Auto ostjale

Avariivaba kasutatud auto? Kas selliseid üldse leidub ja kuidas neid otsida.

Lisas 16 juuni 2017

Avariivaba kasutatud auto

Autode müügikuulutusi lugedes on raske seista vastu tundele, et ükski nendest pole osalenud avariis. Reaalsuses on asjad aga hoopis teistsugused – kui autol on väike läbisõit ja hea tootmisaasta ning see on väga odavalt müüki pandud, on vägagi võimalik, et see on osalenud avariis ja kõik vead on kõrvaldatud või neid peidetakse.

Kuidas autot enne selle ostmist kontrollida, et kaitsta end müüja petturlike kavatsuste eest?

Meie soovitused:

1. Autot kontrollima minnes võtke keegi kaasa – sõber, vend või isa. Öeldakse, et kaks pead on targemad kui üks ja see kehtib ka auto kontrollimise kohta. Kahekesi suudate rohkem tähele panna, esitada rohkem küsimusi ja vaadata autot detailsemalt. Hästi on ka see kui teine isik on keegi nö „väljastpoolt“, kes ei vaata auto peale emotsionaalselt, vaid teeb seda ratsionaalse pilgu läbi. Kõrvalseisja selge ja ratsionaalne arutlusvõime võib kaitsta auto soetamise eest juhul kui see on tunduvalt vähem väärt kui müüja selle eest küsib.

2. Kontrollige värvi, otsige kriimustusi ja täkkeid. See on silmaga nähtav – mitte üheski avariis osalenud autol ei tohiks olla kriimustusi või muid värvikahjustusi, täketest rääkimata. Otsige ülevärvimise jälgi, poleerimispasta jääke ja kontrollige, kas keredetailide ühenduskohad on ühesuguse laiusega (eriti uste ja puhvrite juures). Pöörake tähelepanu lävedele ja rattakoobastele – nendes kohtades on kergem märgata, kas auto on olnud ülevärvitud või mitte.

3. Kasutage värvikihi paksuse mõõtjat – see maksab ligikaudu 50 eurot ja on oma hinda igati väärt. Seda kasutades kontrollige kõigepealt katust, sest katus annab hea lähtepunkti edasisteks mõõtmisteks (katusekahjustuste tõenäosus ja tõenäosus, et katus on ülevärvitud, on tavaliselt kõige väiksem). Seejärel mõõtke värvikihi paksust teistel autokere osadel. Enne värvikihi paksuse kontrollimise alustamist selgitage välja, milline peab konkreetse mudeli puhul värvikihi paksus olema standardi kohaselt. Juhul kui värvikihi paksuse mõõtja näitab paksemat värvikihti, tähendab see, et selle all on veel mingi värvikiht. Kunagi ärge usaldage auto müüja poolt esitatud mõõtmistulemusi. Vägagi võimalik, et kontrollimise ajal kontrollib auto müüja teadlikult vaid kohti, mida ei ole remonditud ning see muudab kogu kontrollimise eesmärgil teostatava mõõtmisprotsessi mõttetuks.

4. Tehases pealekantud värvikihil ei tohi olla värvi tilkumise ega voolamise jälgi. Juhul kui autokerel midagi sellist märkate, on peaaegu selge, et autot on värvitud korduvalt.

5. Kui aga soovite olla kindel, et ei ole remonditud auto metallist kereosasid või soovite veenduda, et tööd on tehtud korralikult, professionaalsel tasemel, on soovitatav lasta autot kontrollida mõnes kereremondiga tegelevas teeninduses. Professionaalne automaaler või –plekksepp ütleb ära, kust otsida ja millistest kohtadest võib leida võimalike remonttööde jälgi ning juhul kui selliseid leitakse, siis saate ka teada, kas vastavad tööd on tehtud õigesti ja professionaalsel tasemel.

6. Kontrollige autoklaaside tootmisaastat. Kõigi klaaside ja auto enda tootmisaastad peaksid üldjuhul kokku langema (teinekord võivad klaasid siiski natuke vanemad olla kui auto ise). Kui aga vahe on kaks või rohkem aastat, võib see anda tunnistust sellest, et auto on osalenud avariis ja klaasid on tulnud välja vahetada. Kontrollige ka seda, kas kõik klaasid on toodetud ühes ja samas ettevõttes.

7. Kontrollige, kas kõik laternad on toodetud ühe ja sama ettevõtte poolt ja kas need on valmistatud tehases. Juhul kui vasak latern (nii ees kui ka taga) parempoolsest erineb, on küllaltki võimalik, et auto üks külg on viga saanud.

8. Hoolikalt kontrollige lukke ja süütelukku ning kontrollige, kas esineb kahjustusi. Kui lukud on tugevalt kriimustatud, võib see tähendada, et auto on olnud varastatud ja peaksite olema ettevaatlikum.

9. Kontrollige turvapatju. Sõltumata teistest indikaatoritest peab turvapadja indikaator esipaneelil olema välja lülitatud. Juhul kui turvapadjad on olnud aktiveerunud, on väga võimalik, et turvapadja indikaator on teise indikaatoriga ühendatud ja need lülituvad korraga välja. See annab selgelt tunnistust sellest, et auto on osalenud tõsises avariis.

10. Seda, kas auto on või ei ole osalenud avariis, saab määrata ka turvavööde tootmisaasta järgi. Tõsise avarii korral on meedikud või päästjad sunnitud turvavööd sõitjate elu päästmiseks läbi lõikama ning need tuleb auto avariijärgse remondi käigus välja vahetada. Nii et kui turvavööde tootmisaasta auto enda tootmisaastast oluliselt erineb, on see selgeks signaaliks, et antud auto soetamisega tuleb ettevaatlik olla.

Enne kasutatud auto (eriti aga juhul kui see on imporditud USA-st) ostmist on selle põhjalik kontrollimine igati omal kohal ja väga oluline. Võib ilmneda, et avariivaba autona müüki pandud auto on tegelikult olnud täielikult maha kantud. Juhul kui planeerite ostetavat autot kasutada pikkade aastate jooksul, on suure auto asemel – millel võib küll olla hea lisavarustus, kuid mida on korduvalt remonditud – siiski mõttekam osta väike, kuid avariivaba auto.

Loe veel:

Summad kommentaare: 0

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.