autoDNA soovitab

Auto ostmine internetis, müügiplatsil (poes) või ajalehekuulutuse kaudu.

18 juuli 2016

Kui olete otsustanud soetada kasutatud auto ja müüjaks ei ole just keegi pereliikmete või sõprade hulgast, on olemas kolm varianti auto soetamiseks: ajalehekuulutuse kaudu (seda varianti kasutavad enamjaolt vanemas eas ostjad, kes internetis vabalt ei orienteeru), internetis asuva kuulutuse kaudu või ka autopoodidest ja müügiplatsidelt. Kõigil nendel võimalustel on omad plussid ja miinused.

autodna.ee

Ülevaade erinevatest võimalustest

Kasutatud autode müügikuulutused ilmuvad tavaliselt kohalikus ajakirjanduses, näiteks ajakirjades või ajalehtedes. Teinekord ilmuvad ka autoteemalised erilisad, mis lisaks kuulutustele sisaldavad ka mitmesuguseid autoomanikele adresseeritud nõuandeid. Sellised automüügikuulutused on tavaliselt üsna lühikesed, sisaldavad müüdava sõiduki kirjeldust paari lausega, telefoninumbrit ja kodulehe aadressi. Selliseid kuulutusi loevad enamjaolt inimesed, kellel puudub ligipääs internetile ja kes on harjunud lugema lehtedes avaldatavaid kuulutusi (vanemas eas ostjad) .

Internetis võib autopakkumisi leida väga paljudes erinevates kohtades, mitmesugustel reklaamilehekülgedel, kuid kõige rohkem ja suurem osa ostjatest uurib automüügikuulutusi tuntuimail ja suurimail vastavail lehekülgedel. Kuulutustele spetsialiseerunud internetilehekülgedel avaldatavad müügikuulutused on pikemad, detailsemad, suuremale osale neist on lisatud üks või fotot autost ja käepärane otsinguprogramm võimaldab kitsendada kuvatavate autode hulka vastavalt meie poolt sisestatud otsingukriteeriumidele – soovidele (näiteks on teil võimalik kuvada ainult  konkreetset kütuseliiki kasutavaid, mingit teatud tüüpi autosid või ka sorteerida müügikoha järgi ja kuvada vaid autosid, mida pakutakse konkreetses maakonnas või linnas).

Kasutatud auto võib osta ka automüügiplatsilt või autopoest. Suurtes linnades on väga palju müügiplatse ja autopoode. Mõned neist on spetsialiseerunud tagastatud liisinguautodele, teised omakorda mingile konkreetsele automargile, kolmandad pakuvad aga laia valikut mitut erinevat marki autosid: autosid Prantsusmaalt ja Hollandist, kontrollitud autosid Saksamaalt jne. Ühel automüügiplatsil võib müügiks olla kümme autot või isegi kümneid autosid.

Automüügikuulutused ajakirjanduses – plussid ja miinused

Suurimaks selliste kuulutuste miinuseks on see, et need on väga lühidad, koosnedes tavaliselt vaid paarist lausest ja sisaldavad auto marki, väljalaskeaastat, läbisõitu, kütuseliiki ja telefoninumbrit. Nendes ei ole fotosid ning ka kogu olulise info saab teada vaid telefoni teel. Sellises olukorras on raske võrrelda erinevaid autosid, detailse informatsiooni väljaselgitamiseks peab igale omanikule helistama, kogu saadud info ise kirja panema ning sellele informatsioonile tuginedes otsustama, kas meil tõesti on tekkinud soov kohale sõita ja konkreetset autot kohapeal vaadata. Samuti ei saa me suurt midagi teada müüja enda kohta. Internetis võib müüja poolt olla avaldatud mitmeid kuulutusi ning ka e-posti aadress ja muu informatsioon, mis võimaldab meil müüja ja tema tegevuse kohta rohkem teada saada. Sellele vaatamata tasub teinekord siiski uurida ka ajalehtedes ja ajakirjades avaldatud kuulutusi, sest tihtipeale võib sealt leida pärleid – autosid, mida internetti üles ei panda.
Seetõttu tulebki aru saada sellest, et mitte just kõigil ei ole käepärast arvuti ja internet ning vanema põlvkonna inimesed on harjunud ennast tõestanud automüügiviisiga ning avaldavad oma kuulutuse vaid ajalehes.

