride jaoks, kes armastavad spetsiifilisi lahendusi. Kangast katuse saab täielikult kokku voltida pagasiruumi ning seejärel… eemaldada talad, millele see toetub. Probleem on, et nende hoiustamiseks ei ole autos piisavalt ruumi. Selle 2003-2010. aasta mudeli üks eelis on hind. C3 Plurieli saab järelturult osta vähem kui 2500 euro eest.
- Nissan Micra III – tuntud ka kui Nissan Micra K12 – valmistatud aastatel 2002-2010. Selle kabrioleti hinnad järelturul algavad 3000-st eurost.
Kas teile meeldis see artikkel? Kas soovite oma kommentaarides midagi küsida? Jagage julgelt oma tagasisidet ja kommenteerige artikli allosas. Ja pidage meeles – alati enne auto, mootorratta või isegi haagise ostmist – kontrollige autoDNA-ga VIN-koodi alusel sõiduki ajalugu. VIN-koodi kontroll on üks olulisemaid asju, mida teha enne kasutatud sõiduki ostuotsust. Tänu sellele aitab autoDNA teil teha teadlikke otsuseid.