
Autoaku hooldus suvel
Vähesed juhid pööravad autoakule tähelepanu suveajal; see meenub neile alles külmal talvehommikul, kui auto keeldub käivitumast. Mõned tähelepanelikumad juhid üritavad sellist olukorda vältida ning hakkavad autot talveks ette valmistama juba hilissügisel. Nad kontrollivad seadeid ja akut, veendumaks, et külmade ilmade tulekuga ei kaasne ebameeldivaid üllatusi. Kuid siiski leidub ka neid, kes teavad, et aku eest tuleb hoolt kanda ka suvel.
Miks on vaja autoakut suvel hooldada?
Iga juht teab, et madalal temperatuuril võib aku vajada tihedamat laadimist. Talv tähendab halba ilma ning seetõttu kasutavad kõik seadmed, mis võimaldavad Teil sõita pimedas, külmas, vihmas või lumes, akut intensiivsemalt kui tavaliselt. Sinna hulka kuuluvad näiteks klaasipuhastid, tuled, salongi ja istmete soojendus, peeglid ning aknad. Talvel on enamus juhte ettevaatlikumad; tavaliselt on neil meeles, et aku võib ootamatult tühjaks saada, seega üritavad nad seda igal võimalusel säästa. Suvel on olukord erinev.
Kas olete sellest artiklist huvitatud? Tutvu ka toodetega, mida pakub autoDNA – juhtiv USA ja Euroopa päritoluga sõidukite ajaloo aruannete pakkuja . VIN-koodi kontroll aitab teil vältida lisakulusid, mis on seotud tundmatu minevikuga auto ostmisega. Teenus on saadaval 24/7 aastaringselt – vaja on vaid internetiühendust ja kontrollitava sõiduki VIN-numbrit.
Tavaline puhkusereis tähendab pikki vahemaid ning tihti on kõik lisaseadmed nagu GPS, reisikülmik, tahvelarvuti ja nutitelefon korraga ühendatud. See on aku jaoks raske aeg; tegelikult on suved sageli kurnavamad kui talved. Iseenesest ei ole auto kasutamine veel kõikide probleemide allikaks – sihtkohta jõudes pargitakse sõiduk tõenäoliselt mitmeks päevaks kuhugi kuuma kohta. Auto juurde tagasi jõudes selgub tihti, et see keeldub käivitumast. Miks see nii on? Aku jaoks on optimaalne õhutemperatuur 20 kraadi, kui temperatuur tõuseb 30 kraadini, lüheneb aku kasutusaeg poole võrra. Sellest temparatuurist alates poolitub aku kasutusaeg iga kord, kui õhusoojus tõuseb veel 10 kraadi võrra. See tähendab, et aku eest tuleb hoolitseda nii suvel kui talvel; kuum ilm ei ole sugugi parem kui pakane.
Tegelikult võib isegi öelda, et talved on autoomaniku jaoks oluliselt vähem pingelised. Kui auto keeldub hommikul käivitumast, siis juhtub see tavaliselt kodu lähedal ja mitte välismaal, kohas, kus juht kunagi varem viibinud pole ning kus tal puudub kiire juurdepääs autoabiteenusele. Isegi kui majapidamises ei leidu kiirlaadijat, pole tavaliselt raske leida naabrit, kes saaks appi tulla. Võite abi paluda isegi taksofirmast, sest taksojuhtidel on tihti vajalikud seadmed käepärast (kõik taksofirmad kahjuks sellist teenust ei paku) ning halvimal juhul toimetatakse Teid sihtkohta. Samuti võite kasutada autoabi teenust või täiendavat abi, mida mõned tunnustatud akutootjad oma klientidele pakuvad. Kuid suvel välismaal viibides on Teie võimalused piiratud. Keelebarjäär ei aita asjade liikumisele kaasa, eriti kui juhtute olema Rumeenias, Bulgaarias, Horvaatias või Albaanias – kõik need riigid on turistide seas ühe populaarsemad. Selle asemel, et testida oma probleemilahendamise oskusi, soovitame aku puhkuseks varakult ette valmistada.
Kuidas hoolitseda autoaku eest suvel?
Pidage meeles: ennetamine on võti. Enne pikale teekonnale asumist, laske professionaalil aku üle vaadata. Täielikult laetud aku pinge peaks olema 12,6 V. 12,4 V tähendab, aku on tühi. Spetsialist võiks kontrollida ka nn aku äravoolu, st pardaarvuti, raadio, alarmi ja muu taolise tarbimist siis, kui mootor on välja lülitatud. Äravool ei tohiks olla suurem kui 50 mA (0,05 A). Samuti on vaja kindlaks teha, et aku ja klambrid on puhtad ning kuivad ja et aku on korralikult paigaldatud. Klambrid peavad olema korralikult kinnitatud ja kaetud happevaba määrdega.
Miks külastada mehaanikut, kui kõike eelmainitut on võimalik teha kodus? Teatud juhtudel tuleb aku eemaldamisel see koheselt tagasi paigaldada, et autol oleks pidev toide. Toiteallika puudumisel võib olla kahjulik mõju sõiduki elektroonilistele komponentidele. Osadel mudelitel on olemas ka kindel kaablite lahtivõtmise ja taasühendamise järjekord. Kui Te ei ole kindel, millised on vastavad nõuded, siis on kõige parem jätta see töö professionaali hooleks.
Kui aku ei ole hooldusvaba, on oluline jälgida ka elektrolüüdi taset. Aku minimaalne ja maksimaalne elektrolüüdi tase on märgistatud, nii et selle kontrollimine on lihtne. Kui märkate, et tase on liiga madal, veenduge, et lisate vaid destilleeritud vett. Ärge kunagi kasutage hapet või kraanivett! Destilleeritud vesi on vajalik, kuna kõrgel temperatuuril eraldub vesi elektrolüüdist auruna ning happelisus suureneb; elektrolüüt, mille happesuse on liiga kõrge, sulfateerub, mis muudab selle osaliselt (või täielikult) kasutuks.
Enne teele asumist veenduge, et olete kaasa pakkinud ka kiirlaadija. Mõelge oma aku peale ka sõidu ajal; kasutage lisaseadmed vaid siis, kui tõesti vaja. Ärge lülitage lisaseadmeid sisse, kui mootor on välja lülitatud.
Kui järgite meie suuniseid, võite kindel olla, et Teie aku teenib Teid hästi mitte ainult suvel, vaid aastaringselt. Mida paremini Te aku eest suvel hoolt kannate, seda usaldusväärsemalt käitub see talveperioodil.
Kas teile meeldis see artikkel? Kas soovite oma kommentaarides midagi küsida? Jagage julgelt oma tagasisidet ja kommenteerige artikli allosas. Ja pidage meeles – alati enne auto, mootorratta või isegi haagise ostmist – kontrollige autoDNA-ga VIN-koodi alusel sõiduki ajalugu. VIN-koodi kontroll on üks olulisemaid asju, mida teha enne kasutatud sõiduki ostuotsust. Tänu sellele aitab autoDNA teil teha teadlikke otsuseid.