Automüügikuulutused internetis – plussid ja miinused

Internetis asuvate kuulutuste suure hulga tõttu on võimalus endale sobiva margi ja mudeli leidmiseks suur ning see on üks interneti eelistest. Kui soovite soetada konkreetse mudeli ning olete selle ostmiseks valmis sõitma teise Eesti otsa, tasub otsida oma unistuste autot internetist. Internetikuulutuste peamiseks eeliseks on aga asjaolu, et tavaliselt sisaldavad need auto kohta palju informatsiooni. Kuulutuses on näha kõik olulisemad auto tunnused ning ka varustus, teinekord on ära näidatud isegi VIN-kood, mille alusel on võimalik kontrollida, kas pildil näha oleva auto kirjeldus vastab tõele. Kuulutusi on väga lihtsasti võimalik omavahel võrrelda ja saada kokkuvõte erinevate, omavahel võrreldud automudelite kohta. On võimalik võrrelda ka hindu, sest internetis on avaldatud kuulutused ja hinnad kogu Eesti territooriumilt ja on kerge kontrollida, kas teie poolt väljavalitud auto hind on soodne või ei ole.
Internetis avaldatud kuulutustel on veel ka selline lisaeelis, et on võimalik järele vaadata, kes on kuulutuse avaldanud ja seega müüja kohta ka rohkem teada saada. Võib olla avaldab automüüja müügikuulutust juba mitu kuud järjest ja see võib tähendada, et autol – väga võimalik – on mingi puudus. Kui müüja on enda kohta info avaldanud, siis tema Facebook kontot külastades on tihtipeale võimalik teada saada, kas antud auto ei ole osalenud liiklusõnnetuses, mille kohta see isik on võibolla varem kirjutanud oma profiilis. Ostes autot ajalehekuulutuse alusel või automüügiplatsilt, sellised, eelkirjedatud võimalused puuduvad.

Automüügiplatsid ja autopoed – plussid ja miinused

Kas auto soetamine automüügiplatsilt on hea idee? Kasutatud autot poest soetades on eelis eelkõige neil, kes ostavad auto ettevõttesse. Sama kehtib ka müügiplatsilt autot soetades. Vaid kauplustes ja automüügiplatsidel saate soetatud auto eest käibemaksuarve, eraisikult autot ostes te sellist arvet aga ei saa. Tihti pakuvad automüügiplatsid ka võimalust soetada auto liisinguga, sest nad teevad koostööd liisingfirmade ja krediidiasutustega ning aitavad korraldada kõik liisingu või laenu võtmisega seotud formaalsused. Automüügiplatsilt autot soetades võite ostetava auto eest tasumisel kasutada ka oma vana autot kui see on heas seisukorras. Sel viisil hoiate kokku oma vana auto müügiks kuluvat aega.

Automüügiplatsidel ja -poodides müüa pakutavad autod on tavaliselt hoolikalt kontrollitud, sest keegi ei soovi müügiplatsil hoida vrakki, millest on raske lahti saada. Tihti on automüügiplatsidel ja -poodides ka vajalik VIN-kood ja kogu dokumentatsioon auto kohta olemas, sest selle eest on juba hoolitsenud auto omanik või automüügiplatsi või -poe töötaja.

Oluliseks automüügiplatsi ja autopoe eeliseks on ka asjaolu, et müügiplatsid ja poed annavad tihti ka müüdavale kasutatud autole garantii. See aga tähendab seda, et teie poolt soetatud auto ei lähe katki nädala või kuu aja pärast.

Automüügiplatside ja -poodide puuduseks on aga piiratud valik. Kui olete enda jaoks välja valinud ja ostmas konkreetset mudelit, võib ka juhtuda, et just sellist ei paku müügiks ükski autokauplus ega müügiplats ja jääb üle vaid otsida sellist konkreetset mudelit internetis asuvatest müügikuulutustest. Veel üheks miinuseks on see, et automüügiplatsid ja autopoed pakuvad tihti peale liisingule tagastatud autosid ja suur osa ostjaid ei osta selliseid autosid meelsasti. Kui aga olete enda jaoks välja valinud mõne liisingule tagastatud auto, on teil võimalus võrrelda mitmeid võimalikke mudeleid ja valida välja üks konkreetne, mis teile kõige rohkem meeldib – näiteks see, millel kõige väiksem läbisõit, või hoopis see, millel kenam salong või ka see, millel kere kõige paremini säilinud. Ostes aga autot ajalehes või internetis oleva müügikuulutuse järgi, ei ole teil võimalust näha kümneid autosid korraga kohapeal ega neid vastavalt reaalselt kohapeal võrrelda